Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

wiidii

Minä odottelen täällä kärsimättömänä että nuo naaraat kasvaisivat vähän nopeampaa.  :P

Nykyiset poikaset täyttivät eilen viisi viikkoa ja loput lähtevät Pet Exposta uusiin koteihin - jostain syystä yksi varaaja ei ole ottanut pyynnöistäni huolimatta yhteyttä joten taidan olettaa ettei herra häntä enää kiinnosta. Harmi, sillä olen kolmelle kyselijälle jo myynyt ei-oota ja uros on todella leppoinen.  :roll:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Heli

^Tuo on niin ärsyttävää. Ja noiden lukuisten katoavien varaajien takia musta on tullut hirveän epäileväinen ja sen takia aina kaikilta varmistelen varausta ja odotan yhteydenpitoa. Yhteen aikaan otin sen takia varausmaksunkin, mutta en oikeen tykkää koko varausmaksusysteemistä niin oon sen nyt jättänyt.

wiidii

^Niinpä! Itse olen varausmaksua harkinnut, mutta en jaksa alkaa "säätämään" sen kanssa. Onneksi yksi noista aiemmin kyselleistä on edelleen kiinnostunut joten poika menee sitten sinne.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Minski

Juu varausmaksu tuntuis musta kasvattajallekin työläämmältä, en mä ainaka jaksais koko ajan olla kyttäilemässä tiliäni, että kuka on maksanu varausmaksun ja kuka ei; ei siis sovi mulle koko varausmaksukäytäntö. Mieluummin sitte vaikka niin, että maksaa koko poikasen hinnan suoraan etukäteen, jos jotain tarvii maksaa. Mulla ei oo ollu kauheesti mitään ongelmia varaajien kanssa, ainoostaan toissa poikueen kohdalla tuli jokunen "varaan ensin-perun muutaman päivän päästä"-tapaus, yhtäläistä niissä oli se, että varaaja oli alaikäinen ja sitten kun pyysin jompaa kumpaa vanhempaa ottamaan minuun yhteyttä niin olikin vastaus, että ei otakaan poikasta tai ei saanutkaan lupaa. Yhdessä tapauksessa olin jo ehtinyt kuljetustakin sopia poikaselle. Mietinkin, että ymmärtääköhän alaikäinen ihan täysin mitä sana varaus tarkoittaa. Tai ymmärtääkö ihmiset sen muuten vain erilailla. Mulle se tarkoittaa sitä, että lupa on siinä vaiheessa jo kysytty, kun tekee varauksen eikä niin, että ensin varaillaan ja sitten vasta kysellään lupaa.

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"^Joo on kyllä iiiiiihan hirveetä kun syntyy paljon hienoja!  xD Ja sit jos syntyis vaan yks hieno ja muut olis rumia, niin valittais sitä että on pakko jättää just se kotiin kun ei ole valinnanvaraa.  :haha
Mua kyl helpottas, jos syntys vaan yks mieluinen :) Oon oikeesti maailman huonoin tekeen valintoja liian monesta vaihtoehdosta, joskus jopa vain kahdestakin vaihtoehdosta.
Niin ja en mä siis tarkota tolla hienolla mitään näyttelyvoittajia vaan semmosta, että syntyy monta sellasta poikasta, jotka haluais jättää kotiin jatkojalostusta ajatellen eli tässä tapauksessa noi kaikki 3 ps-hamsua ja toi musta kilppari.

Mua jänskättää tän poikueen kohdalla, että kasvaako noista poikasista minkä kokoisia, kun molemmat vanhemmat on vähän pienehköjä. Emo kyllä varmaan sen vuoksi, että on eläinkaupasta ja ruokittu ties miten siellä; Faunattaren omissa hamsun hoito-ohjeissahan lukee, että syyrispoikaset alkaa syödä kiinteää 3 viikkoisina, joten uskoisin että ovat tätä soveltaneet siellä itse kasvattamiinsakin poikasiin. Tuo isähamsu taas on poikueesta, jossa toisista sisaruksista kasvoi isoja möhköjä, muutamasta jäi pienempiä. Mutta eiköhän nämä hyvin kasva, kun on vain 7 poikasta ja ovat saaneet ja tulevat saamaan paljon ruokaa :)

Lainaus käyttäjältä: "Heli"Mua pelottaa kyllä tää meidän tuleva poikue, että mitä kaikkee kivoja sinne syntyy kun haluaisin sieltä vaikka ja mitä. Ku sinne voi syntyä vaikka mitä hienouksia.
Tosin ehkä käy taas niin et syntyy vaan naaraita tms.  :D
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

Meidän lapsetkin on jo niin isoja! N. 3,5 viikkoa nyt ikää ja ne on niin uteliaita höpsöjä.  :)  Pienemmät keltainen tyttö ja cinnamon vn poikakin ovat ottaneet kovasti muita kiinni ja ovat jo melkein samankokoisia kaikki. Cinnamon poika ei uskonut kun sanoin että haluan siitä lyhytkarvaisen vaan kasvatti pitkän turkin.  :D  Ja tästä poikueesta mulle piti jäädä lk naaras, eli tietenkin kotiin jää pk uros.  :c8  Vähän ujoja osa poikasista vielä on ja kaikki kolme pk hunaja urosta ovat niin samannäköisiä, ettei niillä ole oikein persoonaa niinkuin muilla.  xD  Ihania kaikki.  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Heli

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Sun tuurilla sinne todellakin syntyy pelkkiä naaraita :D Onkos nyt vielä umboroukseen mahdollisuus ? :P Se oli viimekskin niin hyvä, kun toivot poikahamsua ja ei-umborousta niin sit synty pelkkiä umborous-tyttöjä. Mä vieläkin ihmettelen, että miten ne sattukin oleen kaikki umborouksia.
Ei PITÄS olla tulossa umbbaria.  XD
Vähän kyllä ihmetyttää itteekin tuo edellinen poikue. Mutta joo...mun tuuria.  :D

Apuvaaa. Poikasten pitäis syntyä vasta maanantain puolella ja Pippurilla on jo nyt aivan valtava maha!  :shock:

Sintturainen

Mitäs värejä on isän takana, sieltä vois tulla cremeäkin jos iskä sitä kantaa...  ;)

Olive

Ei meillekään viime poikueeseen syntynyt ihan sitä mitä oli odotettu :D

Emä oli lk, neljännessä polvessa ei rs:ää eikä mitään suklaaseen viittaavaa, ei ainuttakaan rexiä.

Isä pk rex musta.

Puolet oli rexejä, puolet suklaita :D Tosin tää oli vaan hyvä juttu, mutta odotin kaikkea muuta kun rexiä tai suklaata.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Heli

Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"^Pippurin sisko Inkivääri (tuossa ava-kuvassa) oli pienenä kaikkien mielestä ihan vaan normaali, no se on muuttunut normaali umbbariksi  :D  Toivottasti sisko ei oo sit mikään piilo-umbbari.

Sitä mä just mietin, että toivottavasti nyt ei satu olemaan mikään umbbari.  xD
Cremeä tuskin tulee, kun isän takana ei ONNEKSI sitä ole ainakaan niin pitkällä kuin itse sukua tiedän. Toivotaan että ei tuu.  :D Nyt sieltä tulee vaan jotain pk creme naaraita, 20kpl. Se olis kamalinta.  XD

Tohveli

^Sit saisit unohtaa sen kauppaamisen ainakin mulle jos siellä jotai pk cremeja vaan olisi  XD

Sintturainen

^Niitä pk soopeli naaraita, jos Pippuriki ois umbbari  XD

Minski

^ xD
Sit mä jo nauraisin :D Sori :D

Voi ei noita Jocelinan lapsia; kilpparit on niiin mun heikkous ja nyt kun tuolla on toi musta kk niin oon jo ihan myyty, mutta sen lisäks näyttäis siltä, että siellä on kyyhkynharmaa vkkk, joka kehittää itelleen nättiä kuviota myös ja mikä parasta; sillä on naamassa kanssa paljon laikutusta :lov Mulla on kaikki tähän astiset kilpparit olleet sellasia, että muuten on ollu ihan hyvää kuviota, mutta naamassa ei oo ollu laikkuja ja nyt kun on kaks tollasta raitanassua niin sekoon ihan vallan; haluun pitää ne molemmat :oops: Ja sit vielä pari muuta poikasta :D Tänään ne jo tepasteli siellä dunassa ristiin rastiin eikä emo enää ole niistä kovinkaan tarkka, kun vielä toissapäivänä se haki karkulaiset heti takasin pesään, nyt antaa seikkailla jo ja niillä on simmut vähän jo raollaan ja ne syö pienillä hampailla ja ne on söpöjä :cry: :lov
Hamsteriton tätä nykyä

Heli

Ei hitsinpimpulat. Ei voi olla totta. Siis arvatkaa mitä?! No kaivelinpa ne tulevien lapsosten isukin paperit esiin tuossa peljästyttyäni varmistaakseni vielä ettei siellä tosiaan ollut mitään epämieluisaa mikä olis päässyt unohtumaan. Noh, tämän isukkihan olikin umborous.  XD Elikäs toisinsanoen voi olla pian, että molemmat vanhemmat onkin umbbareita ja taas on kaikki lapsoset umbbareita!  xD

Ja Minski, huomasin myös että tän edellisen poikueen emon sisaruksissa oli merkattu kaksi umbbariksi eli olisko se sitten kuitenkin itekkin umbbari... Suvussa ei kuitenkaan umbbareita näy, en tiiä onko jäänyt kirjaamati vai onko sit niin monessa polvessa ollut niin huonoja umbbareita että ovat olleet havaitsemattomissa?

Että semmosta.  :D En tajua miten tässä on näin käynyt. Kai mää sitte kasvatan umbbareita.  XD

GaneshaX

No eihän ne kaikki nyt välttämättä ole umbbareita  :)

Meillä oli E poikueen vanhemmat kumpikin umbbareita. Poikasia tuli 3 ja 2 niistä ol umbbareita.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

^No siis mun tuurillahan ne toki on! Ks. edellinen poikue (6/6).  :D