• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Jadenka

#255
http://peili.net/Robin1.jpg

Kuva + kysymys, että mitä tarkoittaa tuo "vk"? Kun väri on: Musta vk laikukas? Tunnen itseni todella hölmöksi, jos tämä oli nolo kysymys?  :oops:
Ensimmäinen hamsterini vei sydämeni.

EmmaTi

#256
Lainaus käyttäjältä: "Jadenka"http://peili.net/Robin1.jpg

Kuva + kysymys, että mitä tarkoittaa tuo "vk"? Kun väri on: Musta vk laikukas? Tunnen itseni todella hölmöksi, jos tämä oli nolo kysymys?  :oops:

Noloja kysymyksiä ei ole olemassakaan  :)
Mielestäni toi väri on musta VN laikukas jolloin vn tarkoittaa valkonauhainen.

GaneshaX

#257
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Mistä erottaa onko cinnamon vai cinnamon umborous?

Umborous erottuu yleensä helpoiten puolikuiden väristä (värimerkkisillä väreillä)
Cinnamonin puolikuut ovat norsunluun väriset, umborous muuttaa ne harmaiksi.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

EmmaTi

#258
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Mistä erottaa onko cinnamon vai cinnamon umborous?

Umborous erottuu yleensä helpoiten puolikuiden väristä (värimerkkisillä väreillä)
Cinnamonin puolikuut ovat norsunluun väriset, umborous muuttaa ne harmaiksi.

Ahaa! Kiitos vastauksesta.

Minski

#259
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Mistä erottaa onko cinnamon vai cinnamon umborous? Olisko kenelläkään havainnollistavia kuvia?
Yleensä sen erottaa aika helposti ihan jo värin sävystä, joka umborouksilla on tummempi kuin tavallisilla cinnamoneilla sekä vatsaväristä, joka cinnamoneilla on vaalea, mutta cinnamon umborouksilla tummempi.

Tavis cinnamon:


Cinnamon umborouksia:




Ja tuossa vielä kuva poikueesta, joissa on tavis-cinnamon takana ja kaksi cinnamon umborousta edessä:
Hamsteriton tätä nykyä

EmmaTi

#260
^Kiitos kuvista!
Nyt muistankin et noista umborous-väreistä on ollut oma ketju.

Meidän hamsulla oli poikueessa useita cinnamoneja mutta en "tajunnut" silloin että osa oli ehkä umborouksia ja asiaa oli vaikea tutkia senkin vuoksi että nauhat oli niin levinneitä että valkoinen alkoi niin edestä että puolikuut ja vatsat taisi olla valkoisia.
Ja huonolaatuiset kuvat on melkein kaikki ylhäältäpäin.

Ninde

#261
^Valkonauhaisella vatsa on aina valkoinen. :)

EmmaTi

#262
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"^Valkonauhaisella vatsa on aina valkoinen. :)

Niin joo mut tarkotin että oli vaikea vertailla onko cinnamon vai cinnamon umborous kun valkoista oli niin laajasti ja värillistä niin vähän.

jonna

#263
Olenko ihan hakoteillä vai onko oikeanpuoleinen sininen argente?


Mustikkamaan

#264
Loogisesti päätellen tuo olis siar, mut jollai tavalla son kummallisen näkönen oO En vaan saa kiinni mielessäni sitä että mikä siinä tökkii. Ehkä jos olis lisää kuvia niin se vois olla selkeempi siar - toi on vaan jotenki niin dovemainen ainaki mun näytöllä ennemmin ku vaaleansininen.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

yennni-

#265
en tiedä tuleeko oikeaan paikkaan muttamutta mulla on parin kk ikäinen lk soopeli syrkkityttö, jolla on suht pieni valkea läiskä mahassa. vanhemmat ovat eläinkaupasta olevat lk creme ja lk soopeli.
osaisiko joku tarkentaa mistä tämä läiskä johtuu yms ? voin yrittää ottaa kuvaa jos tarvitsee
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Ninde

#266
^Kyseessä lienee aivan tavallinen värivirhe. Yksivärisillä hamsuilla on usein valkoisia laikkuja vatsassa.

yennni-

#267
okei, kiitos :)
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Ninde

#268
Lainaus käyttäjältä: "jonna"Olenko ihan hakoteillä vai onko oikeanpuoleinen sininen argente?
Mun silmään (ja koneella) näyttäis olevan.

PiiaL

#269
Hei wiidii ja muut, tsekatkaas vielä näitä meidän kyyhkiksiä:

Tämmönen tummempi tyttö, onhan tää nyt vaan tumma kyyhkis?:


Ja vaaleampi poika, joka mun mielestä vähä näyttäs hopeiselta, ainakin on vaaleampi kuin tuo tyttö: