• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#480
Mutku, eikö hopeasoopelin pitäny olla harmaampi, tässä vielä toinen kuva Keanusta luovutusikäisenä:



Ja tässä Keanun äiti samanikäisenä:


Ja vielä toinen kuva aikuisena emosta:


Niin kun tuo Keanu ei vaan ole mitenkään harmaa, tarkottaen sillä lailla kylmänsävyinen, jos joku nyt ymmärtää, samalla lailla kuin tuo äiti ja oliko se wiidii, joka sanoi että hopeasoopelin tunnistaa siitä, että se on aina harmaa?

Mustikkamaan

#481
Hopeasoopelin pitäis olla muuten samanlainen kuin soopeli, mutta sen pohjaväri on valkoinen cremen sijaan. Eli ei sen harmaa kuulu olla. Ne vaan helposti on harmaita, jos eivät oo tarpeeksi tummia.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

PiiaL

#482
^ Joo siis ymmärrän, että päällinvärin kuuluisi olla mahdollisimman tumma, mutta siis hopeasoopeli on kuitenkin semmoinen kylmäsävyinen verrattuna sitten soopeli on lämminsävyinen, tuolla harmaalla yritin sitä lähinnä havainnollistaa huonosti. Mutta juu, täytyy myöntää että yksi toinenkin poikanen "muuttui" hopeaksi tuosta K-poikueesta, ensin luulin tätä minkiksi, koska pohjavärikin vaikutti crememäiseltä:


Mutta nyt kanssa puolivuotiaana se onkin jo ihan hopeinen:


Että tästä kuitenkin voin viisaampana sanoa, näiden hopeiden kanssa suttaaminen loppuu hyvin pitkälti tähän, ei näistä oikeasti helposti erota onko hopeinen vai ei, kun se pohjavärikin kuitenkin kehittyy vielä aikuisena, että pieni crememäinen vivahde lapsena ei kyllä takaa kuitenkaan, minne suuntaan se siitä kehittyy. Eli enempi hopeisten ja ei-hopeisten sekottelu vaan vaikeuttaisi tätä tunnistamista. Itse kuitenkin olin ajatellut, että pohjaväri olisi selkeästi valkoisen oloinen hopeasoopelilla jo lapsena ja väri selkeästi kylmäsävyisempi verrattuna soopeliin, mutta väärässä olin kuitenkin..

Ja pitää vielä laittaa tähän kuva Keanun veljestä Krojanista, jolla on kyllä crememäinen vaalea aluskarva ja rusehtava, tummempi päällyskarva ollut vieläkin kuvissa, joissa olen nähnyt, eli tämä on kuitenkin soopeli, vaikka olivat ihan samanväriset lapsena Keanun kanssa:

jonna

#483
Tässä on pesueen kaksi soopelia. Toinen on selvä hopeasoopeli mutta entäs tämä vaaleampi kaveri sitten? Tositosi vaalea hopeasoopeli ?





Molemmat vanhemmat homotsyg.hopsuja, isä umbbari.

mirauh

#484
Veikkaan kyllä että ihan hopeasoopeleita molemmat ja tosiaan toinen vain todella vaalea.
esimerkkinä Karon kasvatit: meidän Venice - kuvat vielä hieman hämää sillä se on oikeastaan todella tumma väriltään. :)


ja sisar Kissimmee
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

jonna

#485
Lähinnä tuossa vaaleass poikasessa pisti silmään sen ihan vaaleat korvat, ne on tosiaan ihan ihonväriset luonnossa. Ja sitten tuo tosi vaalea väri, se on ihan samansävyinen kuin hopsusisarensa  :D

lentsu

#486
Kyllä mä pitäisin tuota ihan hopeasoopelina. Samoin Piian kyselyssä koko kuvasarja näytti ihan selvältä hopeasoopelilta. Hopeasoopeleissa on isoja sävyeroja ihan kuin cremeissä ja soopeleissakin. Tosin en tuon Jonnan poikueen isästä ja sen taustoista tiedä mitään, voika se olla valkotäplikäs esim. Vaaleat korvat tietty aina aiheuttaa ihmettelyä, miksi. Mutta tuo perusväri on ihan tavallinen vaalea.

PiiaL

#487
^ Paitsi tuo mun kuvasarjan viimeinen, Krojan, ei kai ole hopeasoopeli, sillä on ollut ihan crememäinen aluskarva nykyään isompana, vai onko sekin sitten tulkittavissa niin, että on vaan huono hopea, jos on crememäinen aluskarva.. missä se raja menee? Milloin on tumma hopea ja milloin vaalea soopeli? Ja hauskasti Kenzolla taas oli muksuna creme aluskarva ja nyt se on ihan valkoinen. Näihin hopea-ei-hopea yhdistelmien sotkotuksiin kyllä saapi suhtautua vähän sillä lailla, että ei voi varmaksi tietää. Hyvin selväksi on tullut mitä siitä seuraa, kun lähtee niitä sotkemaan.

Ja nyt mulla on taas vähän päänvaivaa, kun mulla on pari aika jännän sävyistä satiiniminkkiä, jotka ovat semmoisia tummia teräksenharmaita, silmärenkaatkin semmoiset likaisen väriset, yksi selkeä minkki cremeinesilmärenkaineen ja kolme selkeää selkeästi noita muita minkkejä vaaleampaa hopeaminkkiä valkoisine silmärenkaineen. Kai ne teräksenharmaatkin on hopeiksi sitten luokiteltavissa, ovat vaan huonommin sitten hopeoituneita ja siksi lähempänä tuon minkin sävyä kuin noita muita hopeita. Ensin luulin että nekin oli minkkejä, mutta ei ne kyllä noin kylmällä sävyllä voi olla niitä. Rekkasin ne minkeiksi, kun tummia olivat, mutta pitää korjata papereihin se hopea. Hauskasti kyllä on kolmea erisävyistä minkkiä siellä, pitäisi semmoinen rivikuva ottaa niistä. :) Nytpähän sitä luulis siitä hopeasta ainakin tältä erää pääsevän, kun ottaa sen yhden luultavasti varmimman minkin sieltä! xD Ja katotaan sitten miten valkoinen se on puolivuotiaana ja murehditaan sitä sitten.

lentsu

#488
Juu, Krojan näyttää ihan soopelilta, mutta siitä et kysynytkään mitään, vaan totesit, että se on tavallinen soopeli. En siis laskenut sitä edeltävän kuvasarjan osaksi.

Anzukka

#489
Olisiko jollain kuvia ihan kolme-neljä viikkoisista ky-huista, mukeista (:D) ja esim. hunajasta? Olen niin pihalla ilman apua noiden lapsukaisten kanssa :) Itse en vaa kuvia ennen kun löydän kameran laturin.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Saana

#490
^Kyseles Minskiltä. Hällä lienee kattavin kuvavalikoima niistä. :)

Anzukka

#491
Juu kattelen eka sivuilta jos siellä olisi kuvia ennen kun rupean häiriköimään :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Sansku

#492
Käväsimme tänään ostamassa lk syrkki tytön, hän on musta (pää ja takaosa) keskellä valkoinen ja siinä kellertäviä ja mustia täpliä. Onko hän kilppari? http://aijaa.com/v.php?i=000918052840.jpg
Wolf ~ hybridi poju ~ 6.12.2010
Lumi ~ talvikko (hybridi?) neiti ~ 18.11.2010
Ruusu ~ talvikko neiti ~ 25.3.2011
Hertta ~ syyrialainen neiti ~ 3.4.2011
Kaneli & Mimosa ~ roborovski tytöt ~ 4.4.2011

http]

wiidii

#493
Kuvauksen perustella on musta valkokirjokilpikonna.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sansku

#494
^ kiitos vastauksesta. :)
Wolf ~ hybridi poju ~ 6.12.2010
Lumi ~ talvikko (hybridi?) neiti ~ 18.11.2010
Ruusu ~ talvikko neiti ~ 25.3.2011
Hertta ~ syyrialainen neiti ~ 3.4.2011
Kaneli & Mimosa ~ roborovski tytöt ~ 4.4.2011

http]