• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Minski

#165
^ Oon huomannu, että mitä enemmän selittelee niin sitä pahemmaks vaan muuttuu xD
Hamsteriton tätä nykyä

Heli

#166
Vitsi nuo nappulaiset on niiiiin ihania.  :lov Siitä on niin monta vuotta kun edelliset syrkkivauvelit (tai poikaset ylipäänsä) on ollut niin sekin vielä tehostaa tuhannesti ihastusta näistä.
On niin ihana vaan katsella kun pienet viipottaa menemään tuolla terrassaan ja mussuttaa onnellisina herkkuja.  :sydan  
Hyvin vie ajatukset pois mun koiranpentujännäilystä ja -odotuksesta.  :P Onneks on sopivasti vielä toinenkin syrkkipenskue suunnitteilla tälle keväälle, kun toi koiraprojektikin nyt vähän venähti.  :D
Destiny's hamsterit 2001-2009

Sintturainen

#167
^Mullakin oli vuosia edellisestä pentueesta, olihan niitä ihana seurata. Mutta on niistä kova hommakin. Voi sitä ruoka ja pururallia kun ne on sellaisia 3-5 viikkoisia  :D

Jahas, meillä enää 8 pentua pesässä  :S  Ovat siis tänään 10 päivän ikäisiä. Pienimpiä sieltä oli hävinnyt. Jäljellä 1 hopeanharmaa, 3 mustaa ja 4 luonnonvalkoista. Toivottavasti nuo nyt selviää kuitenkin. Ruokinnasta ei oo ainakaan kiinni, emä saa tuoretta 2 kertaa päivässä runsaasti ja pentuja on 7 vrk:n ikäisestä ruokkinut pesäänkin.

Vevve

#168
Mulla on tänään sitten seittemäksi aika lekurille noiden robojen kanssa. Sitten nähdään mikä on tuomio.

Anonymous

#169
^Toivottavasti syy selvii ja pienet paranee. :(

Vevve

#170
Nyt kotiuduttiin lääkäristä. Patti oli tulehtunut paise, joka oli ilmeisesti tullut jostain pikkunaarmusta johon on päässyt bakteereita. Se puhkaistiin neulalla, mutta tultiin siihen tulokseen että niin pienen eläimen lääkitseminen on aika riskialtista eikä se siitä olisi välttämättä kuitenkaan selviytynyt. Vaarana olisi ollut myös muiden poikasten tartuttaminen, joten pikku-Vyacheslav päätettiin sitten lopettaa.  :cry: Toisen poikasen patti oli niin pieni ja mitätön, ettei sitä uskaltanut alkaa puhkaisemaan kun se silloin ainakin tulehtuisi. Eli Venyaminin tassua seuraillaan.

Oli mun eka kertani Eläinklinikka Hertassa, todella mukava lääkäri ja hyvää palvelua sain!  :)

ammie

#171
^ Liian lyhyt oli sen pikkuisen elämä.  :(  Toivottavasti tuo toinen pattitassu selviää ja kasvaa sisaruksiensa lailla isoksi roboksi.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Tirrikka

#172
Voi surku, pikkurassua. Osanottoni. Oli niin söpöjä noi pienet. Onneksi toisen tila parempi.  
Miten emo otti takaisin toisen poikasen, oliko ongelmaa siinä. Useamman tunnin pois pesueesta.

Mustikkamaan

#173
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Oli mun eka kertani Eläinklinikka Hertassa, todella mukava lääkäri ja hyvää palvelua sain!  :)

Kun asuin vielä Hesassa, niin Hertta oli mein vakkariasema. Katrin Klärding on ihan paras  :sydan Jos hää vielä siellä on. Hänen tykönään kävi kaikki mein eläimet.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Vevve

#174
Lainaus käyttäjältä: "Tirrikka"Voi surku, pikkurassua. Osanottoni. Oli niin söpöjä noi pienet. Onneksi toisen tila parempi.  
Miten emo otti takaisin toisen poikasen, oliko ongelmaa siinä. Useamman tunnin pois pesueesta.

Otin koko lauman mukaan lääkärille, noin pieniä en viitsi erottaa toisistaan vielä.  :)

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Kun asuin vielä Hesassa, niin Hertta oli mein vakkariasema. Katrin Klärding on ihan paras :sydan Jos hää vielä siellä on. Hänen tykönään kävi kaikki mein eläimet.

Katrin näyttää sivujen mukaan olevan äitiyslomalla, meidän vauvoja tohtoroitsi Hannu Ropponen.

Tirrikka

#175
Fiksua. Emokin sitten vissiin mukana?

Vevve

#176
^ Juu, pistin toiseen boxiin siksi aikaa kun käsiteltiin poikasia.

Minski

#177
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Nyt kotiuduttiin lääkäristä. Patti oli tulehtunut paise, joka oli ilmeisesti tullut jostain pikkunaarmusta johon on päässyt bakteereita. Se puhkaistiin neulalla, mutta tultiin siihen tulokseen että niin pienen eläimen lääkitseminen on aika riskialtista eikä se siitä olisi välttämättä kuitenkaan selviytynyt. Vaarana olisi ollut myös muiden poikasten tartuttaminen, joten pikku-Vyacheslav päätettiin sitten lopettaa.  :cry: Toisen poikasen patti oli niin pieni ja mitätön, ettei sitä uskaltanut alkaa puhkaisemaan kun se silloin ainakin tulehtuisi. Eli Venyaminin tassua seuraillaan.
Voi pikkusta :cry: Mä aattelinkin, että ovat varmaan tulehtuneet, kun olivat niin turvonneet. Helpostihan semmonen naarmu on voinut tulla vaikka emon hampaista, kun kyllähän emot välillä aika ronskisti niitä poikasia saattaa siirrellä hampain, eihän siinä sitten ole tarvinnut olla kuin rippunen huonoa tuuria niiden bakteerien pääsyksi siihen naarmuun. Onneksi toisen pikkurobosen käpälät ei olleet niin pahana, toivotaan, että hän kasvaa isoksi uljaaksi robopojaksi !
Hamsteriton tätä nykyä

Sintturainen

#178
Aamun saldo: 6 pentua pesässä. Eli kaksi kadonnut yön aikana  :(
Pesän oli myös siirtänyt ihan eri nurkkaan missä oli vielä illalla. Voi toivottavasti sieltä selviää mulle edes yks luonnonvalkoinen!
Oon miettinyt että ohjaako se emän vaisto jotenkin karsimaan "liiat" pennut. Kun luonnossahan ei tuollainen yli 10-päinen poikue selviäis. En tiiä, surettaa silti.

noitakeiju

#179
Meille oli yön aikana ilmestynyt 6 robovauvaa! :lov Näitä lapsia on kyllä odotettu pitkään ja hartaasti.Nytootetaan että ois ees osa huskyja.