• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Tuplahamsterinäyttely 24.-25.4. Helsinki

Aloittaja Nilla, 06.02.10 - klo:13:19

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#135
Ainakin viime vuonna siellä oli myytäviä hamsuja ja monen monta hamsua vaihtoi kotia siellä.

Vevve

#136
Hmm.  Kyllä mullakin olisi useampi kodinvaihtaja mukaanotettavaksi, myytäviäkin varmaan vielä silloin...  :roll:

wiidii

#137
Minäkin olen kyllä edellisessäkin Expossa vaihtanut eläimiä eikä kukaan ole mitään huomannut. Kassissahan ne lapset sitten kuitenkin pysyy :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Saana

#138
Ei kande si vaan järjestäjille huudella, että tuo ylimääräisiä eläimiä. Kun kaikkihan niitä tuo... ;)

Minski

#139
Joo aika yleinen juttu on se, että tollasessa massatapahtumassa vaihtuu eläimiä kasvattajilta uusiin koteihin, se on niin kätevää. Ja varmaan ihan huoletta noin voi edelleen tehdä, tuskin ne alkaa kenenkään hamsukasseja siellä aukomaan ja laskemaan onko eläimiä liikaa ilmoitettuun määrään nähden, semmosen laskeminenhan vaatis älyttömät resurssit joita tapahtumassa tuskin on olemassa. Mutta sekin on hyvä muistaa, että kiusallaan ne ei näitä rajoituksia aseta vaan mä luulen, että kyseessä on joku pakko (=jonkun tahon täytyy olla selvillä tarkasta eläinmäärästä) ja voi olla ihan myös korvaus/vakuutusasia; jos tapahtumassa jollekin eläimelle sattuu jotain (esim. hallin katto romahtaa) niin ainoostaan luvalla tuodut eläimet ja niiden vammat voi järjestäjä korvata, luvattomasti tuodut eläimet ja niiden henki ja vammat on sitte vaan "voivoi mitäs toit", ainakin tämmöisen tekstin perusteella voisi näin ajatella "Messujen vastuuvakuutus korvaa vain järjestäjän henkilökunnan toimenpiteistä tai laitteista ja rakennelmista kolmannelle henkilölle aiheutuneet vahingot." (teksti ei tosin ole Pet Expon sivuilta vaan joidenkin toisten messujen, mutta varmaan samanlaiset vastuuvakuutukset joutuu kaikki messujärjestäjät ottamaan. Lisäksi tuossa puhuttiin henkilöistä, ei eläimistä, mutta uskoisin, että rakenteista aiheutuneista vammoista tuo pätisi myös eläimiin ?)
Hamsteriton tätä nykyä

jonna

#140
Vähän veikkaan että eläinten myyntikiellolla on ajettu takaa sitä ettei sinne pystytetä mitään "toria" josta myydään elukoita kelle vaan kuin postikortteja konsanaan. Joku hihhulihei kun nostaa metelin että joku pitää siellä Mustamäen toria, on järjestäjät ihmeissään.
Ja kun muut myyjät maksaa (sikakalliin) paikkamaksun myyntipöydästään, olisi epäreilua jos elukoita saisi lykkää myyntitiskille ilmaiseksi.

Myyntikiellolla päästään siis helpommalla.

Hissun kissun kun eläimet vaihtaa pitämättä siitä sen suurempaa mekkalaa niin en usko että ongelmia tulee.

GaneshaX

#141
^ Näin mäkin olen ton asian nähnyt  :jeps:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

sarilau

#142
Minäkin olen tulossa tuon meidän Himin kanssa :) Tietääkö kukaan miten se siellä paikan päällä onnistuu, kun olisin myös meidän kania tuomassa näyttelyyn. Tosin mies kun tulee mukaan, niin voidaan olla tarvittaessa vaikka eri paikoissa.

Toimen käytännön kysymys. Millainen kuljetuslaatikko mun pitäisi nyt meidän syyrialaiselle ostaa, että se olisi järkevä? En oikein ymmärrä noista laatikoista..

Kolmas asia, laitoin tonne ostetaan puolelle viestin. Olisin kiinnostunut tuomaan jonkun jyrsijän kotiin sieltä myös, jos oikeanlainen löytyisi..

T: Sari
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

NormaJeane

#143
Onkohan kukaan menossa Tampereelta näyttelyyn, olisin itse halukas lähtemään mutta ei ole autoa eikä korttia enkä toiseks osaa liikkua helsingissä.

Olis kiva päästä kimppa kyydillä, ajattelin meidän pojat laittaa ulkomuoto luokkaan jotta jos sais L1:set niille tai edes toiselle.
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

Vevve

#144
Lainaus käyttäjältä: "sarilau"Minäkin olen tulossa tuon meidän Himin kanssa :) Tietääkö kukaan miten se siellä paikan päällä onnistuu, kun olisin myös meidän kania tuomassa näyttelyyn. Tosin mies kun tulee mukaan, niin voidaan olla tarvittaessa vaikka eri paikoissa.

Toimen käytännön kysymys. Millainen kuljetuslaatikko mun pitäisi nyt meidän syyrialaiselle ostaa, että se olisi järkevä? En oikein ymmärrä noista laatikoista..

Kolmas asia, laitoin tonne ostetaan puolelle viestin. Olisin kiinnostunut tuomaan jonkun jyrsijän kotiin sieltä myös, jos oikeanlainen löytyisi..

T: Sari

Varmasti se onnistuu hyvin että on samaan aikaan sekä kani että hamsu näyttelyssä, kun eihän niitä tarvitse koko aikaa olla vahtimassa. Ainakin hamsterin assistentti vie tuomarille ja varmaan kanitkin (?) joten omistajaa ei varsinaisesti siellä näyttelypaikalla juuri tarvita.

Syyrialaiselle sopii esimerkiksi Ferplast Geo L-koon boxi, joka näyttää tältä.

sarilau

#145
Kiitos Vevve :)
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

Anonymous

#146
Voi että ku olis monta hamsua mitkä haluis tuoda mut tarttee tehä jonkunlainen raakaus ketä tuo.

Sulo

#147
Jos ilmottaa hamsterin(veteraani) sinne näyttelyyn sähkkö postin kautta tuleeko sieltä mitään vahvistusta??  :|
Lavender's Paprika, pk normaali
Dotty-Pat, vaaleansininen vn laikukas hopeoitu

Vevve

#148
^ Yleensä ei tule, vaan hieman ennen näyttelyä lähetetään osallistuneille näyttelyvahvistusviesti. Jotkut ilmoittautumisten vastaanottajat vastaavat viesteihin.

Hmm, täähän on jo kolmen viikon päästä!  :shock:

GaneshaX

#149
Siis näyttelyvahvistukset lähetetään yleensä näyttelyviikolla, kaikille jotka ovat hamsuja ilmoittaneet etukäteen.


Oi vitsi, en oo laittanut ilmoa vielä kasaan ollenkaan. Pitäis alkaa funtsiin osallistujia.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki