Hamsterin hakeminen ulkomailta

Aloittaja Tirrikka, 13.03.10 - klo:21:57

Pertti

Ja tuli täs mieleen, että jos ne ei osaa sua ees Finnairin kanttispalvelussa tarkemmin auttaa, niin tuskin niillä on itelläänkä mitään hajua mikä on IATA-hyväksytty boksi :D
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Tirrikka

Juu kyllä noita on tullut luettua.
Finnairilla sanoivat vaan että Briteistä tullessa pitää lemmikeillä olla IATA hyväksytyt kuljetusboksit ja niillä matkustamossa tietyt mitat mitä saa maksimissaan olla. Ja koska kyse pienjyrsijöistä ruuma ei käy. Matkustamo ainoa. Ja että lemmikkieläinkaupat osaa näyttää mitkä mallit ovat virallisesti saaneet IATA hyväksynnän. Ongelman tuo se, että usein IATA kuljetuskopat ruumatavaraa, pieniä kokoja ei löydy kovinkaan helposti.

jonna

Lentoyhtiöillä on se IATAn kirjanen käytössään jossa on mallikuvia bokseista. Kysäiseppä josko ne faksaa tai lähettää sähköpostissa kopion niistä sivuista. Mä ainakin sain sen aukeaman sähköpostiin kun pohdittiin boksien sopivuutta. Mullakaan ei taida sitä vaan enää olla tallessa..

petosiru

Surffailin netissä, niin löytyi firma joka tekee IATA-hyväksyttyjä puisia kulj.laatikoita mittatilauksena..

Koiralle.net>>Koirantarvikkeet>>Koiran kuljetus>>Puiset kulj.laatikot

Tuolta löytyy, varmaan tekevät pienempiäkin bokseja tilauksesta..
Ja siihenhän vois saada väliseinätkin valmiiksi. Vois olla kätevä.
Kerro sitten Tirrikka onnistuiko..  :D
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Tirrikka

Waude, just tota mä tarvin. IIISOT kiitokset!

Jesh. Toi on mainio. Noi on max. mitat. Aijon kattoo semmosen että yhteen suuntaan pääsen puulaatikko matkalaukussa, joko cabin koko tai sitten ruuma matkalaukkuun mahtuva. Halvimmaks tulee jos täyttää ryan airin säädöksen cabin baggagen osalta, siis mahtuu sisään tyhjänä. Jos taas siin ei oo järkeä, niin sitten idoon matkalaukkuun mahtuvaa sorttinkia. Ei tarvis purkaa osiin. Ja väliseinät samalla. Jako neljään ois varmaan fiksuin. Ehkä. Pitää mallata noi mitat.

...Ryanin sivuilla
http://www.ryanair.com/en/questions/cab ... -allowance
seuraavaa cabin mitoista. Eli ovat erit kuin Finnairin.
55x40x20 kun taas Finnairin 56x45x25. Eli kun Finnairin mitat max mittoja ja halvin tulla Ryanilla niin kannattaa teettää Ryanin säädösten mukanen puuloota. Ryanilla maksaa olikos 20€ per ruumaan menevä matkalaukku, vai olko yhteen suuntaan kympin? Noh, kumminkin vähän säästää jos sen lootan saa cabin matkalaukun sisällä matkaamoon. Eli yhden jaetun hamsterikopperon koko lennolla olisi 27,5x20x20 toki noi on ulkomitat. Vai onko kuuteen osaan jako hyödyllisempi? 5 on max määrä eläimiä. Kuudes loota ois hukkatilaa. Ehkä se neljä eläintä riittää. Ja samalla satsaus jatkoa ajatellen tulevia hakureissuja varten. Jaa-a. En tiiä tuosta jaosta. Se tulee kiinteenä niin tumpelompi sitten jälkikäteen muuttaa...hmmm. Oisko ne sit liika pieniä kääpiöhamsuille lennon ajaks...

Tirrikka

Sorry ylläpito tätä mä en saa kännykällä enää samaan viestiin.

Sit on vielä toi painoasia.
Cabinlaukku+puuloota + ruokineen + vespulloineen + puruineen. Pitäskö olla viel pahviset piilomökit joka jepelle.
Ja takas tullessa +hamsujenpaino -cabinlaukku. Ei sais olla yli 8kg koko hökötys.

wiidii

Ei ole liian pieni tila minusta, kun pääsevät kuitenkin sitten lennon jälkeen isompiin asumuksiin.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Tirrikka

Hyvä...ehkä toi jako kuuteen ois siinä varmin et jos jollain kerralla on tuonnissa se max 5 kpl. Tällä kertaa max taitaa olla 4. Kaks urosta ja kaks naarasta. Jos nyt löytyy sopivat.

Oisko kätevin päällystää se puuloota sisältä jollain muovintapasella pohjalta? Siis jos purujen alle laittas? Ei imis pissejä itteensä. Vesivaneri taitaa olla muuta painavampaa ja tyyriinpää. En tiedä raskisko vaan teettää tavallisesta vanerista.

Anonymous

^Pidettiin tänään palaveri tästä asiasta ja paljon selviskin sekä hauskaa oli. :D

Tirrikka

Juu-u! Kyllä tää rojekti täs etenee, vaikka osa yksityiskohdista on vielä levällään.  :D

Lennot Molempiin suuntiin ja itse kuletus on jo tiedollisesti hanskassa, kun toi puuloota-asiakin selvis. Ja hamsutkin alkaa näyttää Vahvasti helmiäissafiireille. Kjäh. On se fiksuin niitä tuua, kun sattuu silmään kivasti ja tarjonta kotimaassa helmisafiireista kohtuu niukkaa. Juujuuh haastetta pitää olla. Jos ei muuta niin hervottomia missioita lentokoneella suihkien.
 Yhesti kun tulee kahlattua niin kummasti alkaa helpottaa. :c8

Anonymous

^ Eiköstä ollukki kiva toi helmiäissafiiri  :D  Nätti oli kyllä Merikin :sydan

Tirrikka

Oli tosi nätti tein helmi. Ja luonne vielä lisäsi plussaa! Lutunen kuin mikä. Ja toisen Helmiäistalvikon kasvojen suloinen pyöreys jäi mieleen. ;)

jonna

Lainaus käyttäjältä: "Tirrikka"Kuuteen osaan jaettuna yhden jaetun hamsulokeron tila ois 18x13x20, meneekö liika pieneks? Matka tuskin kestää rapiaa kolmea tuntia pidenpään.

Lentöyhtiöillä on tästäkin määräys miten paljon tilaa pitää elukalle olla  :D  Selviää edelleenkin siitä IATA:n opuksesta. Mut käytännössä ton pitäisi riittää, ja harvemmin ne niitä mittaa ellei satu ylenpalttisen innokas virkailija  :roll:

OuJea. Taas yhtä soittoa viisaampi. Ehhehe.  :D

18x13x20 on riittävä Lontoo-Hki välille. Kunhan eläin mahtuu kääntymään, makaamaan ja mahtuu seisomaan suorana. Eli kuuteen osaan (yks osa jää käyttämättä) jako käy. Näin ollen puulaatikko on nyt speksattu. Vähänen liikkumatila riittää.

Juomapulloista kysyin, vaaditaanko niitä. Sanoi lennon kestävän parisen tuntia heillä, joten vesipulloa ei vaadita, Esim just parsakaali riittää (ehdotin itte jotain nestettä sisältävää kasvista)  Kunhan itse tietää eläimen vedentarpeen niin se riittää heille.

Ninde

Siis oikeestiko ne suositteli nimenomaan parsakaalia? Itse käyttäisin ennemmin porkkanaa.