Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

PiiaL

^^ En kyllä ole hirvittäviä eroja huomannut tavis ja satiinipenskoissa lapsena, mutta olen aina miettinyt, että onko kaikki satiiniurokset pienempiä aikuisena kuin tavisurokset? Olen nähnyt tähän mennessä kylläkin vain kolme satiiniurosta aikuisina ja kaikki ne ovat olleet kyllä mun mielestä aika pieniä (kaksi olen omistanut ja yhden toisen omistaman nähnyt). Mutta taas satiininaaraat ovat meillä ainakin olleet ihan samankokoisia kuin tavisnaaraatkin, vieläpä enemmänkin isoja kooltaan nämä meillä olleet naaraat.

Mitäs muut satiiniuroksia omistavat/omistaneet sanovat tuosta kokoasiasta, onko näillä mun näkemillä olleet vaan pienen koon geenit? Katsellaan nyt mitä tuosta viime poikueestani kotiin jääneestä satiinipojasta kasvaakaan.

Heli

Mulla on satiiniuros ja musta se on ihan normaalin kokoinen. Tosin mä en ole tottunut sitten niihin marsun kokoisiin syrkkeihin.  :D

Nyt meillä on tuolla pesässä nuo 14 nappulaa joista osan pitäisi olla satiineja niin kassellaan minkä kokosia ovat sitten.  :) Pieniä nää kaikki kyllä on verrattuna meidän edelliseen nelikkoon.

Ken_G

Meidän satiini uros on isokokoisin urospuolisista ja painoa sellaiset 190 grammaa.

PiiaL

No hyvä että on toivoa saada ihan hyvänkokoisia satiiniuroksiakin :p Kun tosiaan nuo minun kaksi aikuista satiiniurosta ovat olleet noin 150grammasia koko ikänsä ja tuossa painossa sopivassa massassa, mikä kertoo niiden koostakin.

Tuon nuorimmaisen satiiniuroksen vanhemmat ovat ainakin hyvänkokoisia molemmat, joten toivoa on saada tuostakin ihan hyvänkokoinen uros.

Saana

Musta taas rexit on pentuna hieman taviksia jäljessä kasvussa. Saavat sitten kyllä kiinni ajan kanssa. Satiineita meillä ei juuri ole ollutkaan niin niistä on paha sanoa mitään.

Sintturainen

Meidän 8 päisessä pentueessa (ikää nyt 18vrk) on 2 ylläri rexiä! Ovat kyllä pienempiä kuin muut. Muistelen että marraskuun poikueessa rexit oli kyllä niitä isoimpia, että meillä ei oo aina vaikuttanut kokooon. Tiiä sit vaikuttaako se että nämä rexit näyttäis olevan uroksia, kun taas ne marraskuussa syntyneet oli naaraita...

Pentujen temmellystä ei kyllä väsyis katselemaan, noin pienet jo tomerana juoksevat juoksupyörässä, vaikka silmät just ja just auenneet  :lov

Heli

Äh. Emo on jo kaksi kertaa haudannut poikaset kokonaan purujen alle.  :S Sit se juoksentelee ympäri terraa ihmetellen missä ne on. Oli pakko vähentää puruja tuolta. Mä pelkään että se tukehduttaa ne sinne vielä... Ei meinaan oo mitenkään hepposesti peiteltyinä ollut...

karov

Meillä on kanssa muksuja  :lov Hilary on nyt ollut tosi hyvä emo ja hoitanut vauvoja antaumuksella. Neljähän sieltä nyt vain tuli, mutta ei määrällä väliä, laatu korvaa määrän  :kieli  :D Ja nuohan ovat nyt 6vrk  :sydan
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa

Sintturainen

^Onko sama uros kuin viimeksi?  :)

karov

^ On. Joskin poikasista tuli "tylsän" värisiä. Tietenkään näistä ei vielä voi olla varma, mutta näyttäis että ois 2 x norre vn, 1 x norre umb ja 1 x hopeasoopeli, mutta oon silti ihan tyytyväinen :) Tästä se sitte lähtee
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa

Minski

Mä luulen, että loppujen lopuksi sillä turkkimuunnoksella ei ole poikaskoon (tai aikuiskoonkaan) kanssa mitään tekemistä, ainakaan niin, että se menisi aina yks yhteen, ehkä sattuma ohjaa asiaa enemmänkin. Esmes tuo satiini-juttu ei meillä joka kerta ole pitänyt paikkaansa, esmes tuo satiini-uros, josta Ken_G tuossa kirjoitti on kasvattini ja se oli poikueensa suurimpia ja on nyt aikuisenakin melkonen jässikkä :) Sitten tuota rex-asiaakaan en voi allekirjoittaa täysin; on meillä ollut pari pikkurexiä, mutta sitten esmes kasvattini lk rex Matleena Mainio-Mimmi oli poikueensa suurin koko poikasajan.

Onnea karov poikasista ! Ihanaa, että nyt meni kaikki nappiin :)
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

Meidän lapset on tänään 5 viikkoa, jo 4 on lähtenyt omiin koteihinsa ja tällä viikolla lähtee vielä loput 3, sitten onkin enää vain keltainen neiti joka on vielä omaa kotiaan vailla.  :)  Tosi paljon pienempiä nämä poikaset kuin edelliset, mutta geeneistähän se varmasti on kiinni, toiset kehittyy vain hitaammin.  :)

Ja tänään myös astutin Cavan, lk rex kyyhkis vn, jolla nyt olikin selkeä kiima, eilen oli kuin olikin väärä päivä vaikka neiti vähän kiiman merkkejä osoittelikin. Isänä  on Veeti, pk huky.  :sydan  Nyt Cava tee iiiiiihania kilppareita jookoskookos.  :lov
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Saana

^Tee paljon rexejä, jookos! :) Usein täälläkin havaittu, että naaras haisee ja käyttäytyy kuin ollessaan kiimassa, mutta ei ole vielä ns. valmis. Eli joko myöhemmin yöllä tai sitten seuraavana päivänä on varsinainen kiima.

KaisaM.

Ei taida olla Veetin suvussa rexiä, mutta toivossa on hyvä elää.  :D  Seuraavassa polvessa sitten.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Heli

Kurkin äsken meidän poikasia. Neljästätoista neljä on hävinnyt. Sen lisäksi yksi iso ja ihan normaalin näköinen musta oli pesässä kuolleena. Yksi tai kaksi kuviollista on niin pieniä ja heikkoja, että en tiedä selviävätkö. Mietin jo että olisko se toinen pitänyt lopettaa.

Voin sanoa ihan suoraan, että ottaa aivan jumalattomasti päähän. Suututtaa kun ikinä näiden kans ei voi mennä hyvin. Katotaan nyt yrittääkö emo vielä loputkin poikaset tukehduttaa vai jääkö sieltä jotain henkiin.  :roll:
Niin ja poikasillahan on nyt ikää 9vrk.

Ei ole ihan hetkeen meille tulossa lisää syrkkipoikasia. Jos koskaan.