• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#330
Sintturainen: Ketkä on poikueen vanhemmat? :)

Minski

#331
Onnea kaikille poikasista, kylläpä niitä nyt syntyykin joka puolella :)


Meillä täytettiin tänään 1 viikko ja nuohan on ihan jotain formuloita nuo poikaset, kun kaksi poikasta seikkaili jo vauhdilla pitkin dunaa :) Jocelina-emo on ollut tosi hyvä emo, hirmu hyvin ja tunnollisesti hoitanut seitsikkonsa.
Poikasissa on yks älykirjava musta kilppari, ihastuin siihen oikopäätä :lov Ja sitten on 3 ps-hamsua, joista jännään, että millasen kuosin itelleen kehittävät. On tää jännää aikaa tää poikasten kasvu <3
Hamsteriton tätä nykyä

Sintturainen

#332
Emä on pk creme Tuisku* (muistat varmaan tuolta Oulun näyttelystä...) ja isänä mun oma lk luonnonvalkoinen Cuba. Piti astuttaa eri urokseslla, mutta se ei suostunut millekään (wiidiin tummakorvainen valkoinen). Jos tuosta nyt tulis jotain kotiinjätettävääkin, lähinnä pk creme tai luonnonvalkoinen naaras sais syntyä  :)

Niin emä ei siis ole omani, vaan astutuslainassa.

Saana

#333
Täällä iskee valinnanvaikeus! Oli tarkoitus pitää mahdollisesti soopeli ei-whitena, mutta kun noista on yksi ihan valloittanut mun syrämein. Ja tietenkin norre umbbari white. :D Se on vähän eri sävyinen kuin muut norre umbbarit tuosta poikueesta. Ja sillä on tällä hetkellä kaunein pää, mutta ihan pikkiriikkisiähän nuo ovat vielä. Ja se on uskomattoman rauhallinen ja luottavainen 2,5-viikkoiseksi. Nuo muut ovat kauheita viipottajia. :grin Minkkipoikeesta päätin ihan viimehetkellä vaihtaa kotiin jäävän uroksesta naaraaksi. Saas nährä kuin näiden kanssa käy.

GaneshaX

#334
Meillä oli vähän niin kuin tarkoitus, että poikasia syntyisi seuraavan kerran aikaisintaan kesällä, mutta katsotaan nyt jos onnistaisi jo aikaisemmin  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

NormaJeane

#335
Mä en tiedä mutta meidän robot käyttäytyy omituisesti. Poika tahtoo tytön pyllylle koko ajan ja tyttö siristelee sille sen minkä kerkiää. Se on hauskaa katseltavaa kun ne juoksee peräkanaa häkissä ja poika tahtoo tyttöä mutta tytöllä on oma tahto ja hirvee siristely alkaa ku poika ei usko :D
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

jonna

#336
Voi ihanaa, kilpparimamman poikueessa onkin liuta hunajamuksuja! Nauhallisia ja näteillä nauhoilla onkin!
Tänään tuli ikää 2 vkoa ja porukka mönki ulos syömään. Komeasti on silmätkin auki  :)

Sintturainen

#337
Meillä näyttäs pentuja olevan 10-11kpl, pesä on gabberin sillan alla joten hieman vaikea laskea. En oo vielä niitä uskaltanut koskea, tuskin hetkeen koskenkaan varsinkin kun emä ei ole oma.

Mimmi

#338
poikaset 16pv vanhoja, kasvavat silmissä. Äipällä eka kiima bongattu...poikaset yrittää tissille niin mamma vaan jäykistyy  ;)

S.D.G.

#339
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Olen iloinen! Saan toukokuussa meille jalostuslainaan normaalin uroksen ihka ekasta talvikkopoikueestani, meidän SHY VL LVV09 LJV09 Lula Maen veljen Lost And Foundin. Se tulee Dreamlandsille uudeksi sulhoksi. :)

Eli back to basics! Et siis käytäkään Dreamlandsille Untoa sitten?


Jospa mäkin nyt sitten julkistan meidän poikasuutiset, joiden kanssa olen jo lauantai-illasta asti leijaillut pilvissä :D Pitkästäpitkästä aikaa meile syntyi 17.4. talvikkopesue.  :sydan  :sydan  :sydan Poikasia on ihan 6-8 kappaletta ja iki-ihanina vanhempina kasvattini Arkihuolesi Kaikki Heitä ja Bergmanin Christinan kasvatti Wish You Were Here aka Verna. Monien takaiskujen ja taisteluiden jälkeen tuntuu mahtavalta saada viimein Arskasta poikasia. Eläiminä niin Verna kuin erityisesti Arska ovat perin lähellä sitä mitä talvikoilta toivon niin ulkonäöllisesti kuin luonteellisestikin.
Arskan isäksi tuleminen on ollut kivinen taival. Ensin yksi naaras ei hyväksynyt. Sitten, tasan puoli vuotta sitten, Arska sai jälkikasvua, joka "mystisesti" katosi pesästä päivän, parin iässä... Seuraavat kaksi tyttöystävää eivät lisääntyneet paksujen talviturkkien takia. Viimein kevät koitti ja talviturkitkin väistyivät... Arskan lapsettomuus olisi käytännössä tarkoittanut yhden sukuhaaran sammumista. Voitte siis uskoa, että meillä villiinnyttiin lauantai-iltana :)
Nyt vaan kun loppukin sujuu hyvin. Verna on kyllä osoittautunut superäidiksi  :lov
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Vevve

#340
Lainaus käyttäjältä: "S.D.G."Eli back to basics! Et siis käytäkään Dreamlandsille Untoa sitten?

Joo, aattelin että tuosta Uni-poikueesta on mennyt muuallekin jalostuseläimiä, niin että jos mä sitten käytän tuota Lost And Foundia. Sillä on mukava suku, kun ikää alkaa olla jo puolisentoista vuotta eikä noita eläimiä muiden omien otusten suvuissa tule oikein vastaan.  :)

Saana

#341
Meillä on ihan hirvee melske tuolla poikasdunassa vaikka kello on 12 päivällä. :D Ja kun yöllä kolmen aikaan käsittelin niin kaikki olivat suunnilleen täydessä unessa...

Minski

#342
^ Poikasten vilske on niin ihanaa :sydan

Odotan sitä aikaa, että meilläkin on vilskettä, nyt lapset on 11 vrk ja kyllähän ne pesän ulkopuolella hipsivät, mutta se on sellasta haparoivaa tepastelua ja ei emo kauaa ole vielä niiden antanut ulkoilla :) Tuo on kyllä ihana poikue, en oikeesti tiedä miten voin olla jättämättä kotiin vähempää kuin viisi poikasta :D Miksi ei voi syntyä poikueita, joissa olis just vaan se yks semmonen hieno poikanen, jollasen on aatellut jättää kotiin ja muut olis sit tosi rumia; mulla on päätösten teko muutenkin ollu aina vaikeeta, jos on parikin vaihtoehtoo, saati enemmän.

Kauheesti noi poikaset kyllä syö, niin ihanasti köllöttelevät selällään pesässä ja pitävät jotain jyvän tai hedelmän palaa etutassuissaan ja nikertävät minihampailla palasia <3
Hamsteriton tätä nykyä

Ninde

#343
^Joo on kyllä iiiiiihan hirveetä kun syntyy paljon hienoja!  xD Ja sit jos syntyis vaan yks hieno ja muut olis rumia, niin valittais sitä että on pakko jättää just se kotiin kun ei ole valinnanvaraa.  :haha

Heli

#344
Mua pelottaa kyllä tää meidän tuleva poikue, että mitä kaikkee kivoja sinne syntyy kun haluaisin sieltä vaikka ja mitä. Ku sinne voi syntyä vaikka mitä hienouksia.

Tosin ehkä käy taas niin et syntyy vaan naaraita tms.  :D
Destiny's hamsterit 2001-2009