• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

KaisaM.

#315
Kertun naperot on tänään 2 viikkoa! Ne on jo niin kasvaneet, juoksevat pitkin häkkiä ja syövät ja silmät sirrillään kaikki.  :sydan  Olen ihan rakastunut cinnamon urokseen, tosi tumma semmoinen.  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

jonna

#316
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"
Lainaus käyttäjältä: "jonna"Tuosa se kantoi mukeloa takaisin pesään, käveli juoksupyörän ohi ja tuumas että kah, lenkin paikka ja vetäisi kymmenkunta kierrosta pyörässä-pentu hampaissaan... :roll:

Mä olen joka kerta ottanut juoksarin pois, kun tiineys on ollut pidemmällä. Ihan vaan sen takia, etten uskalla jättää emolle juoksaria jos sillä on pennut.
Niistä ei voi ikinä tietää, paljonko niiden nupissa laahaa.

Näin mäkin olen aiemmin tehnyt, tämä tyyppi vaan on niin hyperaktiivinen että jätin sille pyörän tähän asti. Ihan vaan että saa johonkin purkaa sitä loputonta energiaansa. Mä en ole koskaan törmännyt näin eläväiseen syrkkiin, se ei varmastikaan ole koskaan kuullut että hamsterit yleensä nukkuu päivisin  xD
Onneksi se ei ole fillaririippuvainen..se ei sompaile kaiken aikaa vaan ottaa hillittömät tehospurtit silloin tällöin  :P

Minski

#317
KaisaM: Aiemmin olit cinnamoneista vähän eri mieltä :D
Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."
Lainaus käyttäjältä: "Minski"KaisaM. Mitähän noista punasilmistä mahtaa kasvaa <3
Mun tuurilla pelkkää cinnamonia.  :kieli   :D
Niin ne vaan cinnamonit kietoo tassun ympärille :) Se on kyllä nätti väri <3
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#318
Joo voi pöh jos joudun jättämään sen cinnamonin kotiin kun ihastuin ihan siihen.  :c8   :D  Katsellaan...
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Marla

#319
Voi elämän kevät... Mun piti jättää tuo toinen ps luonnonvalkoinen tyttö kotiin, mutta tuo cinnamon kutkuttaa aivan liikaa... Neiti on niin kivannäköinen, että tekis sittenkin mieli jättää se itelle. :D

Saana

#320
Mein nuorimmaiset syrkkivauvat täytti tänään 2 viikkoa. Seurailin varmaan tunnin niiden touhu/syöntihetkeä äsken. Osalla soopeleista on valkoiset korvat ja ne on oikeastaan aika hauskat. Jos white-kuviolle kehitettäisiin joskus standardi niin hienoimmillaan se olisi, jos hamsterilla olisi kokonaan valkoinen vatsa valkoisilla korvilla ilman ylimääräisiä valkoisia täpliä selässä. :)

Olin pari kuukautta sitten aivan paniikissa, miten tulen jaksamaan kaikkien poikueiden käsittelyn kanssa, mutta nyt kun tässä ei paljoa muuta ole ollut tekemistä niin mikäs sitä onkaan ollut parempaa ajanviettoa kuin hamsupennut. Vaikka on kolmas syrkkipoikue aivan putkeen niin olen ihan haltioissani edelleen. :sydan

MirkkuH

#321
Hui kun säikähdin eilen töistä kotiin tullessani; menin kuuntelemaan robotti-poikasten sirkutusta ja ei kuulunut mitään, no ei siinä vielä mitään, ajattelin, että kurkistan vähän pesään: siellä ei ollutkaan mitään :shock: ajattelin, että emo on syönyt pennut ja näin vielä jonkin punertavan käkkärän ja luulin, että se on kuivettunut penska: se olikin kuivattu porkkanalastu...ja emo oli siirtänyt vaavit papruineen nurkkaan heinäkasan alle xD

Mimmi

#322
Meillä poikaset on tänään 11pv ja hirveä kun ruokaa menee :) Emo antaa poikasten syödä ja noille maistuu ihan hirveesti :) yks poikanen eilenki yksyi pesästä ja äiti vaan nukkui 6 muun kans. Piti nostaa mökkiä että emo tajus että yksi on kadoksissa :)

Minski

#323
^ Kyllä se emo "karkulaisen" varmasti ilman ihmisen avustamistakin hakee pesään, jos kokee sen tarpeelliseksi. 11 vrk on poikasilla semmoinen ikä, jolloin ne alkavat tutustua pesän ulkopuoliseen maailmaan ja ei ne emot aina jokaista karkulaista joka kerta takaisin hae vaan antavat poikasten tutustua ulkomaailmaan välillä pitkänkin aikaa ja toiset emot antavat yllättävän luottavaisestikin jo poikasten tepastella tuolloin, itse en ole emoa patistanut hakemaan tepastelijoita pesään vaan luotan emon omiin vaistoihin asian suhteen, en kauheasti menisi mökkiä nostelemaan muutenkaan, jos emo on poikasten kanssa siellä.


Meillä ollaan 5 vrk :sydan Seitsikko voi hyvin ja jakauma näyttää olevan; 3 ps ja 4 ms poikasta, nauhallisia noin pikakatsauksella näytti olevan aika monta ja sitten oli pari mustaa kilpparia, joista toinen näytti tosi kirjavalta ainakin tässä iässä :)
Hamsteriton tätä nykyä

Ninde

#324
^Joo ei tollainen 11 vrk ikäinen enää kuole siihen että harhautuu pesän ulkopuolelle, kyllä emot ennemmin tai myöhemmin ne karkulaiset löytää tai poikanen harhautuu takaisin pesään. Tuossa vaiheessa, kun silmät kohta aukeaa (~14 vrk iässä), niin poikaset alkaa jo hyvinkin vaeltelemaan pitkin häkkiä, ei siihen tarvitse ihmisen puuttua.

Kääpiöpoikaset lähtee usein jo aikaisemmin pesästä, kun niillä aukeaa silmätkin syrkkejä ennemmin.

Sintturainen

#325
Meille syntyi eilen syrkkivaaveja yhdistelmästä creme x luonnonvalkoinen. Näytti olevan iso kasa pentuja, mutta en tarkemmin mennyt vielä laskemaan...

Anonymous

#326
^Onnea vaaveista  :sydan

jonna

#327
Vihdoin ja viimein, pitkän odottelun jälkeen meillä on talvikkovauvoja  :lov

Anonymous

#328
^onnea  :sydan  Mitäs värejä sieltä tuli?

Vevve

#329
^^  :lov

Olen iloinen! Saan toukokuussa meille jalostuslainaan normaalin uroksen ihka ekasta talvikkopoikueestani, meidän SHY VL LVV09 LJV09 Lula Maen veljen Lost And Foundin. Se tulee Dreamlandsille uudeksi sulhoksi. :)