• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterin hakeminen ulkomailta

Aloittaja Tirrikka, 13.03.10 - klo:21:57

« edellinen - seuraava »

Tirrikka

#75
Ja geoflättiin (mitat?) mahtuu useampi s-geoterra?  Neljä yhteen?

Vevve

#76
Mulla on semmoisia flättejä, jotka pystyy jakamaan väliseinillä kolmeksi M-kokoiseksi lokeroksi. Valmistaja taitaa olla Lucky Reptile, noissa Ferplastin boxeissa sen väliseinän pystyy laittamaan vain yhteen kohtaan...

Petshopissa niitä ennen oli, mutta nyt näyttää olevan vaan Exo Terran flättejä.
//http://www.petshop.fi/aquariums_and_terrariums/plastic_terrariums/exo_terra_flat_faunarium.html

GaneshaX

#77
Lainaus käyttäjältä: "Pertti"Täti löi ne ihan vaan normaalisti läpivalasuun, josta hamsterit selvisi ihan hyvin ja sai vielä poikasiakin sen jälkeen.

Eli läpivalaisu on täysin vaaratonta?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Pertti

#78
No enmä siitä tiiä - eiköhän se aika sama asia ole kun ihmisten röntgaaminen. Kaikkea kohtuudella!
Kyllä aina yhen voi ottaa!

GaneshaX

#79
Mua jotenkin aina huolettaa noi läpivalaisut.  :oops:  Sitten asuu kuitenkin eläin kotona pari vuotta, joka säteilee kivasti  :mrgreen:

Mut ei kai  :oops:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

#80
Jossain tv-ohjelmassa oli juttua siitä kun läpivalaisut sai aikaan jotain kohua. Kuulemma itse lennolta saa moninkertaisesti enemmän säteilyä kuin mistään läpivalaisuista.  :D

jonna

#81
Huvittaa vieläkin kun lähetin tässä joku aika sitten elluja ulkomaille ja sain kamalan litanian kaikenmaailman vaatimuksia boksien yms. suhteen. Suurin kädenvääntö käytiin heinästä  :D
Sanoivat rahtikeskuksessa että varautuu boksin penkomiseen, loppujen lopuksi kukaan ei edes katsonut mitä eläimiä ja montako boksissa matkusti...
Boksi piti läpivalaista, mutta lopulta tyytyivät vaan "haistelijaan" jolla tsekattiin mahd. kielletyt kemikaalit yms.

Ketään ei tosiaan silloin kiinnostanut pätkääkään mitä boksi oli syönyt, koko henkilökunta vaan keskittyi ihastelemaan kuinka hienossa laatikossa eläimet saavat matkustaa  xD

Joillain on ollut taas ihan päinvastaisia kokemuksia, jotkut yhtiöt nirraa tosiaan kaikesta mahdollisesta...
Koirien kanssa reissattiin kerran ja silloin oli ukkoa ja akkaa mittanauhojen kanssa kyyläämässä onko boksi sopivan kokoinen vai ei, mutta kukaan ei halunnut katsoa koirien papereita...Mennessä matkustamossa matkaava hauva sai olla kantolaukussaan, tullessa laukku ei kelvannutkaan.

Pertti

#82
No sehän tossa aina mättääki - lentoyhtiöö kiinnostaa tasan se et minkälaisessa laatikossa se matkustaa, ei pätkääkän periaatteessa se että mitä siellä matkustaa - rajaviranomaisia taas se mitä siellä matkustaa. Tosin usein ei niitäkään :P
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Tirrikka

#83
Joo-o. Taas yks päivä pulkassa.
Tänään oon koittanut toivottoman monta kertaa soittaa Finnair Plussaan. Lopulta iltapäivällä sain kiinni virkailijan sieltä. Kyselin minkä verran alennusta koko sakki sais näillä pisteillä mitä nyt on. Pah...AnySeat-matkan kautta saa peräti 100€ alennusta piiiiiitkälle yli tonnin lennosta. Noh jos yrittää tälöä sakilla yhdensuuntasta lentoa, niin joohhhh. Yli KAKSITONNIA ja siitä satanen alennusta. AnySeat systeemi on ihan kelvoton. Noh. Classic-matkasydeemillä Finnairilla saa yhdensuuntasen yhdelle aikuselle, kun siirtää ukonkin plussat mun tilille. Sitten tarvii maksaa vaan verot ja jotain hiluja ja se hamsuboksi 60€ maksu. Eli se jää ainoaks vaihtoehoks. Saas nähhä miten ukko ilahtuu paluusta kolmen pienen lapsen kanssa, jos minä menen hamsujen kans.
 :mrgreen:

Oivoi.

Noh. Sitten selvitin loppupäivän miten hollantiin pääsis uk:sta. Juna ei käy, eivät ota lemmikkejä. Lauttayhtiöissä lemmukkejä ei ellei erillistä lupaa lauttayhtiöltä. Ja se pitäs tehdä varatessa. Mutta ne summat. Kuus tuntia suuntaansa, 72€. Ilman autoa, ilman istuinpaikkaa, ilman hyttiä, ilman aterioita!  Saati sitten niiden kanssa ja 12h lautalla. Huhhuh. Ja lemmikin kuletuksesta oma hintansa! Toivottavasti ei per eläin!  

Löysin Andrewin e-mailun hänen sivuiltaan ja kysyin neuvoa. Saas nähdä mitä tästä tulee.

Tirrikka

#84
Juna oli toi Eurostar mitä selvitin, kulkee englannin kanaalin alta. Norfolklinen lautta taas ois maksanut 37€, mutta paluu ei sallittu samana päivänä (kas kas!) yö pitäs viettää hotellissa ja se maksaa siis loppupeleissä paljon enempi kuin Stenalinen lautan 72€. Stenaline liikennöi Hoek van Holland -satamaan englannin Harwich'sta. Ja sen yhteen suuntaan meno kestää 6h 30 min. Niidenkin säännöissä oli melkoinen vyyhti lemmikkikielteistä säätöä ja tiukkuutta. Graah.

Finnair plussan classic-pistematka pitää varata aamutuimaan että ehtii lemmikkivahvistus saapua ennenkuin lento pitää tilittää Finnairille. Onneksi avaavat jo 7 aikaan aamusta plussapalvelunsa. Viikonloppuna lemmikkilipunvarmistamisessa voi tulla ongelmia, koska  aukioloaika lippupalvelussa ja muissakin pisteissä paljon lyhyempi. 9-16.30 kun arkena 7-19. Käsimatkatavaroiksi ei hamsulaatikon lisäksi saa olla kuin pikkiriikkinen käsilaukku, korkeintaan. Kummaa että 60€ ylimäärästä laatikosta ja sitten ei normaalia käsimatkatavaraa saa ottaa, noh kai se on se tilojen mitotus miksi tällanen säädös, mutta saisi sitten olla toi maksu huokeempi kun verottavat käsimatkatavaroista tolleen hamsulaatikon takia. Mur. Noh ei auta ko niellä. Nehänne määrää...


Yes.
Andrew laittoi viestiä.
 XD

Brittien lentolaki kieltää lemmikkien pidon matkustamossa. Tosin sanoi kuulleensa että joku heikäläinen oli Finnairin koneen matkustamossa silti vienyt ihan luvallisesti puisessa lukitussa laatikossa hamsuja pois Briteistä. Ristiriitasta. Hän oli itse vienyt sellaisella systeemillä muutama vuosi sitten hamsuja brittilään: Finnair Hki-Amsterdam ja sieltä just toi Hoek-Harwich lautta Uk:hon. Tosin eläimet tarvitsi Hollantiin saapuessa ja hollannista pois lähtiessä eläinlääkärin paperin todistuksen terveydentilasta.

Lautta onnistuu kunhan ennen varausta informeeraa yhtiötä siitä että tuo elukoita ja lukitsee ne matkan ajaksi autokannella oleviin koira häkkeihin. Matkustajien puolelle niitä ei saa tuoda. Lemmikit pääsenevät lautalla sillä tapaa ilmaiseksi, Andrew arvioi. Arveli myös että Finnairilla ulos maasta suoraan, jos he jollain sydeemillä suostuu, olisi järkevin ja yksinkertaisin tapa.

Jatkamma keskustelua, kun selvitys etenee, mutta voisi olla simppelein juuri noin. Jollain sikahalvalla lennolla Ryan airilla Lontooseen ja jollain ihme ilveellä Finnairilla takas niitä pisteitä käyttäen. Ihan siis erillinen matka.

GaneshaX

#85
Siis ihan hirveen hankalaa. Ruotsista on tohon verrattuna helppo hakee (ja ilmeisesti olettaisin että venäjältä kans, jossei käytä lentokoneita?)

Tosi ikävä, jos/kun sieltä ei ole saatavilla mitään hyödyllistä...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

wiidii

#86
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Siis ihan hirveen hankalaa. Ruotsista on tohon verrattuna helppo hakee (ja ilmeisesti olettaisin että venäjältä kans, jossei käytä lentokoneita?)
Joo, Venäjältä on helppoa mutta kallista tuoda - minä saan tummanharmaita nyt keväällä Venäjältä mutta jos bussilla tulevat niin jos en väärin ymmärtänyt, tulee maksamaan reippaat 60 euroa. Toivottavasti ei per hamsteri kuten yhteyshenkilö epäili ensin XD Joku Venäjältä rottia tuonut suostui yhteyshenkilöksi jos en itse lähde reissunpäälle.
Vastalahjaksi sinne lähtee sitten ruskeasilmäisiä ja mahdollisesti rex-hamsuja, kun nyt olen niitä kasaan saanut. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Pertti

#87
Ai sulle tulee nyt sieltä venäjältä!? Tietääkö joku siihen jotain säädöksiä? :)

Sinnehän pääsee tosi huokeesti Finnairilla (siis ainakin Pietariin), mutta siellä lentokentällä vaikutti aika tiukalta toiminnalta, oiskohan sen takia toi bussi tai juna järkevämpi vaihtoehto...?

Noi britit on niin kamalan hankalia ku ne on siellä niin eristyksissä muista että luulevat pystyvänsä pitämää maansa terveenä olemalla noin monimutkasia. Etenkin kun on kyse tälläsestä rabiesmaasta kun Suomi  :pihalla:

Mutjoo, onnea Tirrikalle projektiin! Niin ja Marjutille kanssa (vihjaa jos tarviit kasvattajakollegaa!) :)
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Ninde

#88
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Tosi ikävä, jos/kun sieltä ei ole saatavilla mitään hyödyllistä...
Ruotsissa on ymmärtääkseni kyllä kasvattajilla jonkin verran noita enkkutuonteja ainakin talvikoissa (ja lk syrkkejä), että en mä nyt menisi suorilta käsin sanomaan etteikö sieltä voisi saada mitään hyödyllistä vaan suosittelisin ottamaan selvää. Ruotsista tosiaan on niiiiin helppo tuoda, sen kun kävelee vaan laivaan. :D

Tirrikka

#89
Pertti: Ai mä vai Marjut? Vai molemmat (kasvattajakollegaa)
 :mrgreen: