• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Vevve

#270
Meidän vauvat alkaa olla jo neliviikkoisia  :sydan
Talvikoille nyt tuli se diabetesjuttu, mikä ottaa ihan sikana päähän, mutta robot ne vaan porskuttelee. Erotin tänään ainokaisen pojan Venyaminin asumaan isänsä kanssa, kotiin jää varmaankin yksi naaras...

jonna

#271
Meille syntyi tänään kymmenpäinen pesue pikkuisia syrkkilapsia  :lov  Isukki on keltainen, emo musta vkkk.

Sintturainen

#272
Meiltäkin lähtee ilm. viikonloppuna ekat pojat uuteen kotiin, nopeesti taas kuukausi hurahtanut! 15. päivä pitäs syntyä seuraavat vauvat sit. Jospa sieltä syntyis jotain kotiin jätettävääkin. Näistä nykyisistä yksi uros lähtee sijoitukseen, mutta itelle en jätä yhtään...

KaisaM.

#273
Kurkin äsken vähän meidän vauvoja, ja kaikki on värimerkkisiä. Eli normaali vkkk naaras ja keltainen naaras ja sitten uroksia kaikki loput, 1 hunaja? vn, 3 hunajaa? ja 3 cinnamonia?. En ole todellakaan varma noista hunajista ja cinnamoneista, mutta kuvittelisin että cinnamonit on tummempia ja niillä  on sitä harmahtavaa väriä siinä. Tai sitten ei.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Mustikkamaan

#274
Me saadaan varmaan campbellilapsia joskus kesä-heinäkuussa, jos eläimet pysyy terveinä :) Mulle on tulossa dove uros ja tyttönä on Ruotsin-tuonti Alice in Wonderland (sininen, ilm. argente-vanhemmasta) joskin nimesin sen itse kun en lupauksesta ja pyynnöstä huolimatta saanut minkään sortin papereita...

Näiden jälkeläisen ehkä astutan tuolla Copenhagenilla, mustalla uroolla, jonka nimesin myös itse samoista syistä. Mutta ton Copenhagenin luonne on ollu vähän semmoi kysymysmerkki, et sanotaanko näin että sen jalostuskäyttö tulee olemaan pitkän harkinnan varassa. Sit mä ainaki oon jo kattellu sitä niin kauan, että osaan tehdä päätöksen varmalta pohjalta :) Sei oo ollenkaan mikään psykopaattiluonne, mutta jollain kummallisella tavalla erikoinen.

Nyt tietty ku mä lesotan täällä ni kaikki saa sokeritaudit tai knikit tai jotain eikä me ikinä saada hamsuvauvoja!  :cry:
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Olive

#275
Lainaus käyttäjältä: "jonna"Meille syntyi tänään kymmenpäinen pesue pikkuisia syrkkilapsia  :lov  Isukki on keltainen, emo musta vkkk.

Onnea! Mikäs on edellisen poikueen ikä ja pääluku?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Ninde

#276
Lainaus käyttäjältä: "Olive"Mikäs on edellisen poikueen ikä ja pääluku?
Liittyy tähän miten? On mullakin ollut useampia poikueita samaan aikaan, tekeekö se ihmisestä sitten vai automaattisesti poikastehtailijan?  :roll:

Heli

#277
Siis nyt mulla oikeesti menee jo hermot.  XD Mä en jaksa enää metsästää sitä kiimaa! Melkein voisin väittää, että toi jättää kiimat puolitiehen. Oon oikeesti niin tiheeseen seurannut sitä ja sen häilyviä kiiman merkkejä.
En ihan tosissaan kyllä enää jaksa. Olin jo varma että tänään bongaan sen kiiman, kun oli lupaavia merkkejä, mutta sit ne vaan hyyty. Taas. :S Ja niin hirveesti kun tätä poikuetta odotan.

Eihän tässä toki vielä mikään kiire ole, mutta kun sitä kiimaa on näemmä himputin vaikea löytää niin ei hirveesti jaksais teho-etsintää.  :kieli
Destiny's hamsterit 2001-2009

Saana

#278
Mulla on nyt 3 syrkkipoikuetta samaan aikaan. Tai no noi pienimmät ei oo vielä ihan paria viikkoa ja vanhimmista suurin osa on jo lähtenyt uusiin koteihin. Niin, ja eilen tulivat 4-viikkoiset robotytöt sijoistuskodista meille. Kädet on niin täynnä töitä, että vapaaehtoiset saavat kyllä tulla auttamaan poikasten käsittelyssä! :haha

Mutta mikään ei kyllä oo niin ihanaa, kun seurata syrkkilasten kehitystä. Erityisesti tuota Cittarin 5-päistä poikuetta kummallisine mandariineineen ja laikkunaamoineen. :)

PiiaL

#279
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"
Lainaus käyttäjältä: "Olive"Mikäs on edellisen poikueen ikä ja pääluku?
Liittyy tähän miten? On mullakin ollut useampia poikueita samaan aikaan, tekeekö se ihmisestä sitten vai automaattisesti poikastehtailijan?  :roll:

Tuskin Olive tarkoitti viestillään, että ajattelisi Jonnaa poikastehtailijaksi. Tässä kysymyksessä on varmaan tämä Jonnalle viimeksi syntynyt tosi suuri poikue, ja kyllä minuakin kiinnostaa kuinka monta sieltä on nyt selviytynyt tänne asti :) Tuosta jättipoikueesta kehittelinkin aiemmin keskustelua toiseen ketjuun, kun pohdiskelin karsimisen tarvetta.

jonna

#280
Poikasia on vanhemmassa pesueessa 16-17 kpl. Tuossa pari päivää sitten laskin kuvastä pääluvuksi 17-18, eilen poistin joukosta yhden "hyytyneen" pennun. Muutamia pienempiä siellä on joukossa mutta nekään eivät ole sellaisia nahkariepuja kuten tuo eilen mennyt. Kovasti on lapsia tarkkailtu, onneksi emo on pentujen suhteen tosi hyvähermoinen. Nyt vasta alkaa noita eroja tulemaan, aiemmin en löytänyt yhtään sellaista pentua jonka kohdalla olisi voinut sanoa että tämä pitää karsia pois. Että katsellaan ja seuraillaan tilannetta. Paljon mahdollista että muutamia sieltä vielä lähtee.
Kovasti ne koittaa karkailla pesästä ja käyvät mamman ruokavarastolla evästämässä. Tänään ikää siis 11 pvä.

En olisi mieluusti kahta poikuetta päällekkäin teettänyt, mutta tässä alkoi olemaan pieni pakkorako tuon kilpparin suhteen, ikä paukkuu ja lainauros lähtee kohta kotiin...
Mulla on vaan paniikki että riittääkö mun kädet noiden kaikkien käsittelyyn  xD  Onneksi olen lomautuksella niin aikaa on ainakin toistaiseksi ihan mielin määrin.

Minski

#281
^ Joo joskus tulee tollasia pakkotilanteita yleensä juuri naaraan iän takia, että on pakko teettää kaksi poikuetta suht samaan aikaan. Mulla on onneksi tää "pienten poikueiden kirous" päällä, joten mulla kaksi poikuetta päälletysten ei edes tunnu kahdelta poikueelta; viimeksikin oli helppoa, kun poikasia oli vain 7+7, sulla on jo yhdessä poikueessa sen verran :D Ja sitä edelliskerralla meillä oli 5+3 poikasta :)


Nyt uskallan varmaan jo julkisestikin kertoa, että meillä yksi hamsutyttö odottaa poikasia, vaikka luulin jo ettei tärpännyt, kun vatsa on ollut hyvin huomaamaton, liekö enteilee taas pientä poikuetta. Odotettavissa on kyyhkynharmaita poikia nauhalla ja ilman sekä kyyhkynharmaa kk ja vkkk neitosia :sydan Toinen hamsuneiti ei vielä ollut kantavana, toivottavasti nyt kuitenkin tärppäisi vielä, on tosi tylsää, jos se jää ilman poikasia, kun se on mun lempilellikkihamsujani ja haluaisin sen jälkeläisen niin mielelläni.
Hamsteriton tätä nykyä

Heli

#282
Kannattaa aina valittaa ääneen, koska sitten asiat alkaa luistamaan.  :D Ja kiitti myös Musulle vinkistä.  :P Meillä puuhaillaan just syrkkivauvoja.  :sydan Voi että mä oikeasti odotan niin hirveästi näitä poikasia. Toivon kovasti että kaikki menee hyvin. Vähän jännittää jo senkin takia, että Pippuri on paljon muhkeampi tapaus kuin esmes Pipu. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan tule mitään komplikaatioita eteen.
Tää yhdistelmä on siis lk normaali - lk satiini musta vn laikukas.  :sydan


Oiii, Minskille on tulossa ihania vauvoja!  :lov
Destiny's hamsterit 2001-2009

Anonymous

#283
Joo ja musta tulee "kummitäti" Minskin tytön muksuille :lov

Saana

#284
Vauvoja siellä, vauvoja täällä! :lov

Meillä on Marilynilla edelleen 12 pentua pesässä. Näyttäsi olevan soopelia ja norre umborousta ainekin. Luulen, että osa niistä on whiteja. Soopeleilla oli ainakin osalla valkoinen vatsa. Kovasti yrittävät jo reissata pesän ulkopuolella.

Jännä muuten tuon emon kanssa, kun sen eläinkaupasta hain niin se oli täysin käsittelemätön ja aivan paniikissa kädellä. Kuitenkin varmasti koko meidän hamsulan uteliain tapaus, aina mökin päällä tarkkailemassa mun puuhia. Jotenkin mulla on alusta asti ollut sellainen fiilis, että siitä tulee vielä todella loistava lemmikkihamsu. Nyt poikasten saannin jälkeen se on alkanut luottaa enemmän muhun ja antaa hyvin ottaa itsensä käteen eikä ole moksiskaan, kun kurkistan pesään. Se on ihanan touhukas ja hyvä emo!