• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Nape

#450
No ei ole kyllä sama hamsteri noissa kuvissa

Yadell

#451
No sitähän minäkin.  ;)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Eevi

#452
Eiks toi toinen oo kyhu vn ja toinen joku cinnamon ?
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

tsiu

#453
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1770 ... &showAll=1
tämän väristä kyselin aiemmin, nyt vaihtaisin kyl mielipiteeni, mun mielest hänel onkin ihan verenpunaiset silmät (tai ainakin toinen silmä ihan selkee). johtuuks se edellee siit laikukkuudesta et näyttää, vai onks hän sittenki erivärinen ku keltanen vn laikukas jos onkin ps?

-rauli-

#454
Lainaus käyttäjältä: "-rauli-"http://www.petsie.fi/pet.php?petid=171640&s=images&img=20941234&showAll=1

Minkäs värinen mun Endoo on kun en ole varma :S

kannattaa katsoa muutkin kuvat.

Eikö kukaa muka osaa kertoo mulle ? :c8  :cry:

pinsku93

#455
Vanhemmat ovat väriltään pk valkonauhainen creme ja isä  
hopeanharmaa. mihin luokkaan voin viedä sen näyttelyissä?

Yadell

#456
Se on normaali umborous. Voit viedä sen mihin tahansa luokkaan, eli ulkomuotoon tai lemmikkiin.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Cutie ears

#457
No niin vihdoin sain kuvattua tuota otusta, jonka aiemmin tuolla tulokas ketjussa esittelin ja "varianalyysia" pyysin. Cutie on nyt noin 3.5kk vanha tytto. Kyyhkynharmaa vn satiini oli mm. yks variveikkaus, mutta katotaan mita mielta olette naista kuvista ts. kuvien perusteella varista ja saa sita tietenkin muutenkin kommentoida =D






Lisaa kuvia //http://s1121.photobucket.com/albums/l506/Cutieears/
Taidettiin loytaa se kiimakin ihan vahingossa, joten piti sekin sitten ikuistaa kuvin  :D

Elainkaupasta tullut on tama neiti eli ei suvusta mitaan tietoa, siella variksi oli merkitty beige. Vaaleat silmanymparykset, silmat on tummat, (mustat?) ei mun mielesta punaiset,(sita aikaisemmin joku epaili). Itselle nakyy aika luonnollisen varisena nama kuvat ainoastaan tuo missa on selin on liian tumma. Voisko tuolle keltaisuudelle tehda jotain???

Ninde

#458
^On kyllä niin keltasävyiset kuvat että vaikea lähteä veikkaamaan, näyttäisi kuitenkin että sillä on silmärenkaat? Oliko vanhempien väreistä tietoa?

Anzukka

#459
Jos silmät kuitenkin on punaiset niin voisko olla minkki vn?
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Cutie ears

#460
Mullon jonkilainen varisokeus tuon silmien osalta...Mustilta ne musta nayttaa, poika 7v vaittaa niiden tosin olevan tosi tosi tumman punaiset. Yritan viel kuvailla joku ilta toisessa valossa..Ehka se on vaan sellainen sekasotku  varien osalta=D

Nettew

#461
Kirjoitampa nyt tänne:) en ole ihan varma hamsteripoikani väristä..
kasvattaja sanoi ensin että se olisi pks minkki,mutta olikin sitten yhtäkkiä sitä mieltä että olisi pks kyyhkynharmaa..Itse epäilen minkkiä,mutta en näistä väri asioista en hamsuilla tiedä paljoa:D
Mousse on 2kk 1viikkoa vanha,
emä on pk minkki
isä:pks normaali  ja ii pks creme ja ei pk cinnamon.
Ainakin pari siskoa ja veljeä oli pks cremejä:)
Ja siis pojalla on tosi tummanpunaiset silmät,turkki on vaaleampi tyvestä kuin latvoista:)

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=176820&s=images  
Tuolta löytyy kuvia :)  en niitä oikein osaa linkittää tähän,pitäisi harjoitella.. xD

PiiaL

#462
^ Kyllä minä sanoisin, että tuo minkki on.

PiiaL

#463
Nyt kun ollaan päästy näitä minkkejä tässä ihmettelemään, niin ihmetelläämpäs nyt myös näitä mun pikkuperheen minkkejä:



Eli vain tuolla yhdellä minkillä näkyy cremelasit, muilla ei vielä ole minkäänlaisia silmärenkaita (siellä on tuon minkin lisäksi kaksi "minkkiä" ja kolme "hopeaminkkiä"). Pohjaväri on vasta kaikilla kehittymässä, joten siitä ei voi vielä päätellä mitään. Mutta koska en malta odotella pohjavärin kasvua, niin pakko kysyä teiltä muilta minkkejä kasvattaneilta, onks niillä olleet silmälasit kaikilla jo 2,5viikkoisena? Niinno siinä on vielä sekin, että onko noita rillejä edes kaikilla minkeillä, kun standardissakin se on vain toivottu ominaisuus. Mutta se kyllä kiinnittää huomion, kun yhdellä on ja muilla ei. Ja toisaalta tuolla minkillä ja noilla muilla (joista kolme on hopeista, kaksi ei-hopeista tuon minkin lisäksi) on jonkinmoinen pieni sävyerokin, että tuo minkki on noita muita "minkkejä" lämpimämmän sävyinen, mutta ei paljoa kuitenkaan. Voihan se tietty olla ihan normaalia sävyvaihteluakin, mutta nuo rillit mua hämää aika paljon. Varmaan jossain muussa poikueessa nuo hopeaminkitkin menisivät melkein hopeakyyhkynharmaista nytten.

Vanhemmat ovat Ärripurri* pk keltainen? minkki (vanhemmat musta ja minkki kk(eläinkaupasta, ei sukua tiedossa) Balandine`s Kide Kewarra pk satiini ps luonnonvalkoinen valkonauhainen (vanhemmat minkki ja hopeasoopeli vn). Vanhemmat kyllä näyttävät siltä, mitä niiden pitäisikin olla. Ei tuo isukkikaan voi oikein olla muu kuin minkki, vai mitä sanotte:


Tuli mieleen L-poikueessa olleet "kyyhkikset", joista se ei-hopeinen oli just noitten ei-hopeisten sävyinen mun muistaakseni(ja sen ruskeaa sävyä kummasteltiin, mutta mikään muu se ei oikein voinut olla kuin kyyhkis), näissä tietysti on vielä mukana tuo satiinisuus, joka saattaa vielä tummentaa sävyä. Mitään kyyhkishärdelleitähän nuo ei voi olla (ja vähän sitä epäilin silloin L-poikastenkin kanssa, etteivät olleet nekään), sillä cremehän peittää mustan eikä toisin päin. Niin sitten mietin, että onko nyt löytymässä joku uusi geeni, joka peittää cremen niin kuin cd-geeni, vai höpisenkö turhaan. Kyllä noilla kaikilla pitäs olla ne cremegeenit mutta.. onko sitten jotain muutakin jännää.

Saana

#464
^Onko ne häröt naaraita vai uroksia? Kilpparius voisi mahdollisesti sotkea väriä. Ärripurrihan siis on keltainen minkki. (Kysymysmerkin voi poistaa.) Silmärenkaat ovat tainneet ilmestyä meillä kyllä viimeistään parin viikon iässä näin pikamuistelemisella.