Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

Cindu

Okei, kiitos paljon selvästä ja nopeasta vastauskesta =D Uskon tosin että jos näyttelyyn meen niin isä saa hoitaa tommoset hommat, minä sellasii osaa :---D

wiidii

Lainaus käyttäjältä: "Annina"
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Täytyy lahjoituspalkintoja miettiä jo ajoissa :lov Viimeksi lahjoitin kaksi ruokakippoa, jotka tarkoitin lasten lemmikeihin jaettavaksi, kun eihän aikuiset mitään ruokakippoja osaa arvostaa - mutta unohdin törppö siitä sanoa ja nehän menivätkin heti väärän luokan kautta aikuisille ihmisille palkinnoiksi :( Täysin oma moka siis! Nooh, nyt sitten Gaalassa laitan jotain ruokapalkintoja jakoon, niin ne ainakin kelpaavat kaikille :)
Törppöjä semmoset, jotka ei palkintoja arvosta. Musta on ainakin ihanaa saada ja antaa niitä! :) Kiitos siis kaikille, jotka jaksaa niitä väsäillä! Ps. Harmi, ettei tiedetty mihin luokkiin ne sun lahjoittamat palkinnot oli tarkotus laittaa. Mutta toivotaan, että saajat arvostavat niitä kovasti. :)
Arvostettiin!  :sydan  :sydan
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

tintsku

Onko 9.9 syntynyt hamsteri liian nuori osallistumaan 6.11 olevaan näyttelyyn?
Laskin shyn ikälaskurilla, että ikä olisi silloin 1kk 27 pv, mutta kun lasken itse, niin saan iäksi 2kk 2pv. Kun tuo laskurihan laskee niin, että kuukaudessa on 30 päivää.

ammie

Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Cindu

Lainaus käyttäjältä: "ammie"^Jos hamsteri on syntynyt 9.9. niin kaksi kuukauttahan sille tulee täyteen vasta 9.11. eli se on liian nuori tuohon näyttelyyn.
Niin mutta Lokakuussahan on 31 päivää ja syyskuussa 30 päivää.. Eihän se sitten mee ns ''tasan''

Nape

Kyllä nuo kuukaudet tulee täyteen aina samana päivänä. Eli jos on vaikka 9.9 syntynyt niin 9.10 on 1kk, 9.11 on 2kk, 9.12 on 3kk, 9.1 on 4kk, 9.2 on 5kk, jne... ja sitten syntymäpäivänään 9.9 tasan 12kk

Okei. KIitti vastauksesta.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Nape"Kyllä nuo kuukaudet tulee täyteen aina samana päivänä. Eli jos on vaikka 9.9 syntynyt niin 9.10 on 1kk, 9.11 on 2kk
Juuri näin. Paitsi silloin tietysti jos hamsu on syntynyt esim. 31.7.  täyttää se 2kk vasta 1.10. koska syyskuussa on vain 30 päivää. Näillä tarkoilla päivillä on merkitystä vain alaikärajaa ja luokkien vaihtoja laskettaessa. Suosittelen käyttämään ikälaskuria, niin iät tulee oikein.

EmmaTi

Onkos ens vuoden näyttelykalenteri jo julkaistu? Muistan hämärästi jostain lukeneeni että lokakuun alussa olis jo suurinpiirtein v2011 selvillä??

Ninde

Ensi vuoden alustavat näyttelypäivät ja -paikat:
5.2. Vantaa (tai Hyvinkää)
2.4. Turku
28.5. 22-vuotisjuhlanäyttely, Tampere
6.8. Jyväskylä
8.10. Lahti
26.11. Grand Gala, Helsinki

Helmikuun näyttely järjestetään todennäköisesti Hyvinkäällä.

Minski

^ Näyttää kivalta :yes:
Ainakin näin Treeltä katsottuna näyttää, pohjoisen ihmiset ehkä voivat kaivata sinne päin näyttelyä myös, mutta liekö OSJH järkkäämässä sitten ulkomuotoja hamsuille ?

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"8.10. Lahti
Tämä erityisesti on kiva juttu, että on otettu uusi paikkakunta mukaan. Tänä vuonna oli tuo Hyvinkää uutena ja oli pelkästään positiivinen juttu ja ensi vuonna sitten tulee Lahti uutena :)
Hamsteriton tätä nykyä

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Ensi vuoden alustavat näyttelypäivät ja -paikat:
5.2. Vantaa (tai Hyvinkää)
2.4. Turku
28.5. 22-vuotisjuhlanäyttely, Tampere
6.8. Jyväskylä
8.10. Lahti
26.11. Grand Gala, Helsinki

Helmikuun näyttely järjestetään todennäköisesti Hyvinkäällä.

Aika kaukana kaikki on joo. No toivottavasti tosiaan OSJH järkkää jotain tällä seudulla.

Napeitta

Mulla on vähän yli 2kk oleva uros syrkki, voiko sitä ilmoittaa nyt tulevaan ulkomuotoluokkaan? :pihalla: Siis onko liian nuori tai jotain? Siis näyttelyt pidetään limingassa. Ja mitä eroa on noilla kaikilla standardi, ei-standardi ja koestandardi, pitääkö se mainita ilmoittamisvaiheessa?

On siis tulossa ekat näyttelyt, ja oon vähän "pihalla" näistä asioista,
vaikka on tullu luettua nuita artikkeleita näyttelyistä yms.

Marla

^ Minimi-ikä hamsterilla on 2 kk sekä ulkomuoto- että lemmikkiluokkaan, joten hamsterisi on kyllin vanha jo. :)
Sinun ei erikseen ilmoittautumisessa tarvitse mainita, kuuluuko hamsteri standardiin, koestandardiin vaiko ei-standardiin, vaan ilmoittautumisen vastaanottaja värin perusteella luokittelee sen. Ilmoittautumismaksu on ei-standardiväreille halvempi kuin standardeille ja koe-standardeille, ja ei-standardiin kuuluvat ne värimuunnokset, joita ei täällä ole lueteltu (esim. hopeanharmaa umborous). Jos on epävarma siitä, mihin hamsteri kuuluu, kannattaa maksaa tuo standardiluokan ilmoittautumismaksu.

Ilmoittautumisessa ei tarvitse mainita muita tietoja hamsterista kuin ne, jotka sähkoposti-ilmoittautumisen ohjeessa käy ilmi. Ikälaskuri toki kertoo, meneekö hamsterisi mihin ikäluokkaan, mutta sitäkään ei tarvitse erikseen mainita. :)

Kannattaa ehdottomasti kysellä vaan, jos on epäselvyyksiä - sillähän ne selviää. :)

Sabat

Saako paperiton syyrialainenhamsteri osallistua mihinkään luokkiin? KUn en nyt mistää löytänyt mitää tietoa papereista..(Nyt tulevaa Grand Galaa varten mietin että voisinko tuon pojan myöskin osallistuttaa..) Vielä vähä tämä näyttelytouhu mulle uutta. :oops:  (olen kyllä hevos- ja koiranäyttelyissä pyöriny..)

Kysyisin vielä että onko tuo lemmikkiluokka ns. "match-show" mikä koirilla on?