Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

Jinny

Popottilapset karkasivat äsken ekaa kertaa pesästä! Ne juoksi ihan hurjaa vauhtia sinne tänne, kunnes emo huomasi asian ja toisesta takajalasta raahaten vei ne takaisin pesään :D Ei ne siellä tosin kauaa pysyneet, nyt ne taas vilistää ympäriinsä. Saa nähdä miten kauan toi emo jaksaa kuskata niitä takaisin pesään, ennen kuin näkee viisaammaksi luovuttaa :)

Rausku

^ tuitui  :lov
Waltzer ?

Anonymous

Kurkkasin äskön varovasti robo vaaveja ja ainakin 4 siellä köllötteli :lov

EmmaTi

Meillä astutettiin maanantai-iltana pk ps creme vn Helmi (virallinen nimi Belinda). Toivotun poikueen isäehdokas on pk kyyhkynharmaa vn uros Arctican Mölyapina eli Jumbo.
Nyt vaan jännityksellä odotellaan  :sydan

Marla

^ Onpas kiva yhdistelmä! Sieltä sitten punasilmäisiä odottelemaan. :lov Juu.. ei itseäni yhtään houkuta.. ei... :D

EmmaTi

Aika paljon jännitin etukäteen tota astuttamista, ettei vaan se naaras hotkase poikaparkaa yhtenä suupalana kun en ollu etukäteen etsiny kiimapäivää vaan aloitin vaan summanmutikassa kokeilemaan. Sattu vaan heti kohdalle  :)
Toivottavasti tulis cinnamonia, sitä on molemmilla suvussa. Haluaisin jättää sellaisen itselle  :lov

wiidii

Meidän lasten väri- ja sukupuolijakauma on jotain tämänsuuntaista:

Ruoste - naaras
Creme - naaras
Satiini kupari/ps.ruoste(? merkkejä ei näy ainakaan vielä..) - naaras
Satiini kyyhkis - naaras(?)
Luonnonvalkoinen - uros
Satiini ps ruoste(?) - uros
Rs hopeanharmaa(?) - uros

Ruoste, kyyhkis ja luonnonvalkoinen ovat tämän poikueen "jättiläisiä", muut ovatkin kooltaan melko tasakokoisia sitten keskenään.

Laittelen kohta kuvia poikasketjuun, sieltä voisi jokainen kurkata että onko tuo yksi herra muidenkin mielestä ruskeasilmäinen hopeanharmaa vai onko ihan vaan hetsku hopeanharmaa.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

5 robootti vaavia kasvaa pesässä ja muutama vaalea siellä näytti olevan seassa. :lov

Jinny

^ Oiii :sydan

Meidän vauvoista tuli näköjään isoja hamstereita sillä hetkellä, kun ne täytti kaksi viikkoa :D Nyt ne juoksee niin käsittämättömän lujaa ja ovat myös sitä mieltä että heitähän ei saa pitää enää sekuntiakaan kädessä, äitinsä lapsia selvästi :P Olin sunnuntain poissa kotoa, ja tuntuu että sillä aikaa nuo ovat kehittyneet tosi paljon.

Emokin on pyöristynyt tosi hurjasti, joten voi olla, että tuplia tuleekin sitten vähän isompi konkkaronkka. Isä tuntuu olevan ihan hukassa kun siirsin sen juuri eroon noista, mutta kohta se saakin sitten jo poikapoikasen kaverikseen.

Marla

Ja tässä nyt neljättä päivää viedään, eikä Dollyn astutus ota onnistuakseen. :roll: Aktiivisesti oon kiimaa haeskellut, mutta ei niin ei... Eilen illalla haistiinkin, mutta ei sitten millään, vaikka pari kertaa yöllä kokeilin.
Saisi nyt vähitellen sieltä tulla, perhana. :kieli Esko olis valmis, mutta kun ei kiimaa ole niin ei..

Minski

Eilen illalla Lottiina ja Java kohtasivat. Johan oli aikakin, kun kuukauden on jo Java täällä ollut lainassa, mulla vaan oli iskenyt joku laiskuus kokeilla yhdistää pariskuntaa, sori vaan Javan omistajalle :oops: Toivotaan, että tästä kerrasta tärppäis, se otollisen illan kyttääminen kun on välillä kyllä vähän ärsyttävää, mutta sellastahan se on tää hamsukasvatus; ei aina niin poikasenpinkkiä :)
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

Tsemppiä astutuksiin!
Meillä oli eilen Ulla ihan mahdottomassa kiimassa. Meidän Markku 2v istui sen kans iltalenkillä, niin kiersi Markkua ympäri ku kissa kuumaa puuroa, ja aina ko Markku liikautti kättään, niin johan oltiin häntä pystyssä. Ja Linda sit vuorostaan tänään. Mies sitä tossa silitti ja puhui sille niin tyttöpä nostiki hännän pystyyn ja jäi siihen ootteleen ties miten pitkäks aikaa :D  xD  Ei vaan nyt flaksi käyny kummallakaan tytöllä :lol: .
Taitaa johtua siitä ko täällä on tollanen komea poikahamsulainen hoidossa, niin on tytöt innostuneet.

Muoks: Ulla sitten taas kiimassa, eikö se pitäs olla neljän päivän välein? xD

Marla

^ Haha! :haha Ulla on kunnon neiti! Tulee Pampula mieleen - sillä kun tuntuu olevan muuten kestokiima, mutta kiiman aikaan pitää hauskaa tirskahtelua. Ja rouva on kohta 2 vee. :D

No niin! :) Se on nyt sitten vihdoin Dolly astutettu! Ihan yllättäen neidillä nousi häntä pystyyn, ja eipä muuta kuin treffit Eskon kanssa pystyyn. Todella hyvin sujui, ehti Esko jo pari kertaa neitoa kosiskellakin. Kauniita lapsia odotettavissa. Pk cinnamon vn - pk creme white. Varmaan norrea tiedossa, kun uros ei kanna cremeä.

Nyt vielä jossain vaiheessa Zared ja Ushmina treffeille, jos se ammie raaskii lainata. :D

Minski, kiva juttu, että sulla on jo kuukauden ollut uros lainassa, kun mua tuskastuttaa jo viikko! Ei sillä, ettenkö pitäisi tuota mieluusti, mutta kun tuntuu harmittavalta pantata sitä, vaikkei viikko edes ole mikään kummoinen aika sinänsä.

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Pk cinnamon vn - pk creme white. Varmaan norrea tiedossa, kun uros ei kanna cremeä.

No mut mieluummin samaa turkkimuunnosta kuin samaa väriä, jos pitää valita! Näin niinku tuli mieleen, vaikkei se välttis tein tarkotus ollutkaan :D Turkit on niin hirveitä nykysin syyriksillä ja se johtuu just näistä jatkuvista lk-pk-sekotuksista! Suurin osa lyhkiksistä on nykysin semmosia puolipitkäkarvasia - ja pitkiksillä samaa ongelmaa - ja siinä menee värikin pilalle. Meitsi kans joskus teki näit sekotuksia mut nyt ku on arvostellu paljon, niin oon tajunnu kuin pahasti turkkisekotukset oikeasti vaikuttaa :S Ei enää ikinä!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

PiiaL