• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

« edellinen - seuraava »

Rossu

#195
Mä vaan yleensä odotan, että oma hamsuli tuodaan takaisin pöydälle, ja katon sitten sen arvostelun. En yleensä satu näkee hamsuni arvostelua, kun on assarina tai muualla hillumassa :D
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

Karvakorvathamsula

#196
Lainaus käyttäjältä: "Rossu"Mä vaan yleensä odotan, että oma hamsuli tuodaan takaisin pöydälle, ja katon sitten sen arvostelun. En yleensä satu näkee hamsuni arvostelua, kun on assarina tai muualla hillumassa :D

Mäkin yleensä hillun siellä täällä mut yleensä sen verran kuuntelen, et tiiän milloin oma hamsu on sinne menossa. Sitkun oma hamsu on tuomaripöydällä, meen vähän kauemmaks kattomaan (ei tartte kuulla mitä ne sanoo, kunhan näkee, jos ne vaikka löytää jotain huolestuttavaa, mitä ei kuitenkaan kirjoiteta arvosteluun) ja seuraan sitä "huomaamattomasti" jossain pöytien välissä  :D
Kerranhan kävikin niin, että itse olin tuomaripöydässä istumassa, kun oma hamsu arvosteltiin viereisessä pöydässä. Siitä sitten nousikin tuomarien kesken hälyä, kun ihmettelivät onko hamsulla kasvain jne. leuassa. Onneks kuuntelin vieressä kun ei siitä mitään tietenkään kirjoitettu arvosteluun...  :roll:


Lainaus käyttäjältä: "goldtofy"Oon käynyt kattomassa kaverin hamsterin näyttelyä, mielestäni nää on kovin hösläystä. On sivusilmästä katsojia,arvostelijoita yms. Haluisin käydä kerran edes oman hamsterini kanssa näyttelyissä, mutta pelottaa miten suhtaudutaan ja muuta vastaavaa. Onko teillä samanlaisia kokemuksia, miten aloititte ''näyttelyuranne'' ?

Kun mä menin Grand Galaan Hesaan (vai oliks se espoossa?) ja astuin ovesta sisään näyttelypaikalle, musta tuntu et kaikki tuijottaa mua ja oon "porukan ulkopuolinen". Mut se eka näyttelykerta menikin vain seuraillessa, tutustumassa ihmisiin ja ihan vain opetellessa koko touhua  :)  Mutta kivaa se silti oli !
Seuraavat näyttelyt menivätkin jo paaaaljon paremmin ja mukavammin. - Olin oppinu tunteen ihmisiä, puhuin kasvattajien kanssa ja höpötin niitä näitä. Siinä samassa oppi kaikkea uutta hamsuista. Eli mun kokemuksista vois melkein sanoa, et joka näyttelyt ovat kivempia, ihan vain ihmisten takia. Joka kerta tutustuu uusiin ihmisiin ja kasvattajiin :)
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

mirauh

#197
Tuleeko vielä ulkomuotoluokan tulokset tuonne Näyttelytulokset osioon :)?
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Mustikkamaan

#198
Tulevat ihan taatusti, annetaan kuitenkin tulosvastaavalle vähän aikaa, ihminen on hänkin :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sabat

#199
Tyhmä kysymys; onko ns. turhaa viedä hamsteri pettiin jos sil on hännässä mutka? Kun mun tulevaisuuden toivolta löysin toissa iltana mutkan hännästä ja olisin niin mielelläni halunnut arcostelun tuomareilta(vaikka hännässä se mutka onkin.. Häntä kääntyy niinku alaspäin..

Marla

#200
^ Kyllä knikillisenkin hamsterin voi vielä lemmikkiluokkaan, eikä knikki vaikuta arvosteluun. :) Ulkomuotoluokassa siitä hylätään, mutta arvostelu kirjoitetaan silti.

Sabat

#201
Oi olin jo niin menettänyt toivoni (: mut mahtavaa jos se ei alenna arvostelua.(: on kiva vain tietää mitä ensimmäistä satiini pojastani sanotaan.<3
kiitos Marla.(:

Marla

#202
^ Eipä mitään. :) Ulkomuodollisia seikkojahan ei tosin lemmikkiluokassa arvostella (esim. väritys).

Markka

#203
Jos joskus vien Bellan näyttelyyn niin vienkö sen ulkomuotoluokkaan kun se ei oo kunnolla käsikesy? Onko näyttelyissä jotain maksua, että pääsee mukaan (varmaan on), niin jos on paljon maksaa?
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

spellcaster

#204
Hamsterin pitäisi olla käsiteltävissä ilmoittipa sen mihin luokkaan vaan. Jos se pelkää vierasta käsittelyä ja stressaa sitä ei kannattaisi tuoda silloin ollenkaan. Jos hamsteri puree tuomaria siitä taitaa tulla aika väistämättä hylätty arvosana.

Näyttelyihin maksetaan ilmoittautumismaksu, hinnasto löytyy tästä: http://www.hamsteriyhdistys.fi/index.ph ... umismaksut

:)

Markka

#205
Se ei pure ja saan sen aika hyvin jo käteen. ja ei se oo ollenkaa varmaa että meenkö :)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Anzukka

#206
Voi vitsi viimeksi näyttelyssä oli ilmomaksut 31 euroa joka oli siihen mennessä ennätys meillä. Nyt seuraavaan näyttelyyn uppoaa 58e  :pihalla:  Luulin et kaks ikeankassia riittäisi mutta nyt näyttää siltä että pitäisi hankkia vaikka yksi lisää kun tulee nytkin mukaan 10 hamsua, kaikki menee ulkkikseen ja lisäksi neljä lemmikkiin. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Miamaa

#207
Mietin sellaista, kun en ole kovin paljon hamstereita nähnyt, niin mistä tiedän, kannattaako syyris ilmoittaa vain lemmikkiluokkaan vai myös ulkomuotoon? Olen kyllä lukenut näyttelyohjeista, että mitä arvostellaan yms, mutta en osaa tietää, onko hamsteri oikean mallinen yms. Tietysti omasta mielestäni mun molemmat hamsterit on maailman ihanimpia uml-voittajia  :haha
Hamstereihin hurahtanut kahden tyttösen äiti.

Vevve

#208
^ Eihän sitä oikeastaan tiedäkään, kasvattajienkin "hamsterisilmä" on kehittynyt nimenomaan näyttelyissä käydessä. Hamsteritietoa-sivulla on eri lajien standardit joissa kerrotaan miltä hamsterin tulisi näyttää, mutta parhaiten saat siitä käsityksen viemällä hamsterisi ulkomuotoluokkaan ja lukemalla arvostelusta, mikä siinä on hyvää ja mikä heikompaa  :)

spellcaster

#209
Mä ilmoitin aikoinaan mun talvikon myös ulkomuotoluokkaan vaikka ei ollutkaan mitään hajua, pätjääkö se edese siellä  xD   Olin vaan kiinnostunut kuulemaan mitä siitä sanotaan, loppujen lopuksi ei se mitään megahuonoa arvostelua saanutkaan, sellaisen keskiverron... Kotona sitten vertailin arvostelun kommentteja hamsteriin ja yritin itse nähdä samat asiat. Mitään en oppinut  :D

En tiedä hamsterituomareista (varmaan ihan yksilöllistäkin?), mutta mulle ainakin rottanäyttelyn lemmikkituomari sanoi että "tää kannattaa ilmottaa ulkkikseen" kun näyttelyssä kävin.