• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#180
^Ei tarvitse mitään luokan sisäistä jakoa tietää itse sinällänsä, luettelontekijä hoitaa sen. Ilmoitat vain, meneekö ulkkiksiin, lemmikeihin vai lasten lemmikeihin :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

mirauh

#181
Tästä on varmaankin ollut näyttelyboksi keskustelussakin juttua? Mutta näin yleisesti että miten suojaatte boksinne näillä talvipakkasilla ? Asetatteko jotain ns. pakkasrajaa hamsterien kanssa reissaamiseen :) ?
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Vevve

#182
^ Mulla ei ole toistaseksi tullut vastaan niin kylmää näyttelypäivää etten ois lähtenyt. Vuoraan näyttelykassit viltillä ja pyyhkeillä ja laitan boxeihin extrapaljon purua ja vessapaperia. Ja tietenkään niiden kassien kanssa ei sitten seisota kylmässä ulkona, vaan esim kyytiä tai junaa ootellaan sisätiloissa.  :)

mirauh

#183
FIN VLH mitä meinaa kyseinen näyttelymeriitti?:D
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Mustikkamaan

#184
Lainaus käyttäjältä: "mirauh"FIN VLH mitä meinaa kyseinen näyttelymeriitti?:D

Suomen Valiolemmikkihamsteri.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

mirauh

#185
Mä värkkäsin tänään lämpöpussukan bäyttelyboksin ympärille, mutta kassiin tulee sen lisäksi myös vilttiä tai pyyhettä:

Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Ramone

#186
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"
Lainaus käyttäjältä: "mirauh"FIN VLH mitä meinaa kyseinen näyttelymeriitti?:D

Suomen Valiolemmikkihamsteri.

onks tää muuttunu vai onks se edelleen se SHY VL?
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Vevve

#187
Lainaus käyttäjältä: "Ramone"
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"
Lainaus käyttäjältä: "mirauh"FIN VLH mitä meinaa kyseinen näyttelymeriitti?:D

Suomen Valiolemmikkihamsteri.

onks tää muuttunu vai onks se edelleen se SHY VL?


SHY VL muutettiin FIN VLH:ksi. Sama asia edelleen.

goldtofy

#188
Oon käynyt kattomassa kaverin hamsterin näyttelyä, mielestäni nää on kovin hösläystä. On sivusilmästä katsojia,arvostelijoita yms. Haluisin käydä kerran edes oman hamsterini kanssa näyttelyissä, mutta pelottaa miten suhtaudutaan ja muuta vastaavaa. Onko teillä samanlaisia kokemuksia, miten aloititte ''näyttelyuranne'' ?

Sirpa

#189
Lainaus käyttäjältä: "goldtofy"Oon käynyt kattomassa kaverin hamsterin näyttelyä, mielestäni nää on kovin hösläystä. On sivusilmästä katsojia,arvostelijoita yms. Haluisin käydä kerran edes oman hamsterini kanssa näyttelyissä, mutta pelottaa miten suhtaudutaan ja muuta vastaavaa. Onko teillä samanlaisia kokemuksia, miten aloititte ''näyttelyuranne'' ?
Tervetuloa mukaan vain, joukkoon mahtuu aina yksi ensikertalainenkin. Olinhan minäkin vähän pihalla kun ekoihin näyttelyihin menin hamsterini kanssa, mutta omistajan ei tarvitse oikeastaan huolehtia näyttelypaikalla mistään erikoisesta. Tärkeintä on huolehtia että saa hamsterin boksiin kiinnitettävän numerolapun ja että vie hamsterin boksin oikealle pöydälle sen mukaan mihin luokkaan se on menossa. Apua saa aina kysymällä, hamsterinäyttelyissä pyörii aina kokeneempia ihmisiä, järjestäjiä, sihteereitä ja muita, jotka osaavat neuvoa. Assistentit sitten hoitavat hamsterit arvosteltaviksi tuomarille ja takaisin boksipöydälle.
Niin että rohkeasti vain mukaan.

goldtofy

#190
Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"Tervetuloa mukaan vain, joukkoon mahtuu aina yksi ensikertalainenkin. Olinhan minäkin vähän pihalla kun ekoihin näyttelyihin menin hamsterini kanssa, mutta omistajan ei tarvitse oikeastaan huolehtia näyttelypaikalla mistään erikoisesta. Tärkeintä on huolehtia että saa hamsterin boksiin kiinnitettävän numerolapun ja että vie hamsterin boksin oikealle pöydälle sen mukaan mihin luokkaan se on menossa. Apua saa aina kysymällä, hamsterinäyttelyissä pyörii aina kokeneempia ihmisiä, järjestäjiä, sihteereitä ja muita, jotka osaavat neuvoa. Assistentit sitten hoitavat hamsterit arvosteltaviksi tuomarille ja takaisin boksipöydälle.
Niin että rohkeasti vain mukaan.
Okei. :) Kiva kuulla, ehkä vain näin ulkopuolisen silmistä näytti tuolta....

Anzukka

#191
Nyt on meidän hamsuuttimet ilmottu ja Suurilta kämmeiltäkin taisin välttyä :D Kiva taas käydä näyttelyissä kun oli melkein vuosi taukoa :)

Mäkin muistan mun ekan kerran näyttelyssä mun ekojen omien kasvattien kanssa. Se oli vähän kamalaa :D mutta pari ruusuketta sai lähtemään käymään uudestaan ja uudestaan :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

spellcaster

#192
Mä muistan kans ekan näyttelyni, reissulla ostatin äiteellä vielä mun ekan kääppärini ja lemmikkiluokkaan osallistunut syrkkini sai pienen ruusukkeen muodossa lohdutuspalkinnon, joten hyvä mieli jäi sillon touhusta  :)

Ainoo mikä mua joskus näyttelyissä ärsyttää ihan suunnattomasti, on se, että jos arvostelupöydän eteen on asetettu tuoleja joissa voi istua ja seurata arvostelua, niin ihmiset pörrää sitten siinä pöydän edessä ja mitään ei näe  :S  En tiedä mitä tuomaroivat ihmiset ovat mieltä, mutta tilan niin salliessa arvostelupöydän ympäristön vois rauhoittaa juoksevilta ihmisiltä ja arvostelua seuraavat saisivat seurata rauhassa. Itse ainakin kuvittelisin haluavani pientä rauhaa jos olisin tuomari, eikä pöytään nojailevia mukuloita siihen pällistelemään. Ymmärrän toki että jos on pienet näyttelytilat muutenkin niin aika mahdotonta, mutta sainpahan nyt vähän inistä asiasta  :P

Sirpa

#193
Joo, se on ihan totta, että jos ensimmäisessä hamsterinäyttelyssä menee hyvin, tulee heti kummasti intoa lisää lähteä seuraaviinkin. Meillähän kävi niin: aivan ekassa näyttelyssä edesmennyt Katariina tyhjensi pöydät suunnilleen kaikesta mahdollisesta kun se voitti sekä ulkomuotoluokkansa että lemmikkiluokan ja ruusukkeita ja palkintoja tuli niin paljon että piti mies soittaa niitä kantamaan  :P Siitä onkin suunta ollut sitten alaspäin, mutta aina vaan näyttelyihin tulee lähdettyä. Nyt asia tietysti on jo ihan eri kun tuntee näyttelyistä porukkaa ja on hoksannut hoitaa itsensä sihteerinhommiin.

Spellcaster on ihan oikeassa tuossa asiassa kyllä, että se tuomaripöydän edusta olisi kiva pitää suht tyhjänä ja rauhallisena. Assarihan siinä joutuu pyörimään hamsteriboksien kanssa ja senkin tietysti ymmärtää ja suo että omistaja tulee kuuntelemaan oman hamsunsa arvostelun vähän lähempää ja ehkä nappailee kuviakin. Voisi kuvitella, että hamsteritkin olisivat ehkä vähän rauhallisempia, jos ihan lähellä ei olisi hälinää ja melskettä.
Joka tapauksessa tuomari ja sihteeri tarvitsevat jonkinlaista työrauhaa siinä ja esimerkiksi kännykkään puhuminen tuomaripöydän edessä on huono idea. Aivan erityisen tärkeätä tämä on silloin jos sattuu olemaan ulkomaalainen tuomari. Sihteerin täytyy kuulla erityisen tarkasti kaikki mitä tuomari sanoo ja pystyä keskittymään sen verran, että osaa kirjoittaa siihen kaavakkeeseen suomea vaikka kuuntelee ja puhuukin englantia. Ei ole muuten maailman helpoin homma, saa tulla kokeilemaan...

spellcaster

#194
Joo siis nimenomaan niin että assarilla on pääsy arvostelupöydän ääreen ja halukkailla mahdollisuus (tilaa ja vähemmän häsellystä) seurata oman hamsterinsa arvostelua.
Jos on tarpeeksi ahdasta niin joku ohikulkija saattaa vahingossa vetäistä jonkun boksinkin pöydältä lattialle jos ovat kovin reunalla.