• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Minski

#465
^ Höh, no onpas outoo, mutta ei oo siis ainakaan maanlaajuinen naarasbuumi menossa :) Tietty se naarasbuumi voi täällä johtua nyt siitä, että nuo Jocelinan tyttöset on noita kk ja vkkk-lapsia ja sen kuvioiset on oikeestaan aina ollu kysyttyjä sekä lemmikeiksi että jalostukseen.
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#466
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Kuka on isä ?
Veeti on isä  :) Mulla on kyllä niin kamala kilpparikuume, että voi apua  :lov
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

karov

#467
Meillä ollaan nyt 18vrk (=2vk 4vrk) ja oon ihan rakastunut  :lov Kaikki 4 reipasta poikasta on yhä kuvioissa mukana.

normaali umborous (white)
u. Jubilee Jääprinssi
12.5.2010 - 35 grammaa
13.5.2010 - 39 grammaa

normaali vn (white)
u. Julian Jellonanmieli
12.5.2010 - 39 grammaa
13.5.2010 - 42 grammaa

normaali vn (white)
n. Juliet Jaloajatus
12.5.2010 - 42 grammaa
13.5.2010 - 47 grammaa

hopeasoopeli (white)
u. Julius Jamboree
12.5.2010 - 41 grammaa
13.5.2010 - 46 grammaa

Tollasta painon kehitystä tossa, tosin vaan kahdelta päivältä kun en eilen jaksanut punnita niitä :D Tosta näkyy siis värit ja nimet myös jos jotakuta kiinnostaa kattella :)  :sydan
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

Sintturainen

#468
Mulla se näyttää olevan vähän poikuekohtaista mitä pennuista "jää käsiin", viimeksi jäi 2 mustaa naarasta, pk ja lk. Nyt tästä poikueesta on vielä jäljellä pk luonnonvalkoinen uros.

Meille syntyi viime yönä pentuja, toivottavasti kaikki menis hyvin, näitä on odotettu  :sydan

Minski

#469
karov: Ihanat nimet :sydan

Mäkin sain keksittyä meidän poikasille vihdoin nimet perjantaina. Ei niistä nyt ihan semmoset mun tyyliset tullu, mutta vähän vaihtelua täytyy olla välillä :)

Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Veeti on isä  :) Mulla on kyllä niin kamala kilpparikuume, että voi apua  :lov
Ok. Laitoin vähän lisäkyselyä yksityisellä :P Edit. ei kun nyt hoksasin, että taitaa Veeti olla tota Davyn sukua, Davyn siskon lapsia eli ei siis mitään.

Joo no arvaa kellä on kans kilpparikuume tai oikeestaan vkkk-kuume :lov Mutta oon kyl tullu siihen tulokseen, että ihmisen ei pitäis kasvattaa sitä väriä tai kuvioo mistä tykkää, koska se kotiin jättämisen vaikeus on ihan kamala, siis kun ei osaa päättää, kun haluais jättää puoli poikuetta kotiin :oops: Kasvatusväriks- ja kuvioks pitäs valita joku semmonen, mikä on itelle ihan neutraali. Eli pitäsköhän mun siirtyä normaaliin tai mustaan tai keltaseen niin osaisin ehkä katsoa noita poikasia objektiivisin enkä rakastunein silmin :D


Kuinka kauan te yleensä pidätte varattuna poikasia, joiden kyydeistä ei ole mitään tietoa ? Mietin vaan, että millon mä kehtaan sanoo, että en voi enää pitää varattuna, koska täytyyhän joku raja olla, muutenhan mä pitäisin niitä vielä ens vuonnakin täällä varattuna :D Mä oon vaan niin tosi huono sanoon mitään, kun pelkään aina, että joku loukkaantuu ja en kestä sitä, jos joku loukkaantuu, kun en halua loukata tarkotuksella ketään :nops: Niinkun nytkin kun noita Jocelinan poikasia on tosi moni kasvattaja kysellyt ja oon joutunut sanoon, että siitä jo 3 on kasvatukseen menossa ja en voi enempää kasvatukseen myydä ja oon perustellut miksi (kolme on yleensäkin ottaen semmonen määrä mikä on vielä sopiva kasvatukseen samasta poikueesta ja kun noiden poikasten isän sisaruksista on jo kasvatuskäytössä 6 vai 7) niin silti musta tuntuu, että joku kuitenkin loukkaantu, vaikkei kyse oo mistään henkilökohtasesta, ainoostaan kasvatuksen järkevyydestä; mun on ainakin nyt jo vaikee löytää eri sukusia hamsuja ja jos kaikki myis 7 poikasta yhdestä poikueesta kasvatukseen niin ei taitas löytää enää kohta kukaan eri sukusia hamsuja. Pitäs kai vaan kovettaa itteensä lisää ja olla välittämättä mistään mitään :D
Hamsteriton tätä nykyä

Sintturainen

#470
^Tuosta kasvatukseen myynnistä. Mä en oo ikinä rajoittanut mitenkään montako poikasta "saa mennä" kasvatukseen. Sitä ei silloin harrastettu kun aktiivisesti kasvatin eli joskus yheksäkytluvun lopussa - tän vuosituhannen alussa (kauhee ku sitä tuntee ittensä vanhaksi  :c8 ). Mutta ehkä täällä pohjoisessa on vähän pienemmät piirit, ei multa silti mennyt kuin 2-3 / poikue kasvatukseen, aina ei mennyt muita kun se jonka jätin itelle. Mutta en siis oo vieläkään kokenut tarvetta rajoittaa pentujen myyntiä mitenkään. Katotaan sitten jos sellainen tilanne tulee.

Voi että mun tekis mieli kurkkia kuinka paljon nakkeja Nellillä on, mutta mä koitan malttaa!

jonna

#471
Täälläpäin on pakko olla jotain erikoista maasäteilyä tai jotain, herrapieksut näitä poikueita! Äitienpäivänä syntyi talvikkopoikue josta äkkiseltään laskin kymmenen nakkia...

Eikä tässä vielä kaikki. Kyseessä on tuplat, uroksen otin samana päivänä pois kun naaras teki ekan pesueen. Meni se 18 päivää ja huokaisin, naaras ei tehnyt tuplia eikä ole pyöristynyt. MUTTA, kun eka poikue oli 27 päivää vanha, alkoi emo pyöristyä. Eli uros oli sittenkin astunut sen ja kaiketi tässä on käynyt ns. viivästynyt alkionkehitys. Emo siis synnytti 28.päivänä kun oli erotettu uroksesta. Hiirillä ainakin ihan tunnettu ilmiö, en vielä ainakaan ole saanut silmiini onko miten yleistä hamstereilla?

Kerran aiemmin on itselle käynyt samantapaisesti ja mietin oisko mahdollista. No näemmä on  xD

Minski

#472
^ Oho. En oo ennen kuullut moisesta, kaikkea sitä voikin sattua eläinmaailmassa. Mitähän ne solut sit on siellä hengaillu ennenkun ne on päättäny, että okei ryhdytään sit alkioiksi xD

Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"^Tuosta kasvatukseen myynnistä. Mä en oo ikinä rajoittanut mitenkään montako poikasta "saa mennä" kasvatukseen. Sitä ei silloin harrastettu kun aktiivisesti kasvatin eli joskus yheksäkytluvun lopussa - tän vuosituhannen alussa (kauhee ku sitä tuntee ittensä vanhaksi  :c8 ). Mutta ehkä täällä pohjoisessa on vähän pienemmät piirit, ei multa silti mennyt kuin 2-3 / poikue kasvatukseen, aina ei mennyt muita kun se jonka jätin itelle. Mutta en siis oo vieläkään kokenut tarvetta rajoittaa pentujen myyntiä mitenkään. Katotaan sitten jos sellainen tilanne tulee.
En mäkään aiemmin ollut asiasta kovin tarkka, mutta täältä foorumilta luin  noita suosituksia asiasta... Tosin mulla on alkuaikoina mennytkin ilman rajoituksia lemmikkikoteihin suurin osa poikasista. Mutta kyllä mä oon ainakin huomannut, että väri, jota muutenkin löytyy huonosti niin ne vähätkin on sitä samaa sukua eli kyllä mä koen, että se rajotus on ihan järkevä jos väriä muutenkin on vähän olemassa, ei oo kiva, että homma tyssää siihen, ettei löydy enää erisukusia yksilöitä, eri asia ehkä sitten väreillä joita on pilvin pimein olemassa.
Hamsteriton tätä nykyä

Heli

#473
En tiedä mitä sanoisin... Siis mun ihana satiini musta poika on muuttunut ilmeisesti nyt tytöksi!  :c8 En nyt ihan 100% varmaksi vielä muutosta sano, kun ovat vähän hankalassa ikävaiheessa määrittelyä varten, mutta aika varmasti kyllä nyt näin on.
Potuttaa aika mielettömästi! Tarkotus oli jättää kotiin ihan vaan lemmikiksi, niin en ihan oikeasti halua naarasta. Mä en kestä tätä mun tuuria!
Musta laikku ja normaali vn on uroksia, mutta en ole niihin niin ihastunut ja oon ne jo luvannut varaajille.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Sintturainen

#474
^Ei kai tässä voi kun nauraa sun tuurille  xD  Voiko oikeesti olla tosikaan!?!

GaneshaX

#475
No mullakin oli ajatuksena, että haluan ehdottomasti ja vain uroksen tästä satsista. Kuinkas kävikään... Pari vähän paremman oloista penskaa ja kumpikin on naaras  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Sintturainen

#476
Pakkohan mun oli Nellin pesään kurkata  :D  Näytti olevan 8 pentua näkösällä, ehkä pari vielä kasan alla. Voi että kun menis pari viikkoa äkkiä, ei malta oottaa että pääsee tunnistamaan värejä. Ja mun tuurilla kaikki on soopeleita kun mä en niistä tykkää...  :kieli

karov

#477
Vauvat täyttää huomenna 3 viikkoa ja voi että ne on ihania!  :lov Tuosta hopeasoopeli whitesta on tullut iha tosi ihana ja kesy jo, ihan erilainen kuin muut porukasta. Ja kuinka ollakkaan tämä hopeasoopeli onkin jäämässä kotiin ;) Ei voi vaan käsittää että enää 2 viikkoa ja on luovutus. Aika menee nopeasti  :huh
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

Minski

#478
^ Oi, 3-viikkoset on kyllä ihanassa iässä :sydan


Tänään lähti taas yksi poikanen maailmalle, 10-vuotiaan tytön lemmikiksi pääsi poika, olivat kyllä tyttö ja hamsu heti hyvää pataa keskenään; poikanen vain möllötti tytön kädessä kuin olisivat vanhat tutut olleet :) Tytön kaveri oli ostanut aiemmin tänä vuonna multa poikasen, joten puskaradio oli toiminut hyvin :)

Jocelinan lapset on kyllä ihania ja touhukkaita, kiva seurata etenkin tuota noiden tyttöjen kommuunia, kun 4 neitosta asuttaa samaa kämppää, ihanan aktiivista meininkiä iltaisin, matsia tytöt ei ota yhtään, mutta viipottavat asumusta ristiin rastiin ja kiipeilevät, satiinitytöllä etenkin on kovat yritykset päästä kattokaltereiden läpi karkuun, sinnikäs sissi :) Aivan tosi ihana on, kun kaikki 4 tyttöä istuvat rivissä riippusillan päällä ja katselevat sieltä somasti :sydan

Seuraavat poikaset onkin sitten toivon mukaan Lottiinalla kesä-elokuulla, ihania umborous-hirvitysviritelmiä varmaan tiedossa, kun emo on hunaja umborous :D
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#479
Saa nyt nähdä monta naperoa tuo Cava tuolta tekee, maha on nyt alkanut vähän pyöristymään ja uskon, että sieltä jotakin tulee, ei montaa, mutta jotakin. :)

Sitten kun Cavan tilanne on selvä, pitääkin alkaa jo etsimään Muusalta kiimaa. Astutan Muusan Manulla, lk huky vn, jonka häntää olen seurannut nyt n. 3kk ja olen vakuuttunut, että knikkiä sillä ei ole. Näyttelyssähän se Manu on myös saanut suoran hännän, ja samanlainen se on silloinkin ollut. :) Manu on kyllä parhaimman sävyinen huky mitä minulla on ollut, joten odotan Manulta paljon pikku-Manuja.  :lov
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.