Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

Sintturainen

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Näyttelykalenteri tullaan päivittämään päivämäärien kera vielä toivottavasti viimeistään tämän viikon lopulla. Tavoitteena on saada varmaksi päivämääräksi myös toukokuussa Lahdessa pidettävä Grand Gala. Lisäksi annamme alustavat päivämäärät vuoden lopuille näyttelyille. Näihin päivämääriin sitten pyrimme kun tiedustelemme näyttelypaikkoja - muutoksista tietenkin ilmoitetaan.

Varmaan kuitenkin Juhlis  :D  Hyvä että päivämäärät on tulossa. Minä ainakin ymmärrän että asioiden hoitelu voi olla vaikeaa kun kukaan hallituslaisista ei asu esim. Jyväskylässä (vai asuuko...  :P )

serkkU-

"Tavoitteena on saada varmaksi päivämääräksi myös toukokuussa Lahdessa pidettävä Grand Gala".
Tokassa kappaleessa^
Eiks Lahdessa ole se Juhlanäyttely eikä GG? :D

Ninde

^Varmaankin ajatusvirhe tuossa, Galahan tosiaan on vasta loppuvuodesta ja juhlis keväällä. :)

Ja Iso Kiitos Marjutille asiallisesta vastauksesta. :) Tosi hyvä, että kalenteriasia saadaan kuntoon. Tuli tossa itellekin mieleen, että usein just laskeskeli astutuksia ja luovari-ikiä näyttelyiden mukaan, joten senkin takia tosiaan ne näyttelypäivät on monelle hyvä tietää.

Rukyo

Hitsi ei taaskaa yhtään näyttelyä turussa / turun lähistöllä :/
Tekis nii mieli päästä näyttämään näitä omia hamsuja jossakin näyttelyssä :D
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

wiidii

Näyttelykalenteri: //http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/viewtopic.php?f=18&t=10179

Pyydän huomioimaan, että Jyväskylän näyttelypaikka ei ole varmistunut, jonka vuoksi päivämäärä ei ole sataprosenttisen varma. Juhlanäyttelyn paikka on varattu ja näyttely pidetään 26.5. Lahdessa Simolankadun hallissa.
Jyväskylän paikka pyritään varmistamaan mahdollisimman pian. Kutsu näyttelyyn julkaistaan välittömästi varmistumisen jälkeen ja ilmoittautumisia aletaan ottamaan vastaan.  :)

spellcaster

Onpa hölmösti että Juhlis ja Pinan lemmikkinäyttely ovat samana päivänä  :roll:  Ois ollut kiva ottaa osaa vaikka molempiin...

wiidii

^Alunperin näin ei ollut tarkoitus käydä, mutta halutulle päivälle ei ollut vuokratilaa ja 12.5. on isot koiranäyttelyt, jonka vuoksi tuomarien ja järjestäjien saanti olisi ollut vaikeampaa. Lisäksi kesäkaudella ainakin minulla on niin paljon töitä (ja koulusta valmistuminen), että näyttelyn järjestäminen olisi ollut sula mahdottomuus. Nyt mennään näillä, aina ei voida välttää päällekäisyyksiä.

Anzukka

Nyt on laitettu ilmot menemään Jkl. näyttelyyn! 9 eläintä lähtee mukaan. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Peippis

Mulla olis aikomuksena viedä hamsuni ekaa kertaa näyttelyyn lähiaikoina. Mut mietin vaan, että onko eläin vietävä näyttelypaikalle tosiaan heti aamusta vaikka sen lajin arvostelu olis vasta iltapäivällä...?? Ja jos niin miksi??

Henni

Talvikolla on kainalossa karvaton kohta johtuen mätäpaiseesta, joka siinä oli. Paise on poissa eikä mitään haavoja yms. ole. Karvat eivät kuitenkaan ole ainakaan vielä takaisin kasvaneet. Jos tuo kohta jää karvattomaksi niin onkohan hamsua turha enää näyttelyihin tuoda? Kuinka paljon tuollainen karvaton laikku rokottaa lemmikki- tai ulkomuotoluokassa?
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Ninde

Lainaus käyttäjältä: Peippis - 11.03.12 - klo:23:26
Kyllä on tultava jo aamusta, koska erillisiä lajikohtaisia arvosteluaikatauluja ei ole ja joskus tuomari voikin aloittaa eri lajilla kuin missä järjestyksessä ne olisivat luettelossa.

Ana

Pari mieltä painavaa kysymystä, jos joku viitsisi vastata ois tosi kiva juttu :) Pari valioihin liittyvää kysymystä.

Koska tarvitaan vähintään kahdelta erituomarilta serti, että saa valion arvon. Ja olis tuomari A ja B.
Hamsu saa näyttelyssä 1 tuomarinta A Sertin
Hamsu saa näyttelyssä 2 tuomarinta A Sertin
Hamsu saa näytelyssä 3 tuomarilta B sertin
Onko se siis valio tällä?

Sitten mitä jos joskus hamsulle tulisi se kolmas serti. Ilmoitetaanko siitä miten? Kun yleensä tuomari ilmoittaa jo palkintojen jaossa, että valmistuu valioksi? Niin miten tämä siis toimii?

Niin ja vielä yksi tuli meileen kun kävin lukemassa, että keltainen cämpsyon siiretty nyt standardiin. Jos on saanut koestandardissa yhden sertin ja nyt se on vaihdettu standardiin. Täytyykö hamsun saada nyt uudestaan kolme sertiä vai riitäkö kaksi?

wiidii

Kyllä, sertit 2xtuomarilta A ja 1xtuomarilta B riittävät. Valion arvo julkistetaan näyttelyssä jos hamsterille on ilmoitettu riittävät sertifikaatit luettelossa (esim. Minni** saa tuomarilta sertin -> FIN MVA -ruusuke jaetaan). Titteliä Suomen Muotovalio ei kuitenkaan saa käyttää ennen kuin valionarvo on anottu vastaavalta (Eve Immonen vuonna 2012).

Uudet standardiluokkaan siirtyvät värit ovat standardissa vasta Juhlanäyttelystä alkaen, eli Jyväskylän näyttelyyn ne ilmoitetaan normaalisti.

Sertikäytäntöön en uskalla sataprosenttisen varmaan vastausta antaa, mutta mielestäni ns. "vanhat sertit" eivät siirry enää koestandardiluokasta standardiluokkaan.

Ana

Joo kiitos paljon tämä selvensi asioita.

Nyt vain joutuu jännätä sitten miten käy vanhojen serttien, että onko ne nyt sitten turhia. Kun toinen cämpsy siirtyy koe > stand ja toinen ei stand > koe. Vai onko ei ja koella, samat sertit?

PiiaL

En tiedä kuuluuko tämä puinti nyt tänne vai tuonne värikeskusteluihin, mutta mietin onkohan meidän Balandine's Mystique ollut tähän mennessä ihan oikeassa luokassa näyttelyissä, sen väriä pohdittiin ulkkistuomarin kanssa näyttelyissä. Mysti on geneettisesti poikastensa perusteella cdcdSgsgUU ja näyttää tummakorvaiselta valkoiselta, jolla on aivan vaaleanpunaiset silmät ja vaaleanharmaat korvat, eli tuosta korvien ja silmien vaaleudesta voisi päätellä, että hopeisuutta cdcd ei taida peittää. Siksi siis mietin, että pitäisikö sen olla ei-standardiluokassa? Ja millä värillä se sinne ilmoitetaan, hopea tummakorvainen valkoinen?