• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

« edellinen - seuraava »

Unipallo

#345
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Liian kallista ja vaikeasti järjestettävää - toimihenkilöitä vaikea saada

Joo, arvelinkin syiden olevan tämänsuuntaisia. Onhan noissa geimeissä suuren urheilujuhlan tuntua.  ;)

Vevve

#346
Plus messut on aina täynnä turhan innokkaita sivullisia, jotka työntyvät tuomaripöytiä häiritsemään ja ovat muutenkin tiellä.

Unipallo

#347
^ Joo, toi muuten totta. Siellä sais varmaan olla sydän kylmänä, että onko illalla kotiin lähtiessä yhtä monta boksia mitä on aamulla tuonut. Tuoltahan on pöllitty ainakin kaneja joskus männävuosina...

spellcaster

#348
Mä kävin pari vuotta sitten tuolla Lemmikkimessuilla rottien kanssa näyttelöimässä, enkä kyllä toiste menisi. Aivan liikaa ihmisiä, lapsia kolistelemassa bokseja ja sellaista... Koko ajan sai kytätä ettei kukaan koske tai ota ilman lupaa.

Eve87

#349
On aikas ahdistavan kuuloisia nuo messut. Sielläkun joku lapsonen aukoo parit boksit niin on hamsterit hukassa :S

Muutenkin on hamstereiden etu, että näyttelyissä ois mahdollisimman rauhallista.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Sirpa

#350
Lainaus käyttäjältä: "Eve87"Muutenkin on hamstereiden etu, että näyttelyissä ois mahdollisimman rauhallista.
Ja myös niiden toimihenkilöiden.
Itse olin sihteerinä brittituomareille puolitoista vuotta sitten lemmikkimessuilla ja olen kyllä helpompiakin nakkeja joutunut hoitamaan. Kuulutukset ja muu yleinen hälinä haittasivat jonkin verran ihan jo tuomarin puheesta selvän saamista, saati sitten keskittymistä. Ja sitten tuli näitä kyselijöitä että mikä toi hamsteri on ja saako sitä silittää ja muuta eikä kuitenkaan oikein voi mennä sanomaan että painukaa nyt jo hevon kuuseen siitä...

Hamsutin86

#351
Hei. Koska mahdollisesti tulee ensivuoden näyttelykalenteri? :)

Ken_G

#352
Näyttelysäännöistä: "Suoritettu ilmoittautumismaksu palautetaan, jos hamsteri on sairastunut tai kuollut (esitettävä eläinlääkärintodistus)."

Ehkäpä näin täytyy olla, väärinkäytöksien välttämiseksi. Mutta kyllähän tuo sääntökohta on tosiasiassa täysin kuollut kirjain siinä tapauksessa, jos hamsteri on kuollut. Vai maksaako joku kuolleen eläimen eläinlääkärikäynnistä 40-50 € saadakseen muutaman euron näyttelymaksun takaisin..  :c8

Ninde

#353
^Tuskin kukaan ihan varta vasten sitä eläinlääkärintodistusta lähtee hankkimaan, mutta jos hamsteri täytyy lopettaa eläinlääkärillä niin samallahan siitä silloin todistuksen pyytää, mikäli tarvitsee.

Lakupekka

#354
Mä en löydä mistään, että mistä tuo * tulee hamsun nimeen?
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Eve87

#355
^ serti lienee.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

AnsaLucia

#356
Sellainen juttu tuli tässä mieleen...en tiedä kuuluuko tän otsikon alle mutta menköön nyt... Aika usein näyttelyissä on pöytätilaa liian vähän, siihen ei ymmärrettävästi järjestäjät pysty paljon vaikuttamaan koska pöytiä ei vaan yksinkertaisesti ole ko tilassa enempää. Nyt siis puhun lähinnä syrkeistä.  Toki tilanahtaus on osaksi meidän näytteilleasettajien syytäkin koska ainakin minulla on aktiivisimmillla kavereilla turhan suuret boksit, jotta eivät yllä syömään kattokaltereita... tämä käynyt aivan liian usein. Mutta, olisko mitään järkeä jos osa bokseista tällaisessa pöytätilan puutteessa ohjattaisiin laittamaan jo suoraan pöydän alle? Esim. "tähän nrot 1 - jotakin". Vähän kauhulla katson kun bokseja on kahdessa (no se ei vielä mitään) mutta jopa kolmessa kerroksessa.. Yleensä näytsipaikat on kuitenkin niin lämpimiä että lattialla ei vetoakaan suuremmin ole. Ja kun boksit ovat kaikki vain yhdessä kerroksessa se helpottanee myös assareiden työtä kovasti. Nykyisillä eläinmäärillä vaan tila ei pöydillä riitä. Ajatuksia? Ideoita?
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Pertti

#357
Mun mielestä lattialle sijoittaminen olisi ihan ok idea, pääsääntöisesti kuitenkin pöydät on mahdollista sijoittaa sitten, että suoraa vetoa ei synny. Toisekseen muoviset boksit kyllä tasaavat vetoa aika hyvin, ainakin omien kokemusteni mukaan. Toisaalta taas voi ongelmaksi äkkiä muodostua ihmisten tavaroiden sijoittelut, jos kaikkien pöytien alla onkin näytteillä olevia hamsuja. Pohtia kannattaa myös, että ovatko lattialla olevat hamsterit liikaa varomattomien ihmisten jaloissa..? Joka tapauksessa lattialle sijoittaminen on mun mielestä pääpiirteisesti paljon parempi kuin korkeat boksipinot joissa ilman kiertäminenkin on usein heikonlaista.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Disposable

#358
Tuleeko vuoden voittajat foorumille, vai pelkästään poskariin?
LK syyrialaisia Pudasjärvellä

Sintturainen

#359
^On ne ainakin ennen tullut tännekin...