Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

Eve87

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

hamsubaluu

Minkä värinen tämä neiti on  :

Entä tämä miekkonen :

tässä ovat vierekkäisissä terroissaan :

mirauh

hamsubaluu, väittäisin että naaras on soopeli, mutta sen voisi vielä joku kokeneempi varmistaa. Uros on musta.
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Eve87

Lienee tuo uros hopeamusta, kun ei tuo naaras ainakaan hopeasoopeli ole  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

wiidii

Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Hmh? Uros on kyllä minusta ihan "vain" musta, ei vaikuta mistään suunnasta hopeiselta.   :D

Hamsubaluun hamstereilla on poikue jossa on 2 luonnonvalkoista ja yksi hopeasoopeli poikanen (kuvat myyntipalstalla)

wiidii

Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"

Ah, no sitten tietenkin. Hopeamustaksi tuota hamsteri ei minusta vain voi tuollaisen kuvan perusteella julkistaa, mutta toki genetiikka puskee päälle tässä tapauksessa.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

pinsku93

tässä olis ensimmäinen oma poikueeni:) kyselisin vähän varmistusta väreistä että mitä mieltä te olette?:)
emä  lk normaali umborous, ee: pk valkonauhainen creme,ei: lk hopean harmaa satiini,
isä:lk mustalaikukas,ie: lk mustalaikukas, ii:lk musta

Rose

^Mun silmään näyttäis että ensimmäisessä kuvassa oleva olis ms valkoinen, toisessa normaali umborous vn, kolmannessa normaali, neljännessä normaali umborous vn, ja vikassa luonnonvalkoinen tai ms valkonen? Jos meni väärin niin joku viisampi korjatkoon :D

Edit. En huomannu että luki noi vanhempien värit, eli toi eka sit varmaan joku erittäin vajaa kuvioinen laikukas, tai luonnonvalkoinen jos se isä oliski hopeanmusta kun sehän ei aina ulospäin näy. Kun mä oon käsittäny että ms valkoista ei kuitenkaan voi tulla jos molemmat vanhemmat ei ole hopeita? Mutta koska mun kone kellertää tosi paljon niin veikkaan että ne vaaleet on varmaan vajaakuvioisia laikukkaita, eikä luonnonvalkosia.

PiiaL

^^ Muuten värit menevät myös mielestäni kuten Rose jo tuossa sanoikin, mutta nuo valkoiset eivät voi olla ms valkoisia, jos nuo ovat vanhemmat. Ms valkoisella on kaksi hopeageeniä ja jos vanhempien värit ovat ilmoitettu oikein, edes kummallakaan ei ole hopeaa. Onko poikasilla mustat silmät ja turkki ihan puhtaanvalkoinen, ei kellertävä tai muuta väriä joukossa?

pinsku93

joo meni persiilleen sen ee: väri se oliki pk vn creme ja ei: oli se hopeanharmaa. ekassa kuvassa poikanen on aivan valkoinen mustilla silmillä,vikassa kuvassa poikanen on täysin valkoinen mustilla silmillä ja korvanpäillä:) että näin, 100% varma en ole ee:stä ja ei:stä että onko ne nuo värit mutta näin minulle kerrottiin:)

Ninde

Lisäksi pari muuta huomiota: emän vanhemmista jomman kumman täytyy myös olla umborous. Ja jomman kumman vanhemmista täytyy olla valkonauhainen, kun on syntynyt vn poikasia. Eli jos isä on valkonauhainen laikukas, niin voihan olla että nuo valkoiset on ylikuvioituneita vn laikukkaita.

Ja tosiaan siis ylikuvioituneita (= liikaa valkoista) eikä vajaakuvioisia. Ne valkoiset laikut on nimenomaan sitä kuviota, vaikka standardi sanookin että vaikutelma tulee olla valkoisesta eläimestä jolla on värilliset laikut.

Olisiko noista vanhemmista kuvia?

Anonymous

^Emä on ainakin norre umborous.

EmmaTi

Tämän saman ketjun sivulla 60 on sen isukin kuva. Sillä on vähän pepussa ja silmien ympärillä sitä mustaa joten voisko noi valkoiset lapset olla ylivalottuneita laikukkaita. Sitä "väriä" on varmaan vaikea sanoa ku sitä ei kerran oo ollenkaan  :)

pinsku93

siis emä on normaali umborous, emänemä: on pk vn creme,emänisä: hopeanharmaa.
isä:mustalaikukas, isänemä: mustalaikukas, isänisä: musta.:D