• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#165
Jos hamsu on ihan paniikissa ja pureksii, niin hylsy tulee. Jos se vain vähän maistelee "muuten vaan", niin voi saaha pikkusen miinusta mutta ei niin helposti hylsyä - hamsterit kuitenkin kokeilee hampaillaan paljon ilman pahoja aikeita.

Oman kokemukseni mukaan hamsterit maistelevat välillä myös hieman pelokkaasti, kun käsissä on hurjan voimakas haju desinfiointiaineesta ja kymmenienkin hamstereiden jäljiltä. En siksi itse tuomarina ole kovinkaan herkkä näykkimiselle, eli kunhan se ei ole semmosta "kunnon niittaamista" niin nou hätä.

Pääosin hamsterin täytyy olla sellainen, ettei se pelkää ja sitä kautta myöskään pure tai näyki. Kaikki tuomarit kuitenkin osaavat ottaa pienen, voimakkaista hajuista johtuvan näykkimisen huomioon.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ana

#166
Minun hamsteri saattaa näykkäistä, mutta ei todellakaan kovaa ja vain jos sitä tympäsee tai se tutkii uutta asiaa. Kaikki uudet asiat pitää tutkia maistamalla sen mielestä :)

Anzukka

#167
Toleeko tosta ilmomaksusta vielä joku vahvistusviesti? Ajattelin vaan kun sekoilin hieman ton jutun kanssa ja myöhemmin vielä ilmoitin yhden hamsterin.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Mustikkamaan

#168
Ilmoittautumiset (ja paljousalennukset) lasketaan ja maksetaan ihan samaan tapaan kuin ennenkin. Laskette itse mitä teidän hamsujen ilmot tekee (sehän kannattaa tehdä kuitenkin ennen ilmoja jo, ettei tule yllättävää lovea lompakkoon), maksatte sen ja tuotte kuitin näyttelypaikalle.

Mut mä laitan vielä kunkin näyttelymaksuista listan näyttelyvahvistukseen.

Tässä ei ole mikään siis muuttunut.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

mirauh

#169
Hei, nyt tuli mieleen näistä näyttelyboksien kuljettamisista, että monet ilmeisesti tuo boksit "näyttelykasseissa". Soveltuuko kassiksi kaikki kangaskassit ja kassin kuuluu luultavasti olla sellainen että bokseja ei pinota päällekkäin, jotta happi kuljee? valaiskaa vähän;)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Anonymous

#170
Moni käyttää ikean kasseja ja kyllähän kangaskassi käy, mutta kovin montaa ei voi laittaa päällekkäin jos on tiiviisti boxin ympärillä.

mirauh

#171
Meillä on onneksi vain tuo yksi hamsteri tällähetkellä:)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

HamsterSailor

#172
Hei mites toi Littoisten näyttelyn netti-ilmo, kun tuolla näyttelykutsussa lukee, että se aukeaa 1.2, ja mulla ei ainakaan aukea?

Mustikkamaan

#173
Niina varmaan lähipäivinä aukasee sen, lienee työkiireissään unohtanut.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ninde

#174
Oon unohtanut koko jutun, kun järkkäillään kovaa vauhtia tätä helmikuun näyttelyä!  Tänään aukeaa, ja eihän tässä vielä mikään kiirus ole ilmoittautumistenkaan kanssa.  :)

Hamsu_86

#175
MItes hampaiden narskutus? Tuleeko siitä mitään huomautusta?

Mustikkamaan

#176
^Ei.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ramone

#177
Missä näyttelyssä VV10 palkinnot jaetaan?
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Mustikkamaan

#178
Juhliksessa.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

mirauh

#179
Ilmottautuessa lemmikkiluokkaan, tulisiko ilmoittautumisen mukana ilmoittaa hamsteri ns. avoimiin, nuoriin yms?
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta