Tuplahamsterinäyttely 24.-25.4. Helsinki

Aloittaja Nilla, 06.02.10 - klo:13:19

Sintturainen

^^ Tuosta wiidiin terra-tsydeemistä tuli mieleen että ois aika hieno sinne yhdistyksen infoon saada kaikista lajeista edustajat sisustetuissa terroissaan.

Mustikkamaan

Mullakaan ei oo nyt sit kuiteskaan pätäkkää tulla sinne, ja ku ei oo mitään näyttelytettävääkään... Mut laittakaa paljon kuvia!  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

Eilen illalla pähkäilin mukaan lähtijöitä ja oishan noita tossa jos vaan rahaa on.. :D

Vevve

Mä ilmottelinkin jo, oli sellainen olo että unohdan kuitenkin.  :D  Eipä tullut paljoa lähtijöitä, yhteensä vaan neljä joista 1 lemmikkiin ja 3 ulkomuotoon ilman sen suurempia odotuksia tuloksille. Poikasia tulee sitten varmaan rahdattua enemmänkin uusille omistajilleen siinä samalla.

Anonymous

ai nii seki tarttee ottaa huomioon tossa hommassa voi rähmä :c8

GaneshaX

Kyllä mullakin olis lähtijöitä, mutta tarttee karsia mukaan lähtevät yhteen kassilliseen. Hyvä jos saan raavittua rahat kasaan edes siihen yhteen kassilliseen...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde

Missä vaiheessa mahtais olla tuomariasiat? Onhan tässä nyt vielä aikaa, mut mun tarvii varaa koirien hoidot jne. kunhan tietäis vaan että kummalle päivälle, niin sais ajoissa nekin kuntoon.

viiru

Tuomaritiedot ovat nyt vahvistettu suurimmaksi osaksi:

Tuomarit:
Lauantai
Ulkomuotoluokan syyrialaiset - Andrew Bryan (UK)
Ulkomuotoluokan kääpiöt - Niina Eskelinen (FIN)
Lemmikkisyrkit - Paul Sharkey (UK)
Lemmikkikääpiöt - Saija Kukkohovi (FIN)

Sunnuntai
Ulkomuotoluokan syyrialaiset - Paul Sharkey (UK)
Ulkomuotoluokan kääpiöt - Andrew Bryan (UK)
Lemmikkisyrkit - Marjut Kaakinen (FIN)
Lemmikkikääpiöt - Martina Munther (FIN)

Selvitän vielä, mikä on käytäntö koskien ylimääräisten eläinten tuomista nlypaikalle. Voi olla, että tämä on kiellettyä, koska läänineläinlääkärillä tulee olla lista paikalla olevista eläimistä tapahtuman aikana.

viiru

Okei, yleisesti muutamia ohjeita eläinten tuomisesta messuille. Lisää informaatiota tulloop sitten näyttelyvahvistuksessa. Nlyvahvistus lähetetään sekä sähköisesti että postitse. Postitse saapuvan paperisen näyttelykirjeen ohessa on kulkulupa messuille näytteilleasettajaa varten. Huomaattehan, että äiskät, veljet, serkut ja naapurit ostavat itse sisäänpääsylippunsa messuille, yhdistys ei tarjoa sisäänpääsyä kuin näyttelyyn eläimiä tuoville henkilöille.

- PetExpoon saavat tuoda eläimiä vain ohjelmassa esiintyvät, sekä ne näytteilleasettajat, jotka ovat etukäteen ilmoittaneet tuovansa eläimen osastolle.
- Jyrsijät tuodaan sisään ovi 2.3:sta (auki klo 7-9, 9:n jälkeen tarvittaessa) (halli 2), ei kulkua yleisösisäänkäynneistä.
- Kulkulupa oikeuttaa sisäänpääsyyn vain eläimen/eläinten kanssa. Mikäli poistutte päivän aikana Messukeskuksesta ilman eläintä, hakekaa hallin 4 infosta leima, jota näyttämällä pääsette takaisin Messukeskukseen.

Yökyöpeli

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Ninde

Toihan nyt on vähän tulkinnanvarainen juttu, kun se on tuollaista kapulakieltä.

"PetExpoon saavat tuoda eläimiä vain ohjelmassa esiintyvät, sekä ne näytteilleasettajat, jotka ovat etukäteen ilmoittaneet tuovansa eläimen osastolle."

Eli mitä tää "ohjelmassa esiintyvät" sitten käytännössä tarkoittaa? Koskeeko se edes SHY:n näytteilleasettajia? Eikä tuossa mun käsityksen mukaan myöskään ole määritelty sitä, saako ne jotka on ilmoittaneet tuovansa eläimen osastolle tuoda vain sen tietyn, nimetyn (= näyttelyyn ilmoitetun) eläimen vaiko x-määrän.

Eikä ne vaksit siellä mitenkään edes voi tietää montako eläintä kukin on näyttelyyn ilmoittanut, ehkä niitä enempi kuitenkin kiinnostaa se, että ne tarvittavat kulkuluvat löytyy.

viiru

Lainaus käyttäjältä: "Yökyöpeli"Tot noin, meinaatko sä oikeesti et niil on aikaa ja intressejä tulla laskemaan joka ainoo jyrsin minkä ne ovesta sisälle päästää  :D
No enhän mä tässä meinaa mitään, välitän vain tiedon mitä Suomen Messuilta on annettu. Olkoot heidän ongelmansa kuinka vaateensa toteuttavat. =)

Meidän ainoa "ohjelmanumeromme" tänä vuonna on hamstrauskilpailut, ja osallistujat tähän lienevät suoraan näyttelyynkin osallistuvia eläimiä, joten sinällään "ohjelmassa esiintyvät" kohta on meidän käytännössämme turha.

wiidii

Mikä on sitten suositus myytävien eläinten suhteen? Itselleni on ainakin tulossa alle kahden kuukauden ikäisiä hamsuja messuilta ja en kyllä mielelläni rupea järjestämään muita kuljetuksia enää kun tuonne messuille ne kätevästi saa. Sama juttu noiden omien poikasten kanssa, onko siis joku sääntö etten saa niitä myyntiin paikan päälle tuoda? (Tuon kyllä joka tapauksessa kun ei siitä ennenkään kukaan ole tullut nillittämään :/ )
Ja onko edelleen se voimassa että yhteisomistuksessa olevien hamsujen omistajat molemmat saavat ilmaisen sisäänpääsyn? Itseltäni kun noita löytyy useampikin ja puolisko sekä ystäväni ovat hamsterin omistajina kiinostuneita tulemaan paikalle vaikka hamsterit minun nimellä on aina näyttelyihin ilmoitettu. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

viiru

Eläimen omistajiksi ilmoitetut henkilöt saavat kulkuluvat.

Heli

Se voi olla mahdollista ettei myyntipöytää saa olla, että periaatteessa ei sais eläimiä siellä myydä, mutta kyllä mä ainakin meinasin lykätä luvatun kyydin matkaan ne poikaset jotka ovat uusiin koteihinsa sovittu ko. näyttelyn kautta lähtevän. Mitä ne jossain kassissa ketään häiritsee.
Muistan kyllä, että kerran joko messuilla tai expossa oli kielletty myyntipöydät ja kaikki ylimääräiset eläimet. Musta se on ihan ymmärrettävää jos tällaisissa tapahtumissa ei saisi myynnissä eläimiä olla.
Destiny's hamsterit 2001-2009