• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

KaisaM.

#495
Meillä enää 6 vauvaa, mamma tuntuu jotenkin olevan vähän hukassa niiden kanssa, ei tiedä mitä niille pitäisi tehdä tms...  :(
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Lilli&Repe

#496
Meidän 11 vauvaa on huimasti kasvanut, ja on tosi vilkkaita ja touhukkaita :)
Olen noita värejäkin hiukan opiskellut ja sukupuolia katsonut, niin tiedän että meiltä löytyy ainakin vn creme uros, creme uros sekä neljä creme naarasta joista yksi vn.
Ainokainen musta onkin naaras ja mä kun toivoin että se olisi uros, joten hänkin on myynnissä jos jotakuta vaikka kiinnostaa  :grin
Niin ja sitten on noita normaaleja 4 kpl joiden sukupuolia en vielä ole katsonut...
Toivon tietenkin että kaikille löytyisi hyvä ja asiantunteva koti ja jos ei löydy, niin ei auta kun hommata muutama duna lisää  :haha
Viikon päästä olisi tarkoitus siirtää urokset ja naaraat erilleen, sitä varten hommasimme toisen terraarion jo valmiiksi.
Poikaset luovutan viikolla 23. Kysele ihmeessä jos kiinnostaa!

Minnaw

#497
Nyt ois sukupuoletkin selvillä.
Safiirit 2n + u ja helmiäissafiirit 2n + u. Melkoinen akkalauma siis kyseessä  :) Emo ja poikaset voivat hyvin ja kiinteä ruoka maistuu erinomaisesti. Lisää kuvia luvassa, kunhan kasvavat.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Minski

#498
Lilli&Repe: Oi teillä ollaan jo noin isoja, eikö olekin ihanan touhukas ja suloinen ikä tuo ? Kiva, että teillä on mennyt ekan poikueen kanssa noin hyvin, kaikki 11 voivat hyvin.

Harmi kun ovat mun kasvatusväreihin väärän värisiä, muuten olisin ilman muuta teiltä ottanut poikasen :)


Hei, eikö kellään ole ps-urosta tai edes ps-kantajaa meidän Lottiinalle urhoksi ? Mulla on itellä urospula, ei viittis noita samoja urhoja taas käyttää ja yksi niistä on vielä Lottiinan isikin ja toinen isoisä. Mulla ei olis mitään muita vaatimuksia, kuin että on edes ps-kantaja ja terve fysiikka ja luonne ja häntä, ihan perushamsua siis etsin :)
Hamsteriton tätä nykyä

Rose

#499
^ Onni kantaa ainakin kasvattajan mukaan punasilmäsyyttä kun emä on cinnamon, ainoa ongelma on että onni on ihan kamalan pieni niin en usko että soveltuu sen takia kovin hyvin jalostukseen : D

Lilli&Repe

#500
Minski: Joo, kyllä on sellainen hulina ja vilinä tuolla boksissa. Lilli on jo vähän sen oloinen ett hei pliis ottakaa toi mukulalauma jo pois jaloista  :D
Ajattelinkin jos siirtäisin jo vkonlopun aikana urokset ja naaraat omiin bokseihin, ei kai toi 4 vkoa ihan ehdoton ole??? nehän kuitenkin tiistaina tulee siihen ikään...
Harmi ett on vääränvärisiä, mielelläni sulle poikasia luovuttaisin  :)

Muutenkin vähän heikonlaisesti tullut kyselyjä näistä vaaveista...Mutt eihän täs onneks vielä mikään hätä ja hoppu ole.

Saana

#501
^Ei kannata viivytellä sen 4 viikon jälkeen, ettei vaan satu vahinkoa!

Heli

#502
Vähän poikuekohtaista se sukupuolten erotusikä. Meidän edellisessä poikueessa naaraat kiimaili jo kolmiviikkoisina, mutta siinä poikueessa ei ollut uroksia. Nyt taas nää nykyiset on niin pikkusia ja hitaasti kehittyneitä, että naaraat ei ole kiimailleet ja uroksillakin pullahti kassit vasta ihan tässä viime päivinä. Tulevat just neljä viikkoa ja eilen ne erottelin. Ei varmaan olis tarvinnu ees ihan vielä erotella.
Parempi musta että erottaa aiemmin kun liian myöhään...
Destiny's hamsterit 2001-2009

Lilli&Repe

#503
Juu, kyllä ajattelin jo hmenna ne erotella ettei tosiaan käy vahinkoa...Ja kun tossa hetki sitten huomattiin että Lilli oli tuolla häntä pystys ja poikaset kiehnäs ympärillä siihen malliin ettei sitä koskaan tiiä...  :shock:

Tässä olis oikein ryhmäkuva meidän vaaveista kun kerrankin saatiin kaikki kuvaan vaikka yksi onki vaan puoliks  :)

http://i8.aijaa.com/b/00526/6229390.jpg

Marla

#504
^ Kauniita lapsosia ovat kyllä! :lov


Hyacinth hyörii pyörii ja touhottaa tuolla kovasti vauvamasuineen - missään ei ole hyvä paikka ruokajemmalle ja pesämökkiä pitää sisustaa kaiken aikaa. :)
Kamalan nopeasti mennyt tämä aika, kun jo ylihuomenna on laskettu aika. Tuntuu, että vasta äsken astutettiinkin.

Minski

#505
Lainaus käyttäjältä: "Annina"
Lainaus käyttäjältä: "Lilli&Repe"Ajattelinkin jos siirtäisin jo vkonlopun aikana urokset ja naaraat omiin bokseihin, ei kai toi 4 vkoa ihan ehdoton ole??? nehän kuitenkin tiistaina tulee siihen ikään.
Ei kannata viivytellä sen 4 viikon jälkeen, ettei vaan satu vahinkoa!
Niin tossahan Lilli&Repe olikin erottamassa poikasia jo etuajassa, alta neliviikkoisina; vasta tiistaina täyttäísivät 4 viikkoa :)


Mä oon aina erottanu neljä viikkoisina, ei ole ainakaan näiden 14 poikueen kohdalla ollut tarpeen aiemmin erotella.

Lainaus käyttäjältä: "Lilli&Repe"Muutenkin vähän heikonlaisesti tullut kyselyjä näistä vaaveista...Mutt eihän täs onneks vielä mikään hätä ja hoppu ole.
Jotkut sanovat, että heillä on ollut kesällä hamsukyselyjen suhteen hiljaisempaa, joten voi johtua siitä ? Ja ehkä sekin voi vaikuttaa, että olette uusia harrastajia ? Toivottavasti lapset kuitenkin saavat kodit ja jos näyttää noin ison poikueen kohdalla siltä, että kaikki eivät koteja löydä niin sellainen hyvä eläinkauppa Tampereella kuin Onnen Lemmikit ottaisi varmaan milloin vain syyrispoikasia kasvattajilta myyntiin.

Edit. Lottiinallekin löytyi sulhanen kesäkuulle :)
Hamsteriton tätä nykyä

karov

#506
^ Oi hienoa Minski  :)

Aivan yli-ihania lapsia täällä kovaa vauhtia kasvamassa. Ikävää vain, että aika menee niin kauhean nopeasti, ja luovutus lähenee  :( Mutta uutta poikuetta sitten odotellessa on hyvä kartoittaa omaa tietämystään ja käydä näyttelyissä jaja !  :D

Ja Marlalle, että toivottavasti ihanan Hyacinthin vauvoista tulee hienoja ja kaikki menee hyvin!  :lov  Sisko täältä lapsien keskeltä lähettelee terkkuja ja onnentoivotuksia!
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

Saana

#507
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "Annina"
Lainaus käyttäjältä: "Lilli&Repe"Ajattelinkin jos siirtäisin jo vkonlopun aikana urokset ja naaraat omiin bokseihin, ei kai toi 4 vkoa ihan ehdoton ole??? nehän kuitenkin tiistaina tulee siihen ikään.
Ei kannata viivytellä sen 4 viikon jälkeen, ettei vaan satu vahinkoa!
Niin tossahan Lilli&Repe olikin erottamassa poikasia jo etuajassa, alta neliviikkoisina; vasta tiistaina täyttäísivät 4 viikkoa :)

Mä oon aina erottanu neljä viikkoisina, ei ole ainakaan näiden 14 poikueen kohdalla ollut tarpeen aiemmin erotella.
Luinpas huolimattomasti. Tosiaan korjaanpas lauseeni eli Ei kannata viivytellä ainakaan sen 4 viikon jälkeen, ettei vaan satu vahinkoa! Mutta voihan urokset ne erotella porukasta pois jo pari päivää aiemmin, jos siltä tuntuu. Itsellä ei kyllä ole ollut tarvista siihen koskaan.

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Toivottavasti lapset kuitenkin saavat kodit ja jos näyttää noin ison poikueen kohdalla siltä, että kaikki eivät koteja löydä niin sellainen hyvä eläinkauppa Tampereella kuin Onnen Lemmikit ottaisi varmaan milloin vain syyrispoikasia kasvattajilta myyntiin.
Suosittelen myös tätä vaihtoehtoa! :)

Ken_G

#508
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Edit. Lottiinallekin löytyi sulhanen kesäkuulle :)

Just katsoin sun viestiä tänään, että on tainnut olla hankaluuksia löytää sopivaa. Nyt on pakko olla utelias: kuka se sulho on ?

Nimim. kiinnostusta olisi ipanoihin  :)

Minski

#509
^ Mä en oo ollut ronkeli, mutta tarjokkaita on ollut vähän, ilmeisesti ihmiset luulee, että etin jotain superhamsua eikä uskalla tarjota mitään :D Mutta yks tarjous tuli ja se olikin sitten semmonen onnenpotku ettei tosikaan :) Laitan sulle yksityisellä sen uroksen nimen, kun en tiiä tykkääkö omistaja jos kuulutan sitä täällä :)
Hamsteriton tätä nykyä