• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

KaisaM.

#660
Huhhhuh. Tosiaan, karkuripoikanen lk huky vn The Fame "Possu" oli viikon karkuteillä ja nyt se on mulla täällä. Pieni ja arahko poika, mutta oikein kehityskelpoinen ja varmasti siitä saadaan vielä hyvä hamsu.

Mutta jotta ei aika kävisi tylsäksi, teki Possun veli saman tempun! Eli siis toinen lk huky vn poika, Speechless "Nuha", oli karannut ja oli melkein viikon karkuteillä. Se löytyi eilen laihana ja arahkona mutta nyt on saanut ruokaa ja käsittelyä niin on jo parempi.

Mikä tän poikueen lapsia vaivaa? Missään dunassa ei ollut reikää, luukut oli kiinni, miten ne taikoo itsensä pois dunasta?! Huoh! No nyt tosiaan on molemmat pojat tallessa ja kunnon lihotuksella ja sitten pääsevät koteihinsa.

Tämän poikueen kanssa olin kyllä hirveän pulassa sen kanssa, mitä jätän kotiin! Kotiin jää nyt pojat lk huky Alejandro ja lk kyyhkis vn Bad Romance. Myös tyttö pk kyyhkis kk Beautiful Dirty Rich jää ainakin toistaiseksi kotiin, tarvisin naaraan mutta mikään näistä ei niin iskenyt kuin nuo pojat. :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

wiidii

#661
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Turkit on niin hirveitä nykysin syyriksillä ja se johtuu just näistä jatkuvista lk-pk-sekotuksista! Suurin osa lyhkiksistä on nykysin semmosia puolipitkäkarvasia - ja pitkiksillä samaa ongelmaa - ja siinä menee värikin pilalle.
Mie otin aika tietoisen riskin kun yhdistin nyt ensimmäistä kertaa koskaan pitkäkarvaisen ja lyhytkarvaisen keskenään.  :D  En itsekään tykkää yhtään sellaisista lyhkäturkeista, siksi vähän huvittaa kun tein edes tuollaisen yhdistelmän - toisaalta vähän pakon sanelemana kun tarvitsin uutta verta. Joten ehkä se tasoittaa edes vähän.  :P  Onneksi suurin osa poikasista vaikuttaa melko pörröisiltä pitkäturkeilta, en ole sitten ihan tuskassa minun puolipitkäkarvaisten kanssa myöhemmin.

Meillä poikaset kasvaa (ja syö) ihan hurjaa vauhtia! Nyt on opittu sellainen ihanuus kuin tuhottomat painiottelut, puolisko valitteli että heräsi keskellä yötä siihen kun viiden poikasen läjä huudatti toisiaan. En mää vaan mitään kuullut.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Nape

#662
KaisaM:n karkurit taitavat auttaa toisensa pakoon silleen klassiseen tyyliin, että nousevat toistensa harteille seisoon, että pääsevät dunan katon kautta veks xD  Ihania :lov

Toivottavasti Marlan hamsuilla on tärpännyt :)

Jinny

#663
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Johan oli aikakin, kun kuukauden on jo Java täällä ollut lainassa, mulla vaan oli iskenyt joku laiskuus kokeilla yhdistää pariskuntaa, sori vaan Javan omistajalle :oops:
Hei ei mitään hätää, pidä sitä siellä ihan niin kauan kun on tarvis :) Ihan vaikka niin kauan että näet, että Lottiina on varmasti tiineenä. Itsehän muutin robot juuri Javan terraarioon enkä ole vielä saanut ostettua sitä isoa häkkiä, joten ei mitään kiirusta :P

Anonymous

#664
Meillä olis kolme eri lajin poikuetta tällähetkellä. Syrkkejä (7kpl), Roboja (5kpl) ja Talvikoita (6kpl). Toivotaan että kaikki jäisi henkiin. :lov

Minski

#665
^ Jösses mikä hamsujen päiväkoti sulla siellä on :D

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Minski, kiva juttu, että sulla on jo kuukauden ollut uros lainassa, kun mua tuskastuttaa jo viikko! Ei sillä, ettenkö pitäisi tuota mieluusti, mutta kun tuntuu harmittavalta pantata sitä, vaikkei viikko edes ole mikään kummoinen aika sinänsä.
Joo ei mullakaan tarkotus kuukautta ollut venyttää, vaikka vähän piti tarkotuksella venyttääkin, kun uroksen lainaus onnistui vain tuosta yhdestä näyttelystä, joka oli pikkusen "ennen aikojaan". Joteskin vaan pääs sit venyyn ihan kuukaudeks :oops: Mutta uroksen omistaja kyl tiesi sen, ettei tarvinnu täältä palstalta tietoo saada ekana :)

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"No mut mieluummin samaa turkkimuunnosta kuin samaa väriä, jos pitää valita! Näin niinku tuli mieleen, vaikkei se välttis tein tarkotus ollutkaan :D Turkit on niin hirveitä nykysin syyriksillä ja se johtuu just näistä jatkuvista lk-pk-sekotuksista! Suurin osa lyhkiksistä on nykysin semmosia puolipitkäkarvasia - ja pitkiksillä samaa ongelmaa - ja siinä menee värikin pilalle. Meitsi kans joskus teki näit sekotuksia mut nyt ku on arvostellu paljon, niin oon tajunnu kuin pahasti turkkisekotukset oikeasti vaikuttaa :S Ei enää ikinä!
Paitsi jos ei oo mahdollista alkaa valikoimaan vielä turkeistakin :) Mä oon ainaki joutunu hunaja-kyyhkynharmaata saadakseni tekeen pari lk-pk-yhdistelmää ja onhan se vähän kirpassu, mutta sit kun aattelee, että tässä maassa ei olis tätäkään määrää hunaja-kyyhkynharmaita, jos alkaisin vielä turkeistakin oleen liian tarkka, kun jo kaikesta muusta oon :D Mutta tarkotitkin varmaan pitemmässä jalostuksessa lk-pk-yhdistelmiä etkä yksittäistä tapausta :)

Mutta toi on kyl totta, että jotkut lk:t mitä näkee on kyllä lk:ta, mutta turkki on sellasta jännää pitempää. Ja pk:illa varmaan huomaa vielä paremmin, jos siellä on lk:ta paljon taustalla.
Tän jälkeen arvostan vielä enemmän niitä kehuja, joita annoit joillekin mun lk-hamsuille Jyväskylän näyttelyssä, tiiän ainakin, että ne oli sit oikeesti hyviä turkkeja :) Vielä kun saatas niistä väreistäkin kehuja :P

Lainaus käyttäjältä: "Nape"KaisaM:n karkurit taitavat auttaa toisensa pakoon silleen klassiseen tyyliin, että nousevat toistensa harteille seisoon, että pääsevät dunan katon kautta veks xD  
Hahhaa :reps:
Voin jopa kuvitella tän xD  
Paitsi miten sit ne muut poikaset on jaksanu pitää Possua, poikueen plösöintä harteillaan :P
Hamsteriton tätä nykyä

Mustikkamaan

#666
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Mutta tarkotitkin varmaan pitemmässä jalostuksessa lk-pk-yhdistelmiä etkä yksittäistä tapausta :)

Tän jälkeen arvostan vielä enemmän niitä kehuja, joita annoit joillekin mun lk-hamsuille Jyväskylän näyttelyssä, tiiän ainakin, että ne oli sit oikeesti hyviä turkkeja :) Vielä kun saatas niistä väreistäkin kehuja :P

Siis kyl oikeastaan tarkotin jopa yksittäistä tapausta näillä nykysillä turkeilla - mut sun eläimet oli ehdottomasti parhaimmistoa turkkien suhteen, kun miettii että niitä oli monta hienoturkkista! (Ne sun nuoret oli tosin esmes kropaltaankin parhaita - semmosia lihaksikkaita ja solakoita niin kuin pitääkin!)

Kaikki Kumat mitä annan turkeista tms. on aina erittäin ansaittuja, ne ei oo mulle mitään pikkusertejä tai "söpöilykumia" vaan täysin asiaa!

Tiiän että on vaikeeta jalostaa jotain väriä jos ei saa tinkiä turkista, mutta jos ikinä mahdollista, niin tehkää mieluummin yks poikue kantajia kuin että sekottaisitte turkkeja! Ne on nyt niin karseita ettei oo tosikaan ja huono turkki pilaa värin ku värin!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Minski

#667
^ Voi kiitos, arvostan tosi paljon tota tekstiä :) Kropat on saatu paremmiksi ihan sillä, että tää yleinen hamsukuva on kasvattajien keskuudessa mennyt terveempään suuntaan. Ja ne turkit on varmaan vaan sattumalta tullu hyviks :P No oonhan mä niitä pitkiksiä vältellyt jos on lyhkistä ollu tarjolla, että varmaan sekin on tietty vaikuttanu ettei oo ihan kauheesti tehny noita sekayhdistelmiä, toivotaan, etten pilaa turkkeja ja kroppia jatkossa :)
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#668
Punnitsin just noita kakaroita, karkurit 55g ja 58g. Mörssärit n. 90g.  :|  Eihän tollaset rääpälepoikaset mitenkään tavattomia ole, mullekin pari poikasta tullu tosi pienikokoisina, mutta ei noi kyllä ole sen kokosia kun mun poikaset yleensä. Nooh, onneksi ovat kyllä molemmat nyt ihan pyöreitä, ottavat kiinni vähän jäljessä. :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Anonymous

#669
Minski: no tää on tätä kesäaikaa  :lov

Marla

#670
Lainaus käyttäjältä: "PiiaL"Marla, saattaa olla että cinnamoniakin poikueeseen putkahtaa, Dollyn isän Haribon sisar Hadjirakin teki punasilmäisiä poikasia. :)
No sitten tuolta voi tulla myös cinnamonia ainakin. :) Mieluummin sitä kuin norrea, tietystikin!

Yritän tosiaan tuota pitkistä nyt pitää pitkiksenä, ettei niitä lyhkiksiä yhdistelisi, kun esim. cinnamon nyt ei ole kovin harvinainen väri, joten sitä löytyy pk:na myös. Eipä cremekään, mutta ps cremeä ei mitenkään liikaa ole.
Hopsulinja mulla nyt vähän seikkailee, kun tuo uros oli lyhkis ja emo pitkis, poikasista tuli lyhkiksiä ja ilmeisen hyviä sellaisia, mitä nyt tuota omaakin kattelen; tiheä ja tosiaan lyhytlyhyt turkki.

Lainauros lähtee huomenissa takaisin omaan kotiinsa - välimatka on sen verran lyhyt, että tulee sitten uudestaan kylään jossei tärpännytkään.

Nape

#671
^En tietenkään ole mikään paras sanomaan, mutta mun mielestä Ullalla ainakin on tosi hyvä se turkki, vaikka emä onkin pk. Turkki on sellainen kiinteä ja kiiltävä, jos niin voi sanoa.

Jinny

#672
Täältä löytyikin sitten äsken tuplat pesästä :) Kaksi roboviikaria sai kolme pientä sisarusta, varsin mukava määrä siis kaiken kaikkiaan.

Anonymous

#673
Nyt vielä odottelen että talvikko naperoista voisi ottaa kuvia joita 6 jäljellä 3kpl :(

Saana

#674
Jinny, ihanaa :sydan

Taikahamsu :( Toivotaan, että loput 3 selviäisivät!

Meillä oli tuossa 14 vrk sitten onnellinen perhetapahtuma, Zafina (pk minkki) synnytti Pokerille (lk kyyhkis vn) 18 poikasta. Juu, kyllä, 18! :shock: Pelkäsin kovasti poikasten puolesta ja vieläkin olen hieman varuillani. Yhden poikasen löysin kuolleena heti synnytyksen jälkeen ja vielä 2 menehtyi vuorokauden sisällä. Sen jälkeen luku on pysynyt viidessätoista. Tänä iltana kaikkien poikasten silmät avautuivat, joten uskaltauduin asiasta tulla tänne kertomaan. Vaavit ovat aika pikkaisia, koska lukumäärä on niin kovin suuri.

Pokerihan oli Minskillä lainassa eikä suostunut Oden kanssa lisääntymään, mutta päätti sitten kotioloissa lisääntyä kaikkien niiden epäonnistuneiden yritysten puolesta. :) Zafina on ollut kiltti ja huolehtivainen mamma. Hieman on massaa kadonnut, mutta sitä olikin ennen synnytystä kertynyt vähän liiankin reilusti. Osittain tästä syystä astutin sen heti 4kk täytettyään.

Kuvia laitan kuvatopiciin kohta, mikäli joku otoksista onnistui. Oli kohtalaisen vaikea saada kaikki 15 vilkasta naperoa samaan paikkaan. :p

Ja on meillä 6 robopentuakin, jotka vipeltävät myös jo kovaa vauhtia pitkin dunaa. :sydan