• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#75
Osanotot Karolle meiltäkin, tosi surullista :(

Meillä synnytettiin viime yönä aamusta, vaikka laskettuaika oli tänä iltana-yönä, kuten Karon Hilaryllakin. Meillä onneksi kuitenkin on pesällinen eläviä poikasia, nopealla ensivilkaisulla niitä näytti olevan hurjan paljon taas, uskaltaisin heittää että jotain ~15, eli enemmän kuin odotin mahan perusteella (mutta saman verran kuin odotin naaraan oman suvun perusteella).  

Naaraani ovat synnyttäneet aina isot poikueensa laskettua aikaa aikaisemmin, yleensä noin/reilu puolta vuorokautta aikaisemmin. Varmaan mahassa alkaa tulla aika täyttä, niin synnytys käynnistyy aiemmin. Alle kymmenen poikasen poikueet on meillä syntyneet yleensä tasan 16 vuorokauden jälkeen astutuksesta, sen yli meillä ei ole kyllä mennyt koskaan(tai ollut muutakaan häikkää synnytyksissä).

Nyt vaan on se parin viikon kriittinen aika menossa, että selviääkö joka nassu. Mutta olen kyllä helpottunut ainakin siitä, että Hadjira voi mitä mainioimmin, maha tuntui tyhjentyneen kokonaan ja pesässä se tiukasti on pysynyt lastensa luona.  :)

Heli

#76
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Jos kuolleina syntyi niin ehkä hyvä harkita tarkkaan, että kannattaako uudestaan astuttaa. Jos taas emo söi poikaset niin sen voi vielä laskea ensikertalais-emon piikkiin, on ollut ehkä pihalla mitä poikasten kanssa pitää tehdä ja seuraavalla kerralla se voi olla jo parempi emo.

Mä taas melkein ajattelisin toisinpäin. Ei minusta ensikertalaisenkaan oo ok syödä poikasia.
Kun taas sit miettisin, että kuolleena syntyneiden kuolemalle voi olla hirveästi eri syitä mitkä on voinut mennä pieleen. Jos emo syö poikaset niin se on aina se emo joka ne on pistänyt pois, miksi sitten sen tekikään.

En tiiä toisaalta. Nää on hirmu hankalia juttuja kyllä.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Pertti

#77
Onkoha se oikeesti niin et kaikki ruotsalaiset on homoja kun ei mein kämppellit saa mitää aikaan?!  :D
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Sintturainen

#78
Tänne on tullut/tulossa paljon poikueita ihan parin päivän sisään, meillä pitäisi syntyä huomenna. Saas nähä onko jo yöllä poksunut... :)

Yadell

#79
Todella harmillista :( sieltä olisi tullut kivan värisiä poikasia.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Olive

#80
Meillä näytti olevan 12 tsipaletta 4 päivän ikäsiä nakkeja. Yks musta vkkk ois ainakin ja 3 mustaa.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Heli

#81
Meidän ipanat on viikon ikäisiä. Yksi kuudesta on vähän sen näköinen, että voi olla ettei se selviä.  :S
Mamman hyökättyä taas ahneena sullomaan poskareitaan täyteen tuoreruokakiposta, pääsin vähän taas kurkkailemaan poikasia. Nyt mun arvaus väreistä olisi normaali umborous, normaali umborous vn, cinnamon umborous ja kolme cinnamonia. Saas nähdä pitääkö paikkansa nuo umbbariveikkaukset.

Ja siis mitä niiden masuja ehdin nähdä, niin näyttää oikeasti siltä, että olisivat kaikki naaraita. Tottakai, kun mun piti jättää täältä kotiin uros.  :kieli
Destiny's hamsterit 2001-2009

Sintturainen

#82
Meillä synnytetään  :haha  Kävin ruokkiin hamsut ku en illalla kerkeä niin pesässä näytti kellivän neljä nakkia ja emä oli vielä paksu joten lisää on tulossa. Emä kävi rauhallisesti syömässä pottumuusia ja meni jatkamaan hommaansa, miksi se ei ihmisillä käy niin helposti  XD

Marla

#83
^ Toisaalta ihmisillä taasen on vain yksi tai kaksi (joskus toki useampi) synnytettävä, kun hamsuilla saattaa olla yli kymmenen. XD Siinä vasta ihmisellä olisikin puserrus synnyttää 15 lasta. :c8

Minski

#84
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Ja siis mitä niiden masuja ehdin nähdä, niin näyttää oikeasti siltä, että olisivat kaikki naaraita. Tottakai, kun mun piti jättää täältä kotiin uros.  :kieli
Hamsut päättää, ettet sä lopeta kasvatusta :D Joudut jättään naaraan kotiin ja kas kohta sekin saa poikaset ja niin on Helillä syyriskasvatus käynnissä :D


sintturainen: Paljon onnea poikasista :)
Hamsteriton tätä nykyä

wiidii

#85
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Hamsut päättää, ettet sä lopeta kasvatusta :D Joudut jättään naaraan kotiin ja kas kohta sekin saa poikaset ja niin on Helillä syyriskasvatus käynnissä :D

 :D  Kannatetaan! Heliltä silloin joskus saatu lk musta vn uros oli ehkä yksi minun ihanimmista lössyköistä koskaan.  :lov
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sintturainen

#86
Emo synnytti pennut pahvilootaan mutta oli tässä illalla siirtänyt koko pesän papereineen pentuineen dunan nurkkaan  :nuts: Yks pentu oli elottoman näköisenä puruilla mutta eli kuitenkin, nakkasin sen sisarusten luo, toivottavasti ei ollut kylmettynyt liikaa. Pentuja näytti olevan ensi vilkaisulla 14-15kpl  :shock:

Anonymous

#87
^Onnea! Toivottavasti hänkin pieni selviää

Tohveli

#88
Mä en tiiä pitääkö mun olla harmistunut vai tyytyväinen ettei Helillä sit ollu sitä norrea siellä  :D

KaisaM.

#89
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Onko ne jo noin "vanhoja", just ne synty ja oli niitä pikkunahkiaisikuvia täällä foorumilla :) Aika monta jätät kotiin :D
No ne jää kotiin toistaiseksi.  :D  Noihin poikiin olen ihan ihastunut, tyttö ei näytä oikein miltään.  :D  Vähän seuraan miten ne kehittyy ja ehkä myöhemmin joku lähtee lemmikkikotiin tms.  :)

Tänään illalla meillä pitäis olla treffit lk normaali vkkk x pk huky.  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.