Hamsterin hakeminen ulkomailta

Aloittaja Tirrikka, 13.03.10 - klo:21:57

TiinaL

Hups, sori että sohaisin.  xD

Avaanpa monisanaisemmin negatiiviseksi tulkitun lauseeni.

Mitä omista linjoista = Minusta oma linja on pääasiassa kasvattajalle itselleen ylpeyden aihe. Miksi jokaisen pitäisi kasvattaa omaa linjaa, yhteistyötäkin voi tehdä. (Tai riippuu mitä linjalla tarkoitetaan. Jos itse olisin jatkanut talvikoiden kasvatusta, niin linjani olisi ollut niistä kahdesta ekasta yksilöstä suoraan polveutuva kanta ilman suurempaa linjasiitosta.)

Mitä jalostustavoitteista = Jos populaation geneettinen tilanne on katastrofaalinen (onko näin, en tiedä), niin ulkomuotojalostus on aika toissijainen asia, IMHO.

Mutta takaisin asiaan, ei mulla siihen kai ollut mitään.
Hypnôse

Tirrikka

emmie sun viestissäs mittää negaa nähny, enkä nää vielkää. Ei niissä hernei ollu.  :mrgreen:

Mutta noista lautoista. Me tsekattiin lähinmä vaihtoehto oma auto + lautta ja verrattuna halpalentoon. Ja päädyttiin jälkimmäiseen. Kiskurihinnat oli niillä lautoilla jokka tsekattiin. Ei kiitos. Tosin ne oli kyllä viiden hengen sakille, kun aie oli alunperin perheloman yhteyteen toi hamsuhaku sijottaa. Yksin ois varmaan ollu Ihan toinen stoori.

GaneshaX

Mua vaan niin välillä huvittaakin tää, että jos kuljetat hamsun lentokoneella, niin boksin pitä olla tietynlainen yms. ja tulee kauheet maksut päälle.

Sit taas, jos ylittää rajoja auton ja lautan kanssa, niin ei ole kukaan tullut kyselemään, että mitä neidillä siellä kassissa rapistelee xD Saksasta kun ollaan tultu, niin ei ole kertaakaan kysytty siis yhtään mitään, että mitäs kaikkea teillä siellä autossa on.

saksa - tanska - ruotsi - suomi. Mitään muuta ei tarvinnut näyttää, kuin matkalippua ja varmaan ehkä kerran henkkareita.

Mut mä en ainakaan jaksais autolla lähteä hakemaan hamsuja
Lentokoneella matkustamisesta on tehty naurettavan vaikeeta.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

wiidii

Minä kysyin ihan huvikseni Vaasa-Umeå -lauttafirmalta että mitäs menettelyitä hamsujen kanssa niin nainen vaan nauroi ja sanoi että tuo niin monta kuin laki sallii ja jos pidät kassissa niin ei tarvitse minnekään eläinrajatulle alueellekaan jättää.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Pertti

Lentsikoissa on hirveen tarkat painorajat ja turvallisuussäännöt, ja niiden lisäksi ihanat pikku terroristit ovat tehneet hommasta entistä tarkempaa - ja vaikeempaa etenkin eläimiä tuovalle  :D Käytännössähän kuitenkin liikenteessä kuolee vuodessa enemmän ihmisiä kuin lentokoneturmissa, mutta kai sitä on hyvä pelata varman päälle... :)

EU:n rajoillahan ei periaatteessa saa matkatavaroita edes tutkia mikäli ei epäillä että matkustajalla on jotain laitonta mukana, autolla ja laivalla on siis sinänsä kauheen helppo mennä ja tulla. Se on vaan tuhottoman kallista ottaen huomioon kauanko esimerkiksi toi meren ylitykseen Suomesta Saksaan lautalla ottaa aikaa.. Tietty taas, jos hakisi Saksasta PALJON eläimiä ja siinä samalla Saksasta käsin vierailis muissa naapurimaissa, olisi kai lauttakin ihan ok vaihtoehto.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Sintturainen

^Täältä Oulustahan pari hamsuihmistä, yks marsuihminen ja yks rottaihminen kävivät hakeen Hollannista auton täyteen jyrsijöitä joskus 90-luvun lopulla. Oli niillä muistaakseni päälle 50 jyrsijää mitä toivat.
Ois varmaan aika mahtava reissu  :mrgreen:

Vevve

Mun kesäprojektina on rakentaa kääpiöhamstereille oma lentolaatikko. Suunnitelmissa 8-lokeroinen boxi jossa lokerot noin s-geoboxin kokoisia, koko laatikko hiukan flättiä isompi.

Noudattelen Rapunzelin loodan kaavoja, joskin ei ehkä tarvetta oo noin isolle: //http://hiirifoorumi.net/viewtopic.php?f=19&t=17988&p=292642&hilit=iata#p292642

Unipallo

Meiltä löytyy yks tämmönen laatikko. Musta tässä on aika kätevä rakenne. Toiminut undulaattien kuljetuksessa ja nyttemmin kun poistin orret sisältä on ollut mulla kilpikonnakäytössä (siis kuljetus!).

Markka

^Tuleeko hamsu tosta verkosta läpi vai onko tarpeeks tiheä?
Hienon näköinen :)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Vevve

Mä suunnittelin että teen ilmanvaihdon kanteen. Olen sen verran huono kaiken tälläisen rakentelun suhteen, että mieluiten teen mahdollisimman simppelin ilman mitään ylimääräisiä kommervenkkejä.

Nape

^Tollanen laatikko tosi kätevän olonen. Minäki laittasin ilmanvaihdon kanteen eli kansi lähes kokonaan verkkoa, en osais tehä tollasta missä on verkko sivulla kuten tossa lootassa on.

Unipallo

Toi mun boksi on ihan megakokoa, ei siis mitenkään hamsterimallia, verkkokin ihan liian isosilmäinen. Ja tuo verkko sivussa palvelee kaiketi tukkutarkoitusta> monta häkkiä päällekkäin. Idealla voisi tehdä pienempiäkin.

mirauh

Laiva risteilyllä Suomi-Ruotsi-Suomi Viking Linellä, onnistuuko yhden eläimen kuljetus?
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "mirauh"Silmäilin keskustelun pääpiirteittän läpi ja jossain mainittiin että laivoilla hamsterin kuljettaminen on hyvinkin helppoa, joten vielä varmistellaan..

Hatarasti muistan että jossain olis lukenu että risteilylaivoille ei saa tuoda eläimiä, eli pitäis olla tämmönen reittilaiva vai mitä ne ny oikealta nimeltään mahtaa olla. Mutta itse voisin ilman omantunnontuskia viedä hamsun olkalaukussa pikkuboksissa laivalle.  :angel
Enkä tosiaan tiedä onko eri laivayhtiöitten välillä eroja säännöissä..

Ninde

Reittimatkat ja risteilyt tehdään samoilla laivoilla, ei siellä kukaan katso sitä kummalla matkalla olet. Lähinnähän tuo kai sitä tarkoittaa, että risteilylle ei voi ottaa vaikka kissaa tai koiraa mukaan.  :D Sen sijaan yhteen suuntaan voi eläimiä kuljettaa ja hamsuille ei tarvitse edes mitään rokotuksia tai papereita. Vaikka ollaan mekin kyllä ihan risteilllen käyty hamsunäyttelyissä, jolloin samat hamsut on olleet mukana mennen tullen (ja useampia yksilöitä aina mukana).