Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

Mustikkamaan

Anzukka: Kun lähetät ilmot kerralla, ei tuu semmosta vaihtista että pystyisit klikkaamaan sitä näyttelyluetteloa useamman kerran. Enikeis et saa kuin yhden näyttelyluettelon. Jos joku tarvii useampaa luetteloa, niin laittaa sit mulle sähköpostilla päähän.

Jokaisesta ilmosta tulee sähköpostilla automaaginen kuittaus että ne on tulleet perille, siinä lukee sen hamsterin tiedotkin. Sit saat vielä ennen näytsiä ihan sen virallisen sähköpostin, missä on eläinmäärät ym. näyttelyä koskevat infot.

Mirauh: Ei ole mikään sääntö tuo faunaboksi. Kyllä boksien kanssa ollaan hyvinkin suopeita. Tärkeintä on, että boksi on kaikin puolin turvallinen, suht' näppärä avata ja sulkea, ja sopivan kokoinen juuri sille hamsterille.
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

Olipa ihanan näppärä tuo netti-ilmoittautuminen! Ilmoitin nuorison Hyvinkäälle. Kymmenen pistettä, papukaijamerkki ja kiitokset sille/niille henkilöille, jotka ovat netti-ilmon kehittäneet/toteuttaneet.  :)

Marsa-

Elikkäs elikkäs, joo Vilin kans suunnittelin että alkasin näyttelyitä harrastamaan. Olisin menossa helmikuussa tuonne Limingan nuoritalolla oleviin näyttelyihin,mutta ongelmana se että en saa leikattua Vililtä kynsiä. Pimulta onnistun kyllä leikkaamaan mutta Vililtä en. Oisko jollain vinkkejä tähän ongelmaan? Jotta ei mee niin paljon ot. niin oisiko kuljetusboksiin hyvä laittaa esim. parsakaalia,porkkanaa,omenaa tai päärynää. Luinkin jo nuista nestettä poistavista vihanneksista :)
Kotona vipeltää kaksi hamsteria <3
Pimu, talvikko naaras, 17.10.09
Vili, talvikko uros 15.10.09

Maiju*

Mäkin tykkäsin tosta uudesta netti-ilmoittautumisesta!  :)
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

yuki

Mä ilmotin mun hamsterin näyttelyyn tolla uudella netti-ilmoittautumislomakkeella. Sain sähköpostiin sen kuitin, missä lukee mun hamsterin tiedot, mutta en saanut vielä sitä vahvistusviestiä, jossa pyydetään ilmoittautumismaksu jne. Mikä meni vikaan vai tuleeko se kunnon vahvistusviesti vasta myöhemmin?
Coco 1.11.2009-13.10.2011, lepää rauhassa pieni. ?

Mustikkamaan

Se pitkä kirje tulee vasta lähempänä näyttelyä, sit kun eläinmäärät ja tuomarijako on selvillä.

Anzukka

Eikös veteraanin osallistuminen ole lemmikkiluokkaankin ilmainen?  :pihalla:
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Ninde

Vetskut on olleet lemmikkiluokassa aina maksullisia ja 1.1.2011 alkaen myös ulkomuotoluokassa.

Ninde

Kevään näyttelypäivät ja -paikat on nyt varmistuneet, pari muutosta tuli:

12.02. Hyvinkää, Järjestötalo (mukana SNL)
26.03. Littoinen, Työväentalo
28.05. SHY:n 22-vuotisjuhlanäyttely, Lempäälä, Piippo-talo (Yhdessä PiNan kanssa)

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Ana"Matkalle juomapullo on hommattu, vielä teippiä, että saa tuohon boksiin sen kiinni. Mitähän vielä pitäisi opettaa? Ekoihin näyttelyihin ikinä siis ollaan menossa. Samoin minulle ensimmäinen jyrsijä näyttely.
Älä laita pulloa ainakaan matkan ajaksi, valuttaa kaiken veden puruihin ja sitten hamsu joutuu olemaan märissä puruissa koko päivän. Pullo on myös hankala arvostelun aikana, eli mielummin nestepitoisia kasviksia boksiin ja niitä vaikka mukaan, että voi vaihtaa tuoreet tilalle myöhemmin päivän aikana. Pullon voi toki ottaa mukaan ja tarjota siitä juotavaa hamsulle, mutta harvemmin niille vesi edes kelpaa. Tai sitten seuraa milloin hamsu menee arvosteluun ja ottaa pullon sen ajaksi pois.

Ana

Ok kiitos vinkistä. Kuljetuksen ajaksi sitä en ajatellutkana laittaa juuri kyseisestä syystä, mutta paikanpäällä ajattelin sen olevan hyödyllinen, jos saattuu jano tulemaan. kasviksista myös tiesin, että niitä pitää olla mukana.

edit: Tästä on ollutkin keskustelu aikaisemmin, että mitä hamsterin kuljetusboksiin näyttely ajaksi?

Juomapullo siis oli liikaa, mutta tällä hetkellä olen ajatellut laittaa:
- Puruja (tietenkin, ja ei liikaa)
- Sitten vähän silputtua wc ja talouspaperia
- Koppi ja ruokakuppi

Kysymys kuuluukin, että onkon myös sitten koppi liikaa boksissa näyttelypaikalla?

Mustikkamaan

Kuljetusboksiasia onki semmoi, että kun hamsunäyttelyt on päiväsaikaan, niin hamsut nukkuvat bokseissaan kiltisti. Jos joudut lähtemään tosi aikaste, ts. siihen aikaan kun hamsut ovat vielä normaalistikin hereillä, niin sitten voivat olla hankampia pääsemään pois. Eli sen enempää harva hamsteri saa mitään erityistä paniikkireaktiota bokseissa, kunhan vaan kettuuntuvat jos haluavat lähteä hengailemaan muualle.

Ana

Sitten toinen vähän pahempi kysymys: Mitä jos hamsteri näykkäisee tuomaria? Onko kenellekkään käynnyt niin?

Tuo "mitä boksiin" -keskustelu löytyy täältä: viewtopic.php?f=20&t=5337

Pääsääntö on, että ei mitään painavaa (keraamiset ruokakupit, puiset/keraamiset mökit jne) boksiin ettei hamsu vahingoitu matkan aikana.

spellcaster

^Pureva hamsteri taitaa saada automaattisesti hylsyn.

Sitä en tiedä miten tuomarit suhtautuvat "maistelijoihin", eli selvästi kokeilevat vaan kättä hampaillaan että "mikäs tää on, voiks tätä syödä?"