Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

AnsaLucia

Uskallankohan tänne kirjoittaa, taikauskoinen kuin olen..
Noh, meillä -toivottavasti- eilen laitettiin alulle tämän talon ensimmäinen syyrialaispoikue. Nyt vaan kaikki peukut ja varpaatkin pystyyn että ihanainen Lotta (pk soopeli) ja uljas Lenni-Kalle (pk ps creme) saavat kovasti odotettuja perillisiä.
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Saana

^Ihanaa, syrkkipentuja teille! :sydan Muistathan si mua jos sinne syntyy reksejä. :D

Minski

^^ Voi, toivottavasti Lenni-Kallesta tulee iskä :) Meiän Jumbasta tulis sit isoisä :) Ja tuo Lotta oli kyllä tosi sievä neiti, eikös se se neiti ollut, jota näytit siellä Littoisissa ?

Lainaus käyttäjältä: "Annina"
Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Yksi "huky" poika on kyllä jännä, ei se oikein ole huky eikä kyyhkis. Aika näyttää mikä se on. Liian keltainen kyyhkikseksi ja liian harmaa hukyksi.
Jos se hunaja tulee sieltä alta myöhemmin ja sillä onki joku ihan mahtava kyyhkistikkaus...
Ei itse asiassa yhtään paha veikkaus :) Muistan, kun Viliinan lapset Odeliina, Onessa ja Onesimos syntyivät niin luulin Onesimosia aika pitkään naaraaksi kyyhkynharmaa kilppariksi, kun se oli ihan tosi harmaa ja seasta vähän näkyi hunaja-läikkiä ihan kuin olis ollut kilppari :) No kyllähän se tikkaus sitten kasvun myötä haaleni, mutta on se edelleen paras värinsä edustaja mitä olen nähnyt. Tässä on Onesimosin kehityskuvia:

- http://i28.photobucket.com/albums/c247/ ... t17pv6.jpg
- http://i28.photobucket.com/albums/c247/ ... t20pv6.jpg
- http://i28.photobucket.com/albums/c247/ ... t32pv7.jpg
- http://i28.photobucket.com/albums/c247/ ... simos2.jpg

Harmi kyllä, että tälle värille käy samalla tavoin kuin keltaisella mustalla; väri muuttuu koko ajan ja sen loistokauden saavutettuaan se yleensä alkaa vaaleta. Millähän sen tikkauksen sais pysymään :nops:

Annina: Voi Pokeri-lapsia tulossa, en kestä ! En oo mitään muuta hetkeen niin paljon katunut kuin sitä, etten aikoinaan ottanut siitä poikueesta poikasta, josta Pokerikin oli. Ja nyt satuin katseleen vanhoja poikaskuvatopicceja ja tuli vastaan Pokeri ja sisarukset lapsina ja suorastaan ihmettelin, että miten edes pystyin vastustaan noita: http://i364.photobucket.com/albums/oo89 ... 709_04.jpg Pokeri siinä oikeassa reunassa :lov
Hamsteriton tätä nykyä

Mustikkamaan

Siirsin campbelliurokseni erilleen naaraasta, kun se naaras alko käydä turhan hankalaksi. Saas nähdä onko ne ehtiny mitään tehdä  :c8 Yhdistin ne 5.6. eli ovat olleet pari viikkoa kimpassa. Se naaras on niin dominoiva, et voi olla tietty ettei se oo ees hyväksyny tota urosta "siinä mielessä", mut elättelen toivoa!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

nennu

Nyt on meilläkin pitkästä aikaa syrkkivauvoja.Ruusu sai tänään tuntemattoman määrän lapsosia.En ole uskaltanut vielä kurkkia tarkemmin pesään mutta näyttäisi siltä että 5 lapsosta ainakin on:lov ..Onneksi ei kovin montaa tullut niin saa äiti kunnolla lapsoset hoidettua ja ruokittua.
Ruusu on musta vn ja isä Lorents Vappuloska alias Lore pk soopeli.

wiidii

Meillekin pitäisi syntyä rakkausvauvoja 26. päivä.  :lov  Omaa testailua harrastelen, yhdistin pk hopeakyyhkynharmaa Pikkumökin Saagan ruotsintuonti lk rex satiini ps. ruosteeseen.  :P  Ajattelin että yhden "hupi"poikueen voin tehdä ennen kuin alan kunnolla väsäilemään noiden suklaiden kanssa - ensimmäinen suklaapoikuekin on suunnitella jo. Voi odotusta.  :lov

Tummanharmaiden suunnalta ajattelin pistää kohtapuoliin muutamalla kasvattajalle mailia että olisiko kiinnostusta lainata minulle normaalin väristä urosta.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

nennu

Nyt pesässä enää yksi hamsulapsonen :cry: ..isokoinen kyllä on niin että hyvät mahdollisuudet selvitä.Toivottavasti selviää.

MortimerRiddle

Poikaset ovat nyt päivää vaille 2 viikkoa ja eilisestä asti ovat jo pesän ulkopuolella päättäväisesti möngertäneet. Neljä poikasta siellä minun mielestäni on, mutta luku on näyttänyt vaihtelevan 4-5 välillä ajoittain. Kaikki poikaset voin varmuudella sanoa norreiksi, ja sukupuolia pitää sitten myöhemmällä viikolla alkaa katsastamaan.

Ruokaa kuluu todella paljon ja tänään sain muutaman kuvankin taas heistä. Siellä on kaksi pulleaa poikasta, jotka ovat eniten hiipparoineet pesän ulkopuolella, ja sitten yksi sellainen todella pieni - näitä kahta pullukkaa ainakin yli puolet pienempi  :< Toivottavasti hän nyt sitten selviää.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Vevve

Meillä odotellaan josko talvikkovauvoja nyt tulisi toisen yrityksen jälkeen. Edellisistä hamsterivauvoista tuntuu olevan niin kauan, huimat 3kk  :D

Anonymous

Meilläkin asustaa pitkästä aikaa talvikko pari yhessä josko nyt tulis niitä rakkaus vaaveja :lov

Jinny

Meillä on vauvoja! Palasin äsken juhannusriennoista, ja pesästä kuului pienenpientä piipitystä :) varovasti kurkkasin, ja kaksi pulleaa popottivauvaa siellä köllötteli ja sätki pienillä jaloillaan :) :sydan

Anonymous

^Onnea! <3

Vevve

^^ :lov

Voihan pylly, meille ei sitten tullutkaan mitään.  :< Kokeilen vielä toisella uroksella, sitten selvinnee onko vika uroksessa vai naaraassa...

Rausku

Meijän cämpsykaksikko on nyt yhdessä, kenties sieltä tulisi vauvoja.. oon mie vasta yhen syrkkipesueen kasvattanut äidin kanssa, mutta tiedän kyllä hommat  :)
Waltzer ?

wiidii

Meille syntyi lauantaiaamuna noin viisi potraa poikasta, kaikki odotusten mukaisesti punasilmäisiä. Tai ainakin ne poikaset, jotka näin. :D Saaga teki pesänsä puusillan alle, joten en mitenkään näe pesään kuin sivusta kurkistamalla, ja mahtavan paperimuurin takaa on hyvin vaikeaa nähdä mikä määrä poikasia siellä onkaan.
Nyt odotellaan malttamattomina kahden viikon ikää, haluan nähdä mitä ihmeellisyyksiä sinne on syntynytkään.  :lov  Minun tuurilla kaikki poikaset on ps. cremejä.  :roll:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.