• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Hessuinen

#210
Olen antanut reilusti monipuolista tuoreruokaa (ja lihaa, puuroa yms), paljon on hävinnyt mutta aina vähän jäänyt kipolle, ajattelin kaiken menevän ihan ok enkä ole kurkkinut vähään aikaan pesään. Ovat myös saaneet olla rauhassa, itsekseni en ääntä oikeastaan pidä eikä täällä muutenkaan kuulu mitään.

Äsken sitten vilkaisin, ja kymmenestä poikasesta on enää kuusi jäljellä, niistäkin yksi sen verran pieni ja reppana ettei varmasti selviä. pesästä löytyi kaksi kuollutta poikasta, yksi kokonainen ja yksi puoliksi syöty, kylkiluutkin näkyivät. Meinasi kyllä tulla päivän ruoka ylös, voi pieniä parkoja. :cry: Tässä sitä nyt miettii että mitä tein väärin? Ainka katsoessani olen laittanut Matamin muualle siemeniä keräämään, enkä pesään ole koskenut paljain sormin (aina ollut lusikka apuvälineenä). Pesässä ei näkynyt jälkeäkään tuoreruuasta, joten laitoin sinne ainakin näin ensi-alkuun kunnon satsin vähän kaikkea tuoreruokaa.

Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

wiidii

#211
Et varmastikaan ole tehnyt mitään väärin.  :)  Poikasissa on voinut olla jotain vikaa kun ovat noin vain löytyneet kuolleena (oliko jotain ulkoisia merkkejä kuten turvonnutta mahaa tms.?) ja emo ei ole ehtinyt tai tajunnut syödä poikasia pois kun katsoit pesään.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

#212
Hienosti Hessuinen olet hoitannut tuon homman. Poikasten katoaminen on aivan normaalia esim: meilläki synty Murun ekassa poikueessa 19 joista vain yhden löysin puoliksi syötynä ja 7 jäi lopulta henkiin. Samoin toka poikue 16 synty ja 8 jäi henkiin yhtään kuollutta en löytännyt.

KaisaM.

#213
Meillä on lainamammalla iiiso maha ja parsakaalia tälläkin hetkellä mätetään poskeen. Äsken tein vähän mammasisustusta ja laittelin lisää pesäntekomateriaalia jne. Huomenna pitäisi sitten tapahtua.  :lov

Muoks. Siis ylihuomenna, eli maanantaina, oonko vähän välkky.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

wiidii

#214
Meidän lapsukaisten sukupuolet on ainakin alustavasti selviä - 3 naarasta (1 kyyhkis ja 2 mustaa) ja 8 urosta (3 kyyhkistä ja 5 mustaa), eli aika miesvoittoista porukkaa näyttäisi olevan.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Saana

#215
Mua ihmetetyttää edelleen mein mandariini. Tai no huonolta kemulta se näyttää nyt, mutta kun se ei voi olla kemu... 2 harmaata ovat joko kyyhkiksiä tai minkkejä. Luulen, että minkkejä, koska silmien ympärille on alkanut kehkeytyä cremereunustaa.

Silmät aukesivat ensimmäisillä 12,5 vrk:n iässä. Eipä ole meillä ennen niin aikaisin sitä tapahtunut. Ihania taapertajia ovat :lov ja kivaa kun nyt voi seurailla kehitystä ihan eri tavalla kuin 12 samanvärisen kanssa. :D

Pikkasen tuntuu siltä, että Marilyn-neito (pk norre umb) olisi saamassa vauvoja Nessu-sulhonsa (pk soopeli) kanssa. LA on muutaman päivän päästä. Joka kerta jännittää ja pelottaa yhtä paljon, että meneekö kaikki hyvin. Siinä oliskin sitten tän kevään syrkkipoikueet.

Vilma

#216
Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Meillä on lainamammalla iiiso maha ja parsakaalia tälläkin hetkellä mätetään poskeen. Äsken tein vähän mammasisustusta ja laittelin lisää pesäntekomateriaalia jne. Huomenna pitäisi sitten tapahtua.  :lov

Pus pus  :sydan  Toivotaan, että tulee monen monta palleroa ja viestiä sitten vaikka keskellä yötä! (;
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Saana

#217
Mikähän siinä parsakaalissa onkin niin hyvää erityisesti juuri poikasten mielestä?? Se on myös täällä ehdoton hittituote!

Anonymous

#218
Meilläki muksut syöksy kiinni juuri siihen kukkaosaan ja aina maistu =)

Heli

#219
Parsakaalen lisäksi keitetty kukkakaali on ollut meillä ihan ehdoton herkku. Ehkä jopa suuremmalla innolla hyökätään sen kuin pk:n kimppuun.
Destiny's hamsterit 2001-2009

wiidii

#220
Joo, keitetty kukkakaali ja keitetyt herneet vie voiton parsakaalestakin. Haju on kyllä kauheampi.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Saana

#221
Kukkakaali ja parsakaali maistuvat kyllä itsestäkin hyvältä, mutta se haju on todella kauhea, mikä niistä lähtee. xD Herneitä mä en ole hirveästi laittanut, kun niillä on paha tapa kaasuuntua elimistössä. :D

wiidii

#222
Minä olen pieninä herkkuina laittanut. :) Nyt noi muksut tuolla vetää rallia pesässään ihan sokeina vielä ja kun ruokaa sattuu nenän eteen niin katoaa parempiin suihin.  :lov
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

#223
Naperoita jaksaa kyllä seurata vaikka kuinka paljon. Itekki istunnu monet tunnit iltasin vain katsellen niiden touhuja. :lov

Marla

#224
Tuolla kersoissa on näköjään pari ps hopsuakin, kun on värimerkit. Yksi on kovin harmaasävyinen muihin verrattuna, kaipa sekin sitten on ps hopsu.
Sain tänään cinnamonpoikien pääluvuksi 3 ja luonnonvalkoisten poikien 3 sekä lv-tyttöjen 2. Noista lv:istä sitten on niitä hopsujakin kuitenkin pari kipaletta.
Mä en ymmärrä, miten olen kirjoittanut joka paikkaan, että cinnamoneja olis 4 ja luonnonvalkoisia 5, vaikka cinnamoneja on 3 ja luonnonvalkoisia 6... :pihalla: