• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Nape

#630
^No niinpä niin xD . Täytyy noudattaa erityistä varovaisuutta, koska sit ku nuo Taikahamsun robot on luovutusikäsiä, niin meillä ois vielä dunaki tyhjänä just sopivasti :D

Jinny

#631
Onnea poikasista taikahamsulle! :)

Meidän robovauvat on nyt vähän yli viikon ja ne on nyt aikamoisia koipeliineja :sydan Ei varmasti mene enää kauaa kun ne lähtevät kunnolla liikkeelle tuolta, sellainen ralli pesässäkin on joskus iltaisin.

MirkkuH

#632
^^no sit se on kyllä menoo :yes:  :haha

^voi pieniä piiperoita...Pete tulee sitten joskus kottiin poikansa kanssa :)

wiidii

#633
Meillä voi lapset edelleen potrasti ja pyöreästi. :) Tänään viikon ja kaksi päivää, sormet syyhyää että pääsisin tutkimaan heitä. Kuvasaastettakin saatte pian, nuo lapset meinaan sokkona kuljeskii ruokakipolle syömään.  :D  :sydan  Useampi satiini tuolla näyttäisi olevan, poikasia on varmaankin yhdeksän kappaletta edelleen.  :lov
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Marla

#634
Huu, vauvoja tulossa. :) Dollylle löytyi vihdoinkin miäs, joten eiköhän siitäkin nyt sitten saada mamma. Hauska, kun on tulossa cinnamon-creme -yhdistelmiä parikin.
Taas pienen kriiseilyn jälkeen tuntuu, että tässä taas päästään eteenpäin kohti jotakin tavoitetta. Hieman meinasi tulla epätoivo, että tuleeko mistään mitään, mutta ehkäpä tulee...

Mustikkamaan

#635
Meillä eilen ekalla campbellinaperolla aukesi silmät: sillä mustalla pojalla, joka on ollut ensimmäisenä ruokaa nautiskelemassa sokkonakin. Son niin söpö että kuolen  :lov Tänään pitäis jo aueta muillakin, tää ukko oli päivän ajoissa! Se on kyllä poikueen suurinkin, verrattuna ainakin niihin doveihin jotka eilen kipitteli ruokapaikalla. Pääsen hypistelee niitä oikein urakalla tänään  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

MortimerRiddle

#636
Voi voi. Minun pitää tänään jo siirtää emo erilleen poikasista. Siellä pitäisi olla vielä yksi tyttö, joka saisi sitten asua emonsa kanssa, mutta eilen kun katsoin näyttikin siltä kuin jokaisella olisikin pallit.  :c8

Poikaset ovat vasta kolme viikkoa, mutta muuta vaihtoehtoa ei ole, sillä olen lähdössä pian ulkomaille ja ne jäävät äitini hoitoon (joka ei niitä osaisi vaihtaa toiseen häkkiin taikka sitten erottaisi sukupuolia.) Toivottavasti tämä ei nyt aiheuta mitään vahinkoa.  :<


//Ok, katsotaan nyt sitten jos tämän saisin jotenkin järjestettyä. Ja onhan siellä vielä se yksi jonka piti olla naaras, mutta katselen sitä sitten vielä tänään tarkemmin. Jos käy hyvin ja kaikki ovat poikia, niin sitten tässä ei itseasiassa ole mitään ongelmaa.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Ninde

#637
^Kyllä tuon ikäiset vielä tarttisi emoa. Mutta jos ne on kaikki poikia, niin kai äitisi sieltä nyt isoimman eli emon osaa erottaa? Oliko tässä nyt mikä laji kyseessä?

edit: jaa syyrialainen näköjään. Niillä on kyllä poikasella ja aikuisella kokoeroa sen verran että kyllä sieltä emo pitäisi kenen tahansa osata valkata pois. Siksi toiseksi kannattaa ohjeistaa äitisi siihen, että jos poikaset alkavat tappelemaan niin ne täytyy erottaa omiin asumuksiin. Kuitenkin jos kolme viikkoa olet poissa niin ne ovat sitten jo 6 viikon ikäisiä ja hyvinkin voivat jo nahistella keskenään.

Nape

#638
Eikö Mortimerilla olis ketään frendiä joka vois vaikka käyä erotteleen poikaset sitten äidin apuna, jos äiti ei osaa?

petosiru

#639
Hyvä Nape! Mä meinasin ehdottaa just sama...  :D
Toivottavasti Mortimerilla on joku äidin avuksi! Miten sä muuten suunnittelit poikaset
silleen et lähet itse ulkomaille?  :S  
Vai onko äitisi muuten innokas poikasiakin hoitamaan?
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

MortimerRiddle

#640
Muuten ollut ihan innokas hoitamaan juu, mutta vähän nuo perusjutut hämärän peitossa  :D Ja suunnitelmat itseasiassa meni pieleen, kun lentojen kanssa oli sen tuhkapilvi-jutun takia jotain ongelmia -.-
Ja tarpeen tulleen käteen löydettävää kaveria ei kyllä tähän hätään ole, kun olen tälläinen antisosiaalinen hylkiö  :mrgreen:  Mutta onni oli puolellamme! Poikaset ovat kaikki uroita ja nyt äidin ei muuta tarvitse kuin ensi maanantaina kipata tuo emo valmiiksi sisustettuun häkkiin. Hyvin meni siis tällä kertaa.  :)
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Anonymous

#641
Meillä kuuluu kova piipitys robo terrasta jossa nyt kohta 3 päiväset naperot kasvaa  :lov

petosiru

#642
No hyvä Mortimer että kaikki pienet pallikavereita!  :D Eipähän tarvi äipän sukupuolia pähkäillä..  ;)
ja kiva että hänkin tykkää hoitaa hamsuja, ettei poikaset jää ilman käsittelyä. (&herkkuja!) :grin:
Jos oot pidempään poissa niin sisusta valmiiks yksiöitä pojille, jos tarvii erotella..

Taikahamsulle onnittelut pikkurobosista! :puna:
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

wiidii

#643
Meikäläisen taikausko ("jos otat kuvia lapsista liian aikaisin ne kuolee kaikki") selkeästi pitää paikkaansa, nyt se ainoa suklaan näköinen poikanen sitten katosi pesästä, samoin pienikokoinen satiini luonnonvalkoinen/creme lapsi.  :S  Onnekksi suosikkini eli ruoste taisi olla vielä pesän pohjalla, jos en ihan väärin kuvitellut. Toivottavasti nuo kaikki kuusi(?) nyt selviää, ainakin tummin satiinilapsi tepsuttelee jo pesästä ulos syömään.  :lov
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

wiidii

#644
Laitan nyt tuplat, toivottavasti kukaan ei vihaa minua.  :P

Poikasten värit on suunnilleen selvillä - neljä satiinia ja kolme normaalia. :)

satiini kyyhkynharmaa
satiini ruoste
satiini rs hopeanharmaa(??)
satiini värimerkitön sekasikiö eli ehkä kupari :D
ruoste
luonnonvalkoinen/creme
luonnonvalkoinen/creme

Kasvua odotellaan innolla. Ei uskoisi että nuo on vasta viikon ja yhden päivän ikäisiä, kun liikkuvat tosi paljon ja syövät ihan kiinteää ruokaa. :lov
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.