Tuplahamsterinäyttely 24.-25.4. Helsinki

Aloittaja Nilla, 06.02.10 - klo:13:19

Nilla

Oli kiva päivä ja kiitos seurasta Juulialle ja Vilmalle. Berry sai ulkkiksesta sekä lemmikistä H:n, Edina sa ulkkiksesta H++ ja lemmikistä EH:n  ja Eelis lemmikistä EH:n. Ei saatu mitään palkintoja tällä kertaa. On kyllä päivän jälkeen jalat kipeet ja väsyttää tooosi paljon! Kuvia laitan huomenna, nyt oon liian väsynyt tekemään mitään  :D
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Anonymous

^ :D

Eevi

Oli kyllä kiva ja väsyttävä päivä. Hartiat ihan jumissa! Ja tietenkin jätin kaiken viime tippaan, boxit laitoin yöllä, illalla maksoin ilmot, pesin paidan käsinpesu pulverilla illalla, laitoin kännykän ja kamern akun lataukseen vasta illalla ja laitoin porkkanat veteen lillumaan vasta aamulla. Ja aamulla kun kello soi en edes muistanut, että pitäis lähteä jonnekkin näyttelyyn. :D Ja unohdin juomiset kotiin.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Vevve

Puuh.... Tänään uusiksi. Hartiat on jumissa ja väsyttää, herätyskellon soidessa en kans edes muistanut että tänäänkin on näyttely.  xD

Minski

Kulkukorttiasia järjestyi lopulta hyvin, kiitos :sydan

Cyrus kotiutui, ihana poika :sydan Cyrus saikin hirmusesti kehuja kaikilta (paitsi viiru sanoi sitä surkeaksi :kieli ) Mutta Cyrus on maailman hienoin :ylpee: ja niiiiin rauhallinen poika <3

Näyttelyssä hamsuja piisasi, mutta mielestäni arvostelut sujuivat silti hyvään tahtiin, oikeastaan tosi loistavasti ja oli mukavaa :yes: Ruokakin oli hyvää, kiitos tekijälle :) Ja Marlan äidille kitos kyydistä ! Marlalle ja ammielle myös matkaseurasta kiitokset. Ja oli ihanaa nähdä paria kasvattianikin näyttelyissä <3

Tuloksia meille tuli ulkomuotoluokasta Odeliinalle EH++ ja kuma turkista ja väristä (kolmas serti jäi siis varmaan aika hilkun päähän taas, mutta en mä sitä ole enää uskonut tulevankaan). Koestandardissa Onesimos oli Tuomarin suosikki, Ei-standardissa Jumba ja Lottiina sijoittuivat, mutten muista miten ja Jumba sai kuman turkista, päästä ja tyypistä sekä Lottiina sai kuman tyypistä ja väristä. Lemmikissä tuli kuma Onesimosille ihanasta luonteesta ja Gaalalle hienosta väristä :)

Onnea tosi paljon menestyneille ! Etenkin ne, joiden hamsut sijoittuivat niiden 74 lemmikkisyyriksen joukosta saavat olla tosi tosi tosi ylpeitä hyvin hoidetuista hamsuistaan ! Tuommoisesta määrästä, kun sijoittuu niin on tosi hyvä lemmikkihamsu. (tulikohan nyt käytettyä jo liikaa "tosi"-sanaa :D)

Päivän ainoat valitukseni koskee assarointeja.
- ensinnäkin oli liian vähän assareita
- toiseksi joka tuomarille olis pitänyt olla oma assarinsa eikä niin, että kaikki pomppii siellä täällä, koska siinä kävi niin, että välillä jotain pöytää joku assaroi ja välillä ei kukaan. Ja kaikilla tuomareilla ei ollut aavistustakaan kuka on heidän assarinsa tai onko heillä sellaista ollenkaan
- kolmanneksi välillä oli assareita, mutta yht'äkkiä taas ei ollut ketään, kun assarit oli ilmoittamatta kadonneet johonkin ja yht'äkkiä huomasi hoitavansa sitten jopa kolmen pöydän assarointia yhtä aikaa. Homman ei pitäisi mennä noin; jos on ilmoittanut assariksi itsensä niin siihen pitää myös sitoutua eikä lähteä välillä jättäen tuomarit pulaan :nops: Tai ainakin hankkia itsellensä sellainen sijainen, joka myös pysyy siinä tehtävässä eikä niin, että hänkin katoaa johonkin
- neljänneksi sitten se iänikuinen huomio, josta saan varmaan lokaa niskaani, kun uskallan tämän sanoa, mutta sanon silti; tosi moni vain istuskeli ja seurusteli ja shoppaili messuilla, mikä tietty varmaan on tosi kivaa ja oikeutettuakin, tiedän, ettei ketään ole millään tavalla eikä miltään taholta velvoitettu laittamaan näyttelyn eteen tikkua ristiin, mutta mä en vain ymmärrä notkumista silloin, kun muut joutuu samalla tekemään tuplasti hommia, esmes kaiken huippu oli, että Arja joutui sihteerinä toimimaan samalla myös assarina, kun ei kukaan tarjoutunut siihen apuun assariksi, vaikka porukkaa kuitenkin oli paikalla ihan hirveesti, ei todellakaan pitäisi mennä noin :nops:
En oo ollut koskaan messunäyttelyiden fani, eikä tämäkään tuonut siihen poikkeusta.

Voitasko jotenkin pohtia, että mitä voisi keksiä tähän toimihenkilösysteemiin, jotta tämä pelaisi paremmin ? Tää nykysysteemi ei toimi, koska se menee niin, että ne kiltit aina lupautuu ja niitäkin alkaa näköjään olla aina vain vähemmän ja vähemmän. Ei sillä, ettenkö tykkäis ainakin ite tehdä ja touhuta, mähän en osaa olla paikallani ja siksi auttelen mielelläni, mutta noin yleisesti kaikkien toimihenkilöiden puolesta voisi olla hyvä kehittää systeemiä tai asettaa siihen jokin porkkana.
Ja jos assareita puuttuu niin voisiko joku hallituksesta olla semmoinen vastuuhenkilö, joka huhuilisi ja kävisi nykimässä ihmisiä hihasta toimihenkilöiden hommiin ? Esmes vaikka joku useasta infon ihmisestä olisi voinut tehdä semmoisen työn ? Tuntuu, ettei se assareiden hankkiminen kuulunut nyt oikein kellekään.

Muuten näyttelypäivä oli tosi hyvä :yes: Ja oli kiva saada ulkomaalaistuomareiden arvostelut :yes:
Väsynyt kyllä olin illalla; menin jo mulle aikaisin eli puoli kahdeltatoista illalla nukkumaan, kun ei vaan enää silmät pysyneet enää auki :)
Hamsteriton tätä nykyä

Mrk

^En tiedä oliko tuosta puhetta näyttelypaikalla kun en ollut itse kuin käymässä tuolla, mutta mun mielestä olisi hyvä jos ihmiset pystyisivät ihan rohkeasti pyytämään apua jos sitä tarvitaan. Veikkaan että monet on noista seurustelijoista/shoppailijoista ovat niin keskittyneet muihin hommiin, etteivät edes huomanneet mikä siellä oli tilanne. Jos joku olisi reippaasti vähän avannut tilannetta ja sanonut että nyt on assari hävinnyt, voisiko joku tulla tilalle, niin vapaaehtoisia olisi löytynyt. Ei siitä hiljaa hammastapurren tehdystä hommasta saa kuin pahaa mieltä itselle.

Juulia

^^ Mä olin koko ajan ollut siinä uskossa, että jokaisella tuomarilla on oma assari :oops: . Tuurattiinkin Eeviä sen aikaa kun hän oli syömässä ja sen jälkeenkin autettiin, koska yhdessä vaiheessa hommasta ei näyttänyt tulevan yhtään mitään :S ... mutta sitten menin taas ihan sekaisin, kun kaikki assarit näyttivät assaroivan sekaisin samoja pöytiä, eikä ollut "omia pöytiä" niin oli vähän sekaisin välillä, että onko jo joku hamsu viety arvosteluun vai onko se poissa kun ei löydy ja sitten se taas hidasti, kun vähän väliä kävi kattomassa, että mitä hamsuja siellä pöydällä on... + enhän mä ollut älynnyt tilata edes luetteloa etukäteen :D .

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin :) .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

ammie

Jips, oli eilen oikein mukava päivä messuilla!

Hamsut saatiin arvosteltua sujuvasti (ainakin näin sivullisen silmin), vaikka hamsterimäärä olikin todella suuri. Ushmina sai lemmikkiluokasta EH:n ja ulkomuotoluokasta H:n, sekä L1-maininnan. Hamstrauskisaankin tuli osallistuttua ja voi että, mitä imureita siellä joillain oli! Usu ei ollut edes ehtinyt pähkinöiden luokse, kun vieressäni jo huudettiin "Hep!". Lopuin viimein taidettiin olla vitosia tai kutosia hamstrauksessa, mutta Usu oli kyllä iloinen pähkinöistä, jotka sai lisäevääksi näyttelypäivään.  :D

Reissaaminen sujui hyvin, vaikka Helsingin päässä ehdittiinkin hetkeksi eksyä seilaamaan jollekin pienelle sivutielle ja pyörittiin sitten talojen välissä. Kiitosta Marlan äidille kyyditsemisestä ja kiitos matkaseurasta Marlalle, Minskille ja tietysti Pampula-hamsterille, joka kotimatkalla viihdytti väsyneitä takapenkkiläisiä. Kiitos myös Anzukalle juttuseurasta näyttelyssä.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Nettz

Olipa kyllä kiva päivä.. :) Oltiin paikalla eilen, itsellä oli mukana 3 hamsteria, kaverilla yksi..
Meillä tytöt osallistuivat vaan lemmikkiin, kun ne meni jälki-ilmolla, kun olin heistä hieman epävarma aikaisemmin.. Sumppi-poika sitten oli sekä ulkkiksessa, että lemmikissä..
Omasta mielestäni meillä meni ihan kivasti, ainakin lemmikkipuolella.. Kaikki saivat EH:t ja Orvokki sijoittui lemmikkikääpiöiden kolmoseksi :)
Ulkomuoto ei sitten mennyt ihan niin hyvin ja Sumppi sai sen T:n, mikä oli odotettavissa.. Ensin hän meinasi jäädä kokonaan arvostelematta, kun oli ollut juuri sillon lemmikkipöydällä, eikä ollut sitten jotennkin sieltä huomattu katsoa ja luultu poissaolevaksi.. Mutta tärkeintä kuitenkin että sai arvostelunsa :)

Ja lopuksi.. Minä en edes tiennyt, että assarit oli kadoksissa ja kiirettä piti.. Kannattaa just kysellä, mää oisin ainakin suostunut ihan mielelläni hommaan, kun oisin vaan tiennyt.. :)

Marla

Joo, pääsinpäs minäkin nyt kunnolla netin ääreen...
Lauantaipäivänä tosiaan tuolla oltiin, ja ihan kivasti meni. Cape Verde menestyi parhaiten, saaden EH++ ja KUMAn väristään. Varmaan olisi tullut ERI, jos Vertigo olisi ollut suurempi. Mukava saada kehut pojan loistavasta väristä, mitä nyt kuulemma tikkaus olisi saanut olla hieman parempi. Luonne-kohdassakin luki erikseen 'great', mikä miellytti myöskin, sillä herra on hieman ujopiimä välillä. xD
Tossu ja Zared saivat molemmat H:n, mikä oli hitusen pettymys, mutta L1 sieltä yhä kummallekin tuli, eikä mitään suurempaa valittamista ollut. Siitä kyllä rohkenen olla eri mieltä, että Tossu olisi jo parhaat päivänsä nähnyt - herra nyt vain on vähän suvantovaiheessa mm. turkkinsa kanssa.
Pampula sai lemmikkiluokasta EH:n ilman sen kummempia moitteita - kehuttiinkin persoonallisesta ulkonäöstä. :) Knikkikin oli kaavakkeen mukaan kadonnut jonnekin, vaikka kyllä se mutka siellä valitettavasti on. :<

Päivä oli mukava muutenkin, yllättävän hyvin jaksoin, vaikka oletin olevani aika poikki tuon päivän - messut vielä asiaa pahentamassa, sillä en hirveästi messunäyttelyistä välitä mm. väenpaljouden takia.
Mukava oli taasen nähdä muita hamsuihmisiä ja jutella kaikenlaista! :)

Mukaan tarttui pk creme white naaras Dolly Diana, eli DeeDee. :) Ihanan luonteikas ja nätinmallinen nuori typykkä. :sydan

Kiitoksia Minskille ja ammielle kyytiseurasta - äitikin sai ilmeisesti jonkinlaisen näyttelyinnon, ja tuonne Turkuun on lähdössä meille taasen kuskiksi. :)

Lainaus käyttäjältä: "ammie"Kiitosta Marlan äidille kyyditsemisestä ja kiitos matkaseurasta Marlalle, Minskille ja tietysti Pampula-hamsterille, joka kotimatkalla viihdytti väsyneitä takapenkkiläisiä.
Pampula tosiaan oli paluumatkalla jalottelemassa takaikkunalla, ja voi niitä lapsia, jotka naamat kiinni ikkunassa toljottivat - eivät varmaankaan olleet nähneet montaa hamsteria takaikkunalla. Ja Pamsuhan tuttuun tyyliinsä oli innoissaan tutkimassa uusia seutuja. :)

jennu

No niin, selvittiinhän mekin hengissä tuolta :D

Näyttelypäivä sujui loppujen lopuksi ihan mukavasti, vaikka aamulla sattuikin Viljamin kanssa pikku välikohtaus  :S
Herra nimittäin pelästyi, kun kosketin sitä sen ollessa puoliunessa, joten se puraisi sitten sormeen. Ei siinä muuten mitään, mutta Viljami purikin ihan kunnolla. Hampaat meni sormesta läpi ja verta tuli ihan älyttömästi  :c8
Siinä sitten yritin tyrehdyttää verenvuotoa parilla talouspaperin palalla, mutta ei siinä kauaa mennyt kun paperit oli ihan märät ja verta vaan valui lisää. Kiitos sille joka sitten huomasi tilanteen ja tuli tuomaan laastaria, siitä oli suuri apu  :)

Arvostelut meni ihan kivasti :)
Viljami sai lemmikkiluokasta EH+:an ja ulkomuotoluokasta EH:n, ja L1-maininnan.
Sumu sitten yllättikin ihan kunnolla (onneksi myönteisellä tavalla  :mrgreen: ) ja sai lemmikkiluokasta ERI:n, ollen myös Tuomarin suosikki :)

Onnea vielä menestyneille ja kiitos näyttelyn järjestäjille, mukavaa oli  :)
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "Mrk"Onnittelut näyttelyssä menestyneille! Meille muutti tuolta aivan ihanat ja komiat hamsupojat (talvikko&robo), aaawww. :lov

Venyaminin emo saikin muuten lauantaina jo toisen sertinsä!  :D

Meidän sunnuntain menestys menikin ulkkiksen sijaan lemmikkeihin. Mulla oli lemmikeissä alun perin vain Pierre-robo, mutta huomasin aamulla että Ulpulla oli ulkomuotolapun sijaan lemmikkiluokkalappu sunnuntaille... En pistänyt pahakseni kun ulkkiksesta tuli lauantaina vain T, ja hyvä niin koska lemmikeissä se oli reilun 17kk iässä PLH2 ERIllä. Pierre sai KuMan kynsistä.  :)

Eevi

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Päivän ainoat valitukseni koskee assarointeja.
- ensinnäkin oli liian vähän assareita

Joo  assareita todellakin oli aivan liian vähän, etenkin kun eläimiä oli niin hurja määrä. Itsekkin menin ihan sekaisin, kun assaroin useampaa, kuin yhtä pöytää. Yhtäkkiä huomasi, että "Hupsis tuonnehan pitäis jo viedä!" Noin kävin monesti juurikin noiden ulkomuotoluokan kääpiöiden kanssa. Ens kerralla lisää assareita!
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Minski

Voi jepulis, kuulin, että mun kasvatti Haldemar Hallaviitta olis saanut tänään sertin :o Kyseessä on siis tästä cinnamon-cinnamon yhdistelmästä syntynyt pk ps creme-uros. Tää on just tätä; keltaisen sukuisten kasvattajana onnistun kasvattamaan serti-cremen, hahahhaa :P Ja vielä pk-hamsu, joille en oo ennen onnistunut kasvattamana kuin nysäturkin. Ironista :) Ehkä mun pitäskin siirtyä cremeihin siispä ja vielä pitkiksiin xD Mutta onnea Arjalle !

Mitenkähän mahtoi mennä ei-standardiluokassa Haldemarin siskolla Safiina Samettihunnulla ? Sitä kun itse pidin poikueen parhaimpana.

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Luonne-kohdassakin luki erikseen 'great', mikä miellytti myöskin
Meilläkin luki Odeliinalla luonne-kohdassa "Brilliant", ai että se oli ihana lukea sieltä, vain yksi sana, mutta niin ihana :)

Lainaus käyttäjältä: "Mrk"mun mielestä olisi hyvä jos ihmiset pystyisivät ihan rohkeasti pyytämään apua jos sitä tarvitaan.
Mä kuulin kyllä moneen otteeseen ja monelta taholta, että assareita on vähän ja siksi juuri itse meninkin yhdeksi assariksi. Sanoin myös itse infossa pariinkin otteeseen, että assareita on vähän ja, että assaroin itsekin kahta pöytää, mutta silloin paikalla ei tainnut olla ketään hallituslaista, kolmannella kerralla kun kävin sanomassa niin oli Janette, joka sitten tulikin heti apuun ! Sitten sain loppuvaiheissa myös vevven kysyttyä assariksi, mutta oikeesti tommonen ihmisten kerjääminenkin vie aikaa ja energiaa siltä itse assaroinnilta ja ei mun mielestä mun kuulu olla mikään assari-vastaava, kyllä se tehtävä kuuluis jollekulle hallituslaiselle mielestäni. Tai sitten ihan meille kaikille näytteilleasettajille; hommiin voi tarjoutua pyytämättäkin. Ei ihme, että toimihenkilöitä ei saada, jos kaikki odottaa, että tullaan erikseen pyytämään :nops: Pientä aktiivisuutta meillä näytteilleasettajilla tarvii olla itellämmekin, ei vaadi paljon kun käy vaikka infossa kysymässä, että onko assareille/sihteereille tarvetta.

Mua vaan aina mietityttää, että onko näissä messunäyttelyissä niin paljon plussaa, että niitä kannattaa joka vuosi 1-2 järjestää ? Siis kun aina on sama ongelma messusta toiseen; kaikki niitä messunäyttelyitä haluaa, mutta kukaan ei kuitenkaan halua sitten siellä mitään tehdä. Mä oon sillä kannalla, että näyttelyt erikseen ja messut erikseen; pääseehän sinne messuille kierteleen maksamalla pääsymaksunkin, ei siihen hamsunäyttelyä tarvitse.

Edit. Ja viirulle - vaikka sanoikin Cyrusta surkeaksi :P - haluan osoittaa ison kiitoksen näyttelyistä ja sen eteen nähdystä työstä, viiru on aina niin ahkera :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

Ninde

Minski tuossa kaiken jo sanoinkin noista assarijutuista. Myös ulkomuotoluokan syrkkien sihteeri joutui välillä etsimään eläimiä,  missä vaiheessa mun täytyi jo puhikselta kysyä että onko tämä toiminta nyt muka ihan asiallista. Tuollaisllla eläinmäärillä olisi todella tärkeää, että eläimiä on pöydällä koko ajan eikä tuomarin tarvitse odotella seuraavaa saati sitten että sihteerin täytyy toimia vielä lisäksi assarinakin. Meiltä meinasi jäädä muutama talvikko kokonaan arvostelematta, kun omaa assaria ei ollut, joka olisi pitänyt asiasta huolta ja etsinyt eläimet. Omistajien kannattaa siis olla itse aktiivisia ja tulla sihteeriltä kysymään heti kun huomaa, että nyt on oma eläin jäänyt välistä.

Minua hämmästytti eniten se, että NELJÄ hallituksen jäsentä näytti suurimman osan ajasta siellä vain hengailevan ja pusuttelevan hamstereita, vaikka kaikkia toimihenkilöitä ei edes ollut (ja vaikka vielä perjantaina oli väitetty että kyllä siellä kaikilla hallituslaisilla on kädet täynnä töitä). Asian oikea laita ei mitenkään voinut jäädä heiltä huomaamatta ja edes sen verran olisi voinut tehdä, että asian olisi hoitanut kuntoon, jos ei itsellä riittänyt kiinnostusta siihen alkaa. Infoon ei tarvitse neljää ihmistä kerralla istumaan, vaan siellä voi vuorotella. Hommia voisi myös muutenkin vuorotella, että jokainen pääsee kiertämään myös messualueella.

Muutoin järjestelyt menivät hyvin, suurimmat kiitokset menevät viirulle joka on taatusti tehnyt taas hurjasti hommia näyttelyn onnistumiseksi! Kiitos lisäksi ihanalle sihteerilleni Arjalle.  :sydan

Kiitos myös Oululaisille hamsterikyydistä, en yhtään tajunnut siinä hässäkässä kiittää! :)