• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Pähkinä

#690
Meillekin toivottavasti on kohta tulossa poikasia, kun nyt lainaurokset löytyi kummallekin naaraalle. Viimeksi vuosi sitten on ollutkin poikasia.
Ensimmäiset kilppari poikueet olisi sitten suunnitelmissa saa nähdä mitä sieltä tulee. Jännittää jo valmiiksi, vaikka ei ole vielä edes astutettu.  xD
Mukava on ollut kuitenkin opetella keltaistenkin värien periytymistä.

wiidii

#691
Meillä poikaset tänään neljä viikkoa, eli Saaga-parka pääsee vihdoinkin eroon muksuistaan. :) Tai no, pojista tänään ja tytöistä vasta huomenna, kun sisko tuo yhden dunan lisää tänne. Huomenissa lähteekin kaksi lasta uusiin koteihinsa, Marlan hoiviin. Toinen kyllä menee Piialle, mutta taitaa asustella Marlalle sellaisen kuukauden?  :P  

On kyllä kivaa käydä kotona, käyn hakemassa tummanharmaan poikani Theon sieltä ja toivon mukaan meille siunaantuu sitten tummanharmaata jälkikasvua sitten jossain vaiheessa.  :lov  Harkitsen vielä kyllä että mille naaraista käytän herraani. Näillä näkymin normaalille neidille, jonka pitäisi olla th-kantaja. :) Ja pitäisi oikeasti sitä ilmoitusta laittaa että saisin sille tumman/hopeanharmaa-neidille jostain normaalin uroksen lainaan. Nää rakkaat alkaa ikääntymään pikkuhiljaa kun olen niin hidasliikkeinen. :D
Myös Femman astutus alkaa olemaan pikkuhiljaa lähettyviltä, sieltä onkin sitten tulossa pelkkää pitkäkarvaista suklaata. Tuskin maltan odottaa!  :sydan
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Marla

#692
Nytpä sitten siivoilin tuon Dollyn kämpän viimeistä kertaa - kunpa sieltä sitten niitä tenavia tulisi. :lov

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Huomenissa lähteekin kaksi lasta uusiin koteihinsa, Marlan hoiviin. Toinen kyllä menee Piialle, mutta taitaa asustella Marlalle sellaisen kuukauden?  :P  
Haha, voipi olla niin, että Piia jääkin ilman nakeroa. :P Kuukausi on pitkä aika kiintyä yhteen taaperoon.

Saana

#693
Täällä on vähän itq & surq. Huomasin sivusilmällä äsken robon juoksevan uunin taakse. On yksi pennuista. Eilen olivat vielä kaikki tallella, mutta tänään näytti kolme pentua ottaneen hatkat. Ihmeellisiä kiinaripiirteitä taas, kun olivat kiivenneet kattoritilää pitkin toiselle puolelle ja änkeytyneet pienestä reiästä (mikä on nyt paikattu). Kahdesta ei näy jälkeäkään. Parvekkeen ovikin on ollut auki, joten Luojalle kiitos, että edes tuo yksi niistä löytyi.

No niin, en korjaa äskeistä tekstiä vaan jatkan tähän. Tuo meidän 12-viikkoinen koiranpentu äkkäsi yhden poikasista äsken ja ryntäsin poikasen perään. Pentu oli kuitenki nopeampi ja sai sen suuhunsa, josta kaivoin sen ulos. Poikanen näytti päällisin puolin vain märältä ja säikähtäneeltä.

Olen kyllä todella yllättynyt tuon pennun reflekseistä, kun meidän Pessi, joka on samaa rotua, ei edes huomaa hamstereita, jos ne ovat päässeet karkaamaan. Ja vaikka huomaisikin niin eipä paljoa kiinnosta. Kannustin tuota pentua vielä etsimään lisää niin se oikein villiintyi nuuskuttelemaan ja Pessi innostui myös ja toi kiltisti suussaan pienen pehmolelukoiran. Ainakin koulutus on toisella mennyt perille. :D

Tuplaroboista on jäljellä 5, joista 2 huskya. Ja kaikki 15 syrkkipentua voivat hyvin. :)

Mutta se yksi karkulainen... :(

Minski

#694
^ Toivottavasti viimeinenkin karkulainen löytyy. Sun täytyy tehdä tosta joku taikuri-poikue ja nimetä yks poikanen Harry Houdini-nimiseksi :D

Pikku-Pokereille rapsutuksia :sydan En oo kertonut Odelle, että Poker sai toisen tytön kans 15 lasta, ettei Odelle tuu alemmuuskompleksia :P
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#695
^Ehkä Ode on nykyaikainen nainen, joka ei tarvitse lapsia ja perhettä kokeakseen olevansa itsenäinen aikuinen nainen. :haha

Minski

#696
^ Sitä epäilen kanssa; sillä on koko ajan niin monta projektia meneillään, ettei se siihen tainnut enää viitsiä perhettä yhdeksi projektiksi ottaa :)

---

Lottiinalla on ainakin paino noussut viime päivinä ja nisät ovat selvemmin näkyvissä, joten voisi olettaa, että poikasia tällä viikolla syntyy, vaikka vatsa ei ole yhtään pyöreä kyllä. Varmaan taas tulee tuttuun tapaan pieni poikue tai sitten on vaan hyvin syötetty muka-odottava-hamsunaaras :)

Mua kyllä oikeesti kiinnostaa, että mistä voi johtua tuo, että meillä syntyy aina pieniä poikueita, vaikka on eri sukulinjoista olevia naaraitakin ollut ja sitten toisilla ihmisillä on enemmän sääntö kuin poikkeus joku 15 syyrispoikasta, mä en jotenkin voi uskoa, että se kokoajan olis vaan sattumaa En kaipaa isoja poikueita, mutta kiinnostaa vain tuo(kin) asia, löytysköhän googlella siihenkin infoa :P
Hamsteriton tätä nykyä

PiiaL

#697
^Sellaisen havainnon olen tehnyt, että tyttäret tekisivät aika usein samankokoisen poikueen kuin äitinsäkin. Tiedä sitten onko kysymys enemmän sattumasta kuin perimästä vai mistä.

jonna

#698
Täällä pienin syntynyt syrkkipoikue oli kymmenen. Muuten poikuekoko on pyörinyt 14-15 kieppeillä, reilusti vähempikin riittäisi  xD  Siis oikeastaan minulle riittäisi se yksi ainoa poikanen jonka jätän itelle kotiin kasvamaan  :P  
Jostain kumman syystä haluavat lisääntyä isoilla numeroilla, viimeisimpään talvikkopoikueeseenkin syntyi 10 poikasta joista 7 selvisi. Sitä edelliset talvikkopesueet olivat myös 7 ja 10 kpl. Enempi mulla on talvikotkin tehneet tuollaista 6-7 poikasta kuin 3-4 poikasta.

Katsotaan nyt mitä nuo cämpsyt tekee  :D  Yhdistettynä on nyt ekat cämpsyparit, musta+musta laikullinen sekä musta+vaaleansininen. Jänskää!!!

Hessuinen

#699
Eikä, cämpsyvaaveja. <3

Miten, onnistuisikohan jotenkin järjestää kuljetusta jotain kautta Turkuun päin mikäli poikasia siunaantuu jossain vaiheessa..? :angel
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Minski

#700
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"No eipä ollu tärpänny, ei tullu poikasia  :(  
Uusia treffejä suunnittelemaan, aion yrittää samalla uroksella uudestaan. Viime kerrasta viisastuneena kokeilen kyllä sitte vielä 4pv päästä tarjota urosta uudelleen..
Naarailla voi astutuksen jälkeen noi kiimat heittää vähän silleen, että seuraava kiima voikin tulla vaikka 5 vrk astutuksen jälkeen eikä 4 vrk niinkuin tavallisesti. Niin ja jos hamsulla on valeraskaus niin se kiima voi tulla vaikka vasta 13 vrk astutuksesta.

Lainaus käyttäjältä: "PiiaL"^Sellaisen havainnon olen tehnyt, että tyttäret tekisivät aika usein samankokoisen poikueen kuin äitinsäkin. Tiedä sitten onko kysymys enemmän sattumasta kuin perimästä vai mistä.
On varmaan perimästä kyse jos naaraat ovat sukulaisia, mutta tuossa viestissäni ihmettelinkin juuri sitä, että vaikka naaraat olisi ihan eri sukuisia niin ne tekee meillä silti aina pienet poikueet. Ihme sattumaa tai  sit mä teen tietämättämäni hamsuhoidossani jotain, josta tuo johtuu :D

---

Jos Lottiina ei ensi yön aikana saa poikasia niin on ihme. Vatsaa sillä ei edelleenkään juuri ole lisää tullut, mutta muut merkit ovat aika selvät eritoten neidin siihen suuntaan muuttunut käytös.
Hamsteriton tätä nykyä

PiiaL

#701
^ Minä ajoin takaa sitä, että onko ne teidän emotkin pienistä poikueista, että esiintyykö teillä tämmöistä perimän vaikutusta vai onko kysymys sitten jostain muusta?

Minski

#702
^ En voi tietää, kovin moni kasvattaja ei merkkaa niitä poikaslukemia ja sisaruksia sukutauluihin ja kaksi emoa on eläinkaupasta, joten en tiedä niiden poikuesisarusten määrää. Kahdesta toisilleen ei-sukua olevasta emosta tiedän, että ovat 12 poikasen poikueesta ja meillä ne ovat saaneet sen meidän peruslukeman eli 7 poikasta, yksi emo on 8 poikasen parvesta, meillä se sai 3 poikasta, mutta kaikista emoista en tosiaan voi tietää. Harmi kun sulla on tota mulle väärää väriä kasvatuksessa, muutoin olis voinu tehdä tieteellisen tutkimuksen, että saisko sulta lähtösin oleva naaras meillä myös jonkun pikkupoikueen :)

--

Mua vähän huolestuttaa. Lottiina ei ole vielä synnyttänyt. No astutuksesta on nyt vasta 16,5 vrk, että ei nyt vielä ole mikään hätä, mutta kaikkee tulee tietty jo omistajalle mieleen. Voi olla, että Lottiina pian synnyttääkin, se on ainakin rauhaton tuolla ja kävelee välillä ja välillä menee pesäänsä ja nuolee itteensä, mutta sitte taas toisaalta mä mietin, että jos sillä ei ookaan kaikki hyvin. Voi kun ne nyt pian syntyis.
Hamsteriton tätä nykyä

petosiru

#703
^ Mä pidän sulle ja Lottiinalle peukkuja..  :sydan Toivottavasti kaikki menee hyvin ja syntyy terveitä poikasia!  :)
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Marla

#704
Jahas... Oli mukava tulla tänään kotio tuossa alkuillasta, kun ammie toteaa, että "tuolla on nakkeja!". Meni hetki tajuta, että siellä Dollyn terrassa tosiaan kellitteli selällään kaksi pinkkiä nakkia. :lov Aamupäivällä ei vielä ollut mitään tapahtunut.
Dolly raahasi poikaset pesästä pahviputkeen, ja laskujenkin mukaan pesässä on noin 12 nakeroa, eli varsin mukava sakki. Kaikki näyttivät varsin hyvinvoivilta, ja pesästä ei ainakaan kuolleita löytynyt, kun sinne varovasti kurkkasin poikasten ollessa jo putkessa - mietin, josko pesässä olevien kuolleiden takia Dolly olisi muuttanut.
Näyttäisi joukossa olevan ainakin yksi punasilmäinen silmien vaaleuden perusteella - selkeä ero muihin tummasilmäisiin. Olis nyt cinnamon sitten. :sydan