Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

Mimmi

nyt sit jelppiä...luulin et nää meidän luonnonvalkoiset ois ihan luonnonvalkoisia, nyt sit kuvasin yhden pojan niin tällä on vn...kuva alla, hieman huono mut kuites

yks creme poika meillä jo on, alla siitäki kuva

wiidii

Juu, valkonauhaiselta näyttää. Sen takia poikasella on myös kuviolliset korvat. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Ninde

Siis tokihan luonnonvalkoinenkin voi olla valkonauhainen, vai mikä tuossa oli se ongelma?  :p Ja tuo creme on nimenomaan ps creme (tavis-cremellä on mustat silmät).

Mimmi

niin sitä että voisko toi olla creme vn? vai luonnonvalkoinen vn :D

Mustikkamaan

Kyl mä sanoisin tosiaan et ihan liian vaalea cremeks. Luonnonvalkoinen valkonauhainen sanoisin kans.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

tack tack =)

Värinmääritysapua tarvittaisiin!

Eli tuo mustasilmäinen poikanen keskellä, mietin että voisiko se olla vaaleanharmaapohjainen luonnonvalkoinen? Satiini se on, joten tietysti vähän tummentaa väriä, mutta mä en keksi että mitä muutakaan se voisi olla. Korvat on hennosti harmaat, varmaan tummuvat vielä. Suvussa ei ole cremeä näkyvissä, mutta eihän se ihme olisi jos sitä siellä on, kun sukutaulua kummankin puolella puuttuu. Ja muistelisin että emänisä olisi cremeä periyttänytkin.

Ylimmäinen ps vaalea on blondi, mutta osalla (noilla kahdella satiini blondilla kuvassa) näyttäisi olevan silmärenkaat, mahtaisiko ne olla umborouksia?

Tässä vasemmassa alakulmassa Heidille menevä naaras, jonka värin olen määritellyt aluksi kyyhkynharmaaksi, mutta epäilisin että se on myös vaaleanharmaa (= blondikyyhkynharmaa), mutta olisikohan lisäksi umborouskin? Silläkin on silmärenkaat, tässä kuvassa kyllä ruskempi sävy salaman vuoksi kuin oikeasti.

EmmaTi

^Värejä en osaa kommentoida muuten kuin että ompas metkan näköistä väkeä  :)

Nape

^^Mikä tuo harmahtava tuossa taaimpana on?

Ninde

^Vaaleanharmaa, ehkä myös umborous.

lentsu

Luonnonvalkoinen on mahdottomuus, jos noi on oikeita (kuten kuvasta näyttäisi olevan) vaaleanharmaita eikä hopsuja. Punasilmäinen norsunluu eeLglgpp olisi oikeampi termi.

Jos sillä on mustat silmät niin sitten vaan norsunluu ja pp pois kaavasta.

Geneettisesti tuntuisi todennäköisemmältä, että toi kyyhkynharmaa olisi blondi umborous.

Ninde

^Siirsin tuon tänne kun täällä olen asiasta kysellyt. En tietty oo tajunnu tsekkailla noita norsunluiden sun muiden geneettisiä kaavoja  XD , mutta sehän tietty kuulostais sit todennäköisemmältä. Munkin mielestä kuitenkin toi vaaleanharmaa on vaaleanharmaa eikä hopsu. Mun täytyy huomenna yrittää vähän tiirailla enemmän noita poikasia, kun noissa blondeissakin on mun mielestä eri sävyisiä, että voisko siellä olla ps norsunluuta. Satiinius vaan hämää niin paljon, kun sekin vaikuttaa sävyyn.

lentsu

Mä en ole aikaisemmin huomannut, että kyselit niistä täällä. Huomasin vain myyntipalstalta, että nyt voisi kyllä olla kyseessä norsunluu. Blondeista sen verran, että muistan siltä ajalta, kun Päivi (Tupsulan) kasvatti niitä, että niillä on melko suuri väriskaala tumma-vaalea. Tummimmilla erottuivat selvästi poskimerkit, hilkka jne. sävy oli lähes cinnamonmainen, mutta tietty tosi vaalea (vaikea selittää) kun taas vaaleimmat olivat tosi kermanvärisiä, kaikki silti oikeita blondeja. Umbrousta epäilisin jos on harmaata tikkausta, siis blondilla, vaaleanharmaalla tietysti on aina tikkaus!

Vaaleanharmaa ei näy kuvassa kokonaan, mutta voisi hyvin olla umbrous. Se on vähän liiankin harmaa ollakseen normi vaaleanharmaa, nehän on perussävyltään ruskeampia kuin mitkään muut harmaat.

Ja sitten tuli vielä mieleen, että jos siellä tosiaan olis cremeä joukossa, niin tuo "kyyhkynharmaa" voisi olla itse asiassa p.s. norsunluu umbrous, jos mitään hilkkaa ei merkkejä ei näy hakemallakaan.

Mustikkamaan

Siis joo sitä me Niinan kaa just ajateltiinkin, että semmoi yksivärinen mustasilmäinen olis ikään kuin vaaleanharmaasta syntyvä luonnonvalkoinen, mutta ei muistettu että sille on jopa nimikin :D

Mä kans osaisin kuvitella että toi kyyhkis olis joku muu, koska tuolla ei oo mitään muita mustansukusia seassa - eikä se ainakaan kuvissa oo ihan niin kyyhkis kun sen "pitäis olla". Tommoi ps norsunluu umborous kuulostais tosi järkevältä.

Vaaleanharmaa on sarjassamme värejä, jotka kuuluu sille meikäläistä edeltävälle kasvattajasukupolvelle. Itsehän en ole moista nähnyt ikinä ennen livenä, ne blondit mitä meikäläisen aikaan vielä oli osottautuvatkin hopeanharmaasta syntyneiksi blondeiksi.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

EmmaTi

Mistä erottaa onko cinnamon vai cinnamon umborous? Olisko kenelläkään havainnollistavia kuvia?