• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

wiidii

#315
^Ei ole ky-hu, löytyy poskimerkit. Näyttää enemmän cinnamonilta tai oranssilta. Saatko sellaista kuvaa, missä näkyisi noi poskimerkit paremmin?
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

stiivuli

#316
Tämän parempia en saanut, toivottavasti näistä saa jotain selvää.  :p

[/url][/img]

[/url][/img]

Mustikkamaan

#317
Sanoisin että cinnamon, on niin harmaat poskimerkit. Noi korvat on joissain kuvissa vähän epäilyttävän väriset (yhessä kuvassa näytti aivan aavistuksen verran hunajalta), mutta silti kallistuisin tohon cinnamoniin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

EmmaTi

#318
olisko Lollo-Lolan vanhemmista kuvia? Tai tietoa niitten väreistä?

Jos tuo naaras on cinnamon niin sittenhän se creme uros kyllä sopii sille (sitähän kysyit aiemmin)  :)

Anonymous

#319
Kyllä mun mielestä Lollo-Lolan on cinnamoni.

stiivuli

#320
Kiitokset vastauksista. Kuvia vanhemmista ei ole, mutta isä oli sellainen valkoinen
jolla pilkkuja (en enää uskalla värejä lähteä arvailemaan  :grin ) ja emä semmoinen ruskea jolla valkoiset merkit. Ja kumpikin lk.

pingviini

#321
Onko tämä meidän uusi tulokas musta laikukas?

[/url][/img]

wiidii

#322
^Kyllä on. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

pingviini

#323
Kiitos vastauksesta! Onpa mukava kuulla että olin oikein päätellyt tuon värin. :) Lapsena ja nuorena minulla oli noita hamsuja useita ja nyt hankin tuon yksilön vuosien tauon jälkeen. :)

mirauh

#324
//http://tazzars.zoomin.se/index/86925.html

Kaikki poikaset hoepanharmaita, mutta kertokaahan että mikä aiheuttaa osalle huomattavasti ruskeamman sävyn ja miten väri silloin nimetään?:) Ja mitä homotzygot skp/vit tarkoittaa värin perässä kirjoitettuna ?:)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Pähkinä

#325
^ Osa poikasista on ruskeasilmäisiä hopeanharmaita. Tämä homotzygot taas tarkoittaa, että hamsteri on perinyt hopeanharmaan alleelin kummaltakin vanhemmalta, eli se on homotsygootti hopeanharmaa (SgSg). skp/vit tarkoittaa sitten valkokirjokilpikonnaa.

mirauh

#326
Ahaa kiitos valaisusta !:D
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Hessuinen

#327
Laitanpa tähän alle linkin Eelin (oletetun hopsuhunajan Kurnun poikueesta) petsie-profiiliin. Varmistaisin vielä että onkohan poika se hopeahunaja? Osassa kuvissa näkyy ehkä omasta mielestäni selvin todiste hopsuhunajuudesta (vahvimpana alla linkkaamassani), eli silmien välissä menevä selvä lämpimähkö väri. Oli näkyvillä jo luovutusiässä mutta nyt näkyy vieläkin selvemmin.

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1698 ... g=20814127
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Ninde

#328
^Mä vähän luulen ettei kovinkaan moni ole koskaan livenä hopeahunajaa nähnyt, joten 100% varman vastauksen saisi ainoastaan poikaset teettämällä (tai ainakin vähän varmemman kun ulkoasun perusteella arvailu :) ).

Siirihamsu

#329
Minkä värisiä nämä urospoikaset ovat? Entä karvanlaadut, onko satiini tuo toinen?

Emo: musta kk LK
Isä: musta keltainen vn LK rex