• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

KaisaM.

#240
Juu ja lapsia on siis 9. Eilen laskin ensin 9, sitten 11, sitten 10, sitten tänään taas 9 niin sovin että niitä on 9.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

jonna

#241
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Hirmuinen määrä jonnalla hamsulapsia! Tuollaisen määrän kanssa toivookin (ainakin minä) että osa menee emon parempiin suihin kuin jää tappelemaan ruuan saamisesta. :teipit
Kyl. Ainakin nyt nuo on jumalattoman eläväisiä ja pontevia, ihan erilaisia kuin edelliset oli. Tasakokoisiltakin ne näyttää, ihme kyllä, mutta pitää seurata tilannetta.
Eikä ne pidä minkäänlaista mekkalaa tai piipitystä, eli ainakin toistaiseksi kaiketi ruokaa on riittävästi kun ei tartte nälkää piipata.

Hurjan näköistä oli äsken kun emo lähti ruokakupille ja 8 tenavaa riippui tisseissä mukana  xD  pesään jäi sellainen läjä vielä että huhhuh.

Emo ei kyllä pahemmin poistu pesästään, sillä on hirveät ruokavarastot sinne jemmattuna. Pesän ulkopuolella se ei syö ollenkaan vaan raijaa kaikki pesään ja aterioi siellä. Pesästä poistuminen on niin vaikeaa sille että laitan sille nyt kaikki eväät tuohon pesän reunalle. Piltti- ja puurolautaset se taas nykäisi pesään, eilisen lautasen oli heittänyt tyhjänä ulos  XD

Heli

#242
Meillä on jo nyt pikkasen päälle kolmiviikkoisilla kersoilla kiimoja.  :pihalla:
Destiny's hamsterit 2001-2009

Saana

#243
^Meillä on kanssa ollu.

Marla

#244
Nuo ovat kohta neliviikkoisia, ja yhdellä tytöllä näkyisi olevan kiima. Ainakin takapää nousee ja neiti haiskahtaa jonkin verran.

Saana

#245
Marilyn pyöräytti poikueen tuossa hetki sitten juuri ajallaan. Ajattelin, että ei sieltä montaa tule, kun masu ei ollut mitenkään hirveän suuri. Vasta loppuvaiheessa vauvamasu ylipäätään näkyi ja mamma on vielä hoikemmasta päästä. No, siellä näyttäisi kuitenkin olevan 12 pikkunakkia. Ja mamma haisi muuten niin kiimalta, että huh.

Sintturainen

#246
Meillä astutettiin eilen hamsuja, mutta "väärällä" uroksella  :|
Sori wiidii, se sun lumiukko taitaa olla gay  :D  Se vaan haisteli muiden urosten jälkiä vaikka naaras tökötti häntä pystyssä vieressä... Kokeilen ensin yheksän aikaa, ja sitten vielä puolilta öin, mutta ei niin ei.
En muista onko mulla ollut tällaisia "saamattomia" uroksia joskus muinoin, tääkin on kuitenkin jo 10kk vanha, luulis tajuavan mitä pitää tehä.

Astutin sit tuolla meidän luonnonvalkoisella ku se ei tehnyt mulle nyt naaraita. En uskalla kovin odotella kun naaras on jo 10kk sekin ja ensisynnyttäjä kuitenkin...

Anonymous

#247
Anniina:Onnea teille uudesta poikueesta :sydan

Hessuinen

#248
Tässä tarvitsisi taas neuvoja. Eli poikasilla alkaa varmaan piakkoin silmät aukeamaan, saako heti sen jälkeen ruveta käsittelemään kun kaikilla on näin tapahtunut? Miten käsittely kannattaa aloittaa, pitääkö edetä jotenkin vaiheittain? Matami on varmaan laitettava siksi aikaa kuljetusboksiin, hyökkää kyllä heti kiinni jos käden laittaa dunaan.

Ja purujen vaihdosta, eikös tämänkin voinut tehdö siinä vaiheessa kun silmät ovat auenneet? Saako kaikki purut vaihtaa kerralla, vai pitääkö jättää hieman "hajupuruja" ripoteltavaksi puhtaiden päälle?
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Sintturainen

#249
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Meillä astutettiin eilen hamsuja, mutta "väärällä" uroksella  :|
Sori wiidii, se sun lumiukko taitaa olla gay  :D  Se vaan haisteli muiden urosten jälkiä vaikka naaras tökötti häntä pystyssä vieressä... Kokeilen ensin yheksän aikaa, ja sitten vielä puolilta öin, mutta ei niin ei.
En muista onko mulla ollut tällaisia "saamattomia" uroksia joskus muinoin, tääkin on kuitenkin jo 10kk vanha, luulis tajuavan mitä pitää tehä.


Pitää vielä kommentoida itse itseäni. Ettei tulis liian tyly kuva niin mieluummin oisin kyllä tätä Lumi-urosta käyttänyt kun ihan eri sukua kuin omani... Ja sillä on aivan ihana nalle-naama  :lov

Sintturainen

#250
Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"Tässä tarvitsisi taas neuvoja. Eli poikasilla alkaa varmaan piakkoin silmät aukeamaan, saako heti sen jälkeen ruveta käsittelemään kun kaikilla on näin tapahtunut? Miten käsittely kannattaa aloittaa, pitääkö edetä jotenkin vaiheittain? Matami on varmaan laitettava siksi aikaa kuljetusboksiin, hyökkää kyllä heti kiinni jos käden laittaa dunaan.

Ja purujen vaihdosta, eikös tämänkin voinut tehdö siinä vaiheessa kun silmät ovat auenneet? Saako kaikki purut vaihtaa kerralla, vai pitääkö jättää hieman "hajupuruja" ripoteltavaksi puhtaiden päälle?

No vastaan miten minä teen, ei oo ainoa oikea tapa  ;)  Minä oon varovasti katellut esim. sukupuolia parina päivänä, pennuilla ikää nyt 2viikkoa 5 päivää. Varsinaisen käsittelyn aloitan vasta siinä kolmen viikon iässä, varsinkin jos poikasia on pesästä kadonnut kuten nyt minulla (ja muistelen että sinullakin). Kannattaa emo siirtää boxiin jos tuntuu että käy käteen kiinni. Monesti ne tosin vaan "hyökkää" haistelemaan, että eivät sitten kuitenkaan pure.

En oo vielä vaihtanut ekoja puruja, muuta kuin pissanurkkaa siivonnut. Ajattelin nekin vaihtaa sit kun pennut on sen kolme viikkoa. Ja oon kyllä vaihtanut aina kaikki purut kerralla, säästänyt vain vähän vanhoja pesäpapereita ja laittanut ne siivottuun terraan.

Ninde

#251
Mä olen aloittanut poikasten käsittelyn sen jälkeen kun silmät aukeaa, eli syrkeillä siinä kahden viikon iässä. Tällöin siivoa myös asumuksen kokonaan ekaa kertaa, tosin olen jättänyt just näitä "hajupuruja" tai jos on suht puhtaita pesämatskuja niin niitä myös, kokonaan (niin että heittää kaiken pois) olen siivonnut noin 3 vkon iästä eteenpäin.

GaneshaX

#252
Mä olen odottanut lähemmäs kolmea viikkoa, ennen kuin kosken poikasiin.

Hajupuruja olen laittanut uusien päälle, joskin puhtaiden löytäminen on aika tuskan takana liki kolmen viikonjälkeen....
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

jonna

#253
Mä kanssa oon vaan tuota pissinurkkaa siivonnut pari ekaa viikkoa. Jahka emo sallii poikasten hipsiä ympäriinsä, olen siivonnut koko lootan eli siinä parin viikon kieppeillä. Ripottelin niitä puhtaimpia puruja sinne tänne lootaan ja säästin kanssa vähän pesäpapereita. Parin päivän päästä "lakaisin" pois pohjalta ne vanhat likaiset purut niin ei ala niin nopeaan döfäämään.
Näin siis talvikoilla ja syrkeillä.

Uah. Otin eilen kuvan taas pesästä, ja tässä laskennassa löysin poikasia 19-20  :c8 voi luoja paratkoon, montakohan noita OIKEASTI on tuolla...
Kuvasta on niin helppo laskea kun ei tarvii arvailla onko tuo ja tuo jo laskettu  xD

Vielä ei ole osunut silmiin yhtään heikompaa tai vetelää pentua, kuhina ja liikehdintä on hurjaa kun emo lähtee hetkeksi pois. Seuranta jatkuu...

Vevve

#254
Mulla nyt ei syrkkipoikueista ole kokemusta, mutta...
Olen aika ronskisti siivonnut terran kokonaan kahden viikon ikäisiltä, näillä talvikoilla siivosin koko kämpän pesää lukuunottamatta jo viikonikäisenä, koska olin alun perin laskenut viikolla väärin poikasten syntymän enkä siksi kerinnyt siivota terraa ennen syntymää ja se oli ihan karseessa sotkussa... Roboja tuli käsiteltyä niiden tassutulehdusten vuoksi jo viikkoisina, eikä emo ollut moksiskaan. :)