• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 2

Aloittaja Aya, 23.02.10 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#300
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Pääluvun en usko olevan suuri, koska emostakin vasta 3 vrk ennen synnytystä huomasi, että kyllähän tuo poikasia odottaa; vatsa oli pikkuisen pyöreämpi ja painoa pikkuisen enemmän kuin normaalipaino sillä on, mutta ei tosiaan paljoa merkkejä ollut.

No meillä oli samoin, itsehän astutin jopa Hadjiran neljää päivää ennen synnytystä, koska sillä ei mitään mahaa erottunut, eikä painokaan ollut juurikaan noussut. Siellä vaan kiimassa oli ja neljä päivää tuon jälkeen synnytti 14 poikasta :pihalla: Sillä se maha täyttyi siinä kolme-kaksi päivää ennen synnytystä ja synnytys tapahtui puoli vuorokautta ennen laskettua aikaa.

KaisaM.

#301
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Ei kun nää lapset on Davyn ja Jocelinan :)
Aijaa onnea!  :)  Tosiaan Davyn siskonpoika Veeti mulla on täällä ja Veetin 8 vauvaa.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Marla

#302
Bora Bora ja Buenos Noches lähtivät tänään uuteen kotiin. :) Haikea tunnelma, kun nuo pikkuiset yksi toisensa jälkeen lähtevät maailmalle, mutta jää mulle sentään yksi tyttö.

Äsken pojilla oli vauhti päällä - neljä painoi jonossa pitkin dunaa ja sitten painittiin joukolla. :D

Minski

#303
^^^ No meillä on pääluku jälleen kerran 7 lasta eli tyypillinen poikue lukumäärältään meikäläiselle :)


Muuta tyypillistä siinä ei sitten ollutkaan, nimittäin kahden ps-hamsuksi määritellyn vanhemman jälkeläisistä osa oli niin mustasilmäsiä, ettei tosikaan :pihalla: Jomman kumman vanhemman värin määritys on siis virheellinen; uskon, että Jocelina on ihan kyyhkynharmaa, se nyt on aika selvä väri kuitenkin, mutta tuo Davy Crockett, joka arveltiin satiini hunaja-kyyhkynharmaaksi on ilmeisesti jotain ihan muuta, mutta mitä ? Mä ihmettelinkin sen ollessa poikanen, että onpa kumma hunaja-kyyhkynharmaa, mutta aattelin sen johtuvan satiinista, joka muuttaa väriä. Davyn silmätkään ei ole missään vaiheessa olleet punaiset vaan mustat, mutta kun sekään ei sano välttämättä mitään, joillain ne simmut on tosi mustat ihan pienestä. Hassua on se, että Davy on voittanut koestandardiluokassa yhden sertinkin hunaja-kyyhkynharmaana, jota se ei edes ole :D Kökkö juttu vaan, että nyt meni noi mun odotukset tän poikueen suhteen uusiksi; ms-lapset tietää sitä, ettei odotettavissa ole ainakaan pelkästään kyyhkynharmaata kuvioilal vn, kk, vkkk, liekö niitä vaikka ollenkaan, nyyh.
Hamsteriton tätä nykyä

Sintturainen

#304
^Mullakin on muinoin ollut creme hamsu Pikkumökin Teletappi, sai cremenä sertin ja vanhoilla päivillä kasvatti komean tikkauksen, ollen keltainen... Että joskus vaan käy niin   ;)

Mutta toivottavasti saat selvyyden mitä värejä sieltä tulee.

Mimmi

#305
Meillä toi mamma ei anna vauvojen syödä ollenkaan salaattia tai parsaa. nappaa heti kaiken pois. Täyttävät lauantaina 2viikkoa ja poikasilla kiinnostaa muukin ruoka kuin tissi vaan   :D  mitä tolle voi nyt tehdä?

jonna

#306
Sama homma. Emo keräilee pennuilta eväät veks ja kantaa ruokajemmaansa. Jemma on tosin ihan pesän vieressä mutta osan ruuasta emo myös hautaa... Olen nyt ripotellut emolle siemeniä sinne tänne keräiltäväksi ja samaan aikaan ripottanut  pesään pieniä palasia vihanneksia ja vähän siemeniä poikasille että ehtivät edes jotain syödä ennenkuin emo kerää ne veks.
Pilttilautasetkin tuo hautaa  :roll:

tänään tuli isolle pesueelle ikää 2 vkoa, toinen täytti viikon. Isosta pesueesta on porukkaa karsiutunut, pari pienempää ja yksi pallomaha. Ikävin löytö oli eilen kun yön aikana emo oli päättänyt rakentaa pesän uusiksi ja kasannut puruista 15cm korkean keon ja tuli siinä samalla haudanneeksi pari normaalikokoista, hyvinvoivaa pentua keon alle...pennut olivat ihan pohjalla, niiden päällä oli paksu kerros purua ja siinä loppuporukka+emo makasi päällä, liekö tukehtuneet sitten tuonne läjän alle.

Saana

#307
^Toinen vaihtis tietty on, että emo piilotti kuolleet hamsut. Noh, eipä voi kukaan tietää, mitä oikein tapahtui. Tosi ikävää. :(

Meillä kuului niin kimeää piipitystä eilen hamsuhyllystä, että se ei voinut olla muiden kuin pikkurobojen ääntä. Ja kolme pentuahan sieltä löytyi Rockin ja Kajsan pesästä. :lov

Marilynin poikueeseen sitten syntyi whitea. Mä en nyt jotenkin tykkää yhtään siitä kuviosta, koska sitä syntyi niin paljon ja toivomatta. Grrr. Suurimmalla osalla on valkoinen vatsa lähes kokonaan tai osittain. Parilla on selässä valkoinen pilkku. Muutamalla on vähän epämääräisen vähän valkoista, joten niistä on vaikea sanoa ovatko whiteja vai eivät. Suloisia soopeleita ja norre umborouksia kuitenkin. :sydan

MirkkuH

#308
^se on kyllä ihana ääni se robo-vauvojen "viserrys"... mä käyn vähän väliä istumassa tossa terran vieressä korva suunnattuna sinne  :P

jonna

#309
Mä mietin sitä kanssa mutta noi edelliset kuolleet/huonokuntoiset emo heitti ulos pesästä. Ja nämä kaksi haudattua kaveria olivat edellisiltana täysin kunnossa ja tosiaan normaalikokoisia ja hyvinvoivan oloisia.
Tuo emo touhottaa niin paljon tuolla että mietin mitä siellä uskaltaa ylipäänsä pitää. Tuosa se kantoi mukeloa takaisin pesään, käveli juoksupyörän ohi ja tuumas että kah, lenkin paikka ja vetäisi kymmenkunta kierrosta pyörässä-pentu hampaissaan... :roll:
Pentukasan päälle se on raijannut pilttilautasia, kananmunakennon, pahvirullia, murolaatikon ynnä muuta mukavaa... Pesä kun on tosiaan tuossa sen varaston tykö, jos mamma alkaa siivoamaan niin se raijaa kaiken irrallisen samaan kasaan.
Otin pois siltä nyt pyörän ja kaikki "isot" esineet, saa nähdä koska se alkaa hyppiä seinille kun lelut on viety...

Saana

#310
^Huh, käy mamma vähän ylikierroksilla! Taitaa hormonit sekottaa pään.

Mimmi

#311
meidän mamma edelleen omii kaikki ruoat. Niin hirveän määrän parsaa laitoin tuonne ja hetken poikaset sai syödä kun mamma oli hakemassa siemeniä ja kun tuli pesään, nappasi heti poikasilta kaiken pois  :(

GaneshaX

#312
Lainaus käyttäjältä: "jonna"Tuosa se kantoi mukeloa takaisin pesään, käveli juoksupyörän ohi ja tuumas että kah, lenkin paikka ja vetäisi kymmenkunta kierrosta pyörässä-pentu hampaissaan... :roll:

Mä olen joka kerta ottanut juoksarin pois, kun tiineys on ollut pidemmällä. Ihan vaan sen takia, etten uskalla jättää emolle juoksaria jos sillä on pennut.
Niistä ei voi ikinä tietää, paljonko niiden nupissa laahaa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Heli

#313
Lainaus käyttäjältä: "Mimmi"meidän mamma edelleen omii kaikki ruoat. Niin hirveän määrän parsaa laitoin tuonne ja hetken poikaset sai syödä kun mamma oli hakemassa siemeniä ja kun tuli pesään, nappasi heti poikasilta kaiken pois  :(
Huolestu sitten jos emo ei anna yli pariviikkoisten syödä. Eiköhän se emo niitä kuitenkin imetä kun hengissä ovat. Kaikkea ei voi eikä pidä kontrolloida.

Mua jotenkin ahdistaa se miten paljon täällä monen mielestä ilmeisesti pitää puuttua emon ja poikasten elämään.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Minski

#314
Mimmi: Ne poikaset on vasta 9 vuorokautta, niiden pääasiallinen ravinto on emon maito, kiinteä ruoka tulee vain siinä ohessa. Tällä hetkellä se on se emo, joka tarvii sitä kiinteetä ruokaa paljon enemmän; poikasten hoito ja imetys on hyvin rankkaa ja energiaa kuluttavaa puuhaa emolle. Hamsut osaa kyllä hoitaa poikasensa, ei ihmisen kannata ottaa siitä turhaan stressiä eikä inhimillistää hamsuja liikaa :)

GaneshaX: Samoin mä olen ottanut jo hyvissä ajoin juoksupyörän odottavalta emolta pois :yes: Ja laittanut takas vasta, kun pennut on vieroitettu emosta.

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Marilynin poikueeseen sitten syntyi whitea. Mä en nyt jotenkin tykkää yhtään siitä kuviosta, koska sitä syntyi niin paljon ja toivomatta. Grrr. Suurimmalla osalla on valkoinen vatsa lähes kokonaan tai osittain. Parilla on selässä valkoinen pilkku. Muutamalla on vähän epämääräisen vähän valkoista, joten niistä on vaikea sanoa ovatko whiteja vai eivät. Suloisia soopeleita ja norre umborouksia kuitenkin. :sydan
Eka kaikki oli innoissaan tosta kuviosta, mutta nyt on enemmänkin kuulunut soraääniä siitä, että tuo kuvio on tosi sitkeässä ja periytyy herkästi eikä kukaan halua sitä enää linjoihinsa :D
Hamsteriton tätä nykyä