• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

MirkkuH

#975
Hämmästyin, kun kurkkasin laikkumuori-Kaunokin penskoja: nehän oli jo aika isoja...kurkkasin sukupuolet, tyttöjä kaikki :sydan ...pidän ne itsellä, jos vaikka jollain tulisi laikkumuorilta poikia ja voisi vaikka vaihtaa päiksensä :P

Mrk

#976
Meillekin oli syntynyt eilen robovaaveja, just samana päivänä kun kirjoittelin kotisivuille, että meidän robokasvatus jää hyvin hyvin pienimuotoiseksi tulevaisuudessa. Tyypillistä. :p Toivottavasti selviävät, kaksi-kolme niitä näytti olevan. :sydan

Anzukka

#977
Miellä hamsuilu jatkuu noin vuoden tauon jälkeen. :) Oon nyt kyllä ihan hukassa noiden whitejen ja vironlaikukkaiden kanssa kun koko suku kuhisee knikkejä eikä sitä uskalla jatkaa vaikka nuorimmat tästä suvusta ovat ihan suunnattoman söpöjä ja muutenkin ihania tapauksia. Nyt sitten tuli tänään kauan kaivattu uusi naaras (pk soopelisuklaa??). Tyttö tuli eläinkaupasta ja eläinkauppaan oli tullut joltain Forssan lähistöllä asuvalta hamsuilijalta. Meidän ihanainen Poju pitäisi käyttää jossain vaiheessa näyttelyssä (Pk musta) ja katsoa että mitä pojasta sanotaan siellä. :) toivottavasti kaikki menee hyvin tästä eteenpäin ja en tunge enää lusikkaani siihen white,- ja vironlaikukas soppaan.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Vevve

#978
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Hämmästyin, kun kurkkasin laikkumuori-Kaunokin penskoja: nehän oli jo aika isoja...kurkkasin sukupuolet, tyttöjä kaikki :sydan ...pidän ne itsellä, jos vaikka jollain tulisi laikkumuorilta poikia ja voisi vaikka vaihtaa päiksensä :P

Huu, ei saada vieläkään varmistusta onko niissä sitten ollenkaan poikia  xD

Anonymous

#979
Oliko niissä yhtään laikukasta?

MirkkuH

#980
^normaaleja kaikki, niinkuin oli epäilys.

Ninde

#981
Poikastilaus sisällä! Toivotaan nyt, että astutus onnistui. Yhdistelmä on Homa Sapiens Deseo Mas Querido (lk satiini blondi) - Caterpillar (lk normaali umborous). Normaalia, normaali umborousta ja vaaleanharmaata, ehkäpä myös blondia ja cinnamonia + umbbareina. Tai jos naaras on tuplaumbbari niin sittenhän sieltä tulee pelkkiä umborouksia. Mustaa on muistaakseni myös kummallakin puolella suvussa.

Nape

#982
Toivottavasti Ninden Caterpillar ois tullut tiineeksi :)

Meillä poikaset voi hyvin, ovat oikeen hauskoja tyyppejä, huomenna tulevat 3 viikkoa :)  
Kuinka usein päivässä te ootte tavanneet käsitellä noita poikasia? Musta tuntuu, että nuo on hieman arkoja niin mietein, että pitäiskö lisätä käsittelykertoja..

Eilen Linda (hulttioäiti :mrgreen: ) tekiki temput, ku otettiin poikaset boksiin lähmimistä varten, niin Linda sillä välin kaatoi pahvisen pesämökkinsä ja karkas terrasta sen avulla. Luojan kiitos sille ei käyny mitään, kun tuli alas sieltä, terra kun ei ole lattiatasossa vaan jalustan päällä. Ihmettelin, että missä se Linda oikeen on, kun terra näyttää autiolta niin Penahan sen bongas sit tv-tason alta kuljeskelemassa. Vähän aikaa se viiletti tukkaputkella menemään, mutta boksin sitte laitoin kyljelleen ja pähkinöitä siihen niin johan astui suoraan ansaan ja sain mamman palautettua kotiinsa. Tietääpähän tästä lähtien laittaa terran katon paikoilleen, kun jättää Lindan terraan.

lpj

#983
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Eilen Linda (hulttioäiti :mrgreen: ) tekiki temput, ku otettiin poikaset boksiin lähmimistä varten, niin Linda sillä välin kaatoi pahvisen pesämökkinsä ja karkas terrasta sen avulla. Luojan kiitos sille ei käyny mitään, kun tuli alas sieltä, terra kun ei ole lattiatasossa vaan jalustan päällä. Ihmettelin, että missä se Linda oikeen on, kun terra näyttää autiolta niin Penahan sen bongas sit tv-tason alta kuljeskelemassa. Vähän aikaa se viiletti tukkaputkella menemään, mutta boksin sitte laitoin kyljelleen ja pähkinöitä siihen niin johan astui suoraan ansaan ja sain mamman palautettua kotiinsa. Tietääpähän tästä lähtien laittaa terran katon paikoilleen, kun jättää Lindan terraan.

^^Hui :shock:  Teillä kävi hyvä tsäkä.
Mun hamsunaaras eilen sai sen ritilän auki, kun lukot ei ollu laitettu paikoilleen.. Sit mun isi vaan mun huoneest huutaa että: ''Onks Moona vapaana?''. Sit mä mietin tääl olkkaris sillei, et mitä ihmettä, ei sen nyt pitäs olla vapaa. Sit mä älyyn vasta, että voi helvetti ja ryntään mun huoneeseen.

Mut onneks Moona oli Hermannin häkin päällä koko aika. Jos Hermannia ei olis ollut, niin ei enää Moonaakaan... Mullakin kävi hyvä tuuri.  :lov
[size=85][colorHamstraavat hamsterit<3=#FF0000][/color][/size]

Mimmi

#984
Nyt se kiima sit löytyi, jee jee! näytti kyllä aluksi siltä ettei toi meidän poika osannu mitään  :D  nyt vaan sit katsotaan saivatko mitään aikaseksi  :)

Sabat

#985
Tänään järkytyin kovasti kun katsoin Zinniaa, oliko se lihonnut vai tuntuiko musta vaan siltä. (Kun siis laskeskelin juuri että 2 viikkoa sitten Zinnia pääsi murtautumaan häkistään ulos ja en sitte tiedä missä se oli harhaillut, mutta kakkaa oli Lenninkin häkin luona ja päällä.)
Tuli vain mieleeni että voiko syyrialaiset paritella kaltereiden läpi kun tiedän että hiiret voivat tehdä niin?(kaverilla oli ainoastaan tyttö hiiriä ja eri häkeissä ja sitten heillä on vanha talo ja  villihiiriä ympäri taloa ja kohta molemmat tyttöset olivat paksuja ja pentujahan sieltä tuli..)Laitan kuvia huomenna ja saatte sitten arvostella onko se läskiä vai jotai muuta.(En kyllä ole mitenkään erityisen rasvaisesti sitä syöttänyt ja liikkumaankin on päässyt..)

PiiaL

#986
Meillä pennut voivat paksusti ja ovat erittäin touhukkaita, ovat jo niin isoja että mammaa ei näekään sen porsaslauman alta kun ovat maitobaareilemassa siellä. :sydan

Kyllä ne taitaa ne meidän vaaleat satiinitytöt olla ehkä luonnonvalkoisia, hankala sanoa koska ne ovat just siitä välimaastosta, cremeksi vaaleita ja luonnonvalkoiseksi mun mielestä tummia. Ja sitten kun siinä on se satiinisuus mukana, niin veikkaan että se tummentaa sitä luonnonvalkoista. Katsellaan miksikä tuosta muuttuvat. Ja molemmilta taitaa löytyä kanssa nauha, paremmin näki luonnonvalossa päivällä, että jonkinmoiset epämääräiset nauhat niillä on. Jännä että kaikille kuudelle poikaselle tuli nauhat, vaikka emon ei pitäisi mikään tuplanauha olla suvun perusteella.

Sitten niillä soopelipojilla on valkoisia karvoja otsalla, olisko ne sitten valkonauhaisia whitejä molemmat todennäköisesti? Ei nauhan pitäisi tehdä valkoista päänalueelle kuitenkaan. Meillä joillakin white-muksuilla oli tommosia muutamia valkoisia karvoja otsassa H-poikueessa.

Sintturainen

#987
Huomenna ois Kuplan laskettu aika, mutta vahvasti näyttää siltä että ei sieltä taaskaan mitään tuu. Ei oo vauvamasua ei  :S
Mietin että etinkö uuden uroksen vai kokeilenko tuota samaa yhdistelmää myöhemmin, esim. ens vuoden puolella. Ärsyttää kun pennuista ois jo monta varaustakin jo valmiiksi...

EmmaTi

#988
^Mä varmaan astuttaisin vielä samalla uroksella ja testaisin sitte 4pv päästä astutuksesta vielä uroksella että onko uus kiima vai ei.
Tietysti sulhon vaihto vois auttaa, etenkin jos olis sellainen joka on jo siittäny läjän poikasia  :)

Sintturainen

#989
^Juu, noin oon tehnytkin, kahesti siis jo. Neljän päivän päästä ei oo kiimaa, eikä kaheksankaan päivän päästä...