• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikuemökit :)

Aloittaja kirsikka, 05.02.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

kirsikka

Moi!

Olen metsästänyt kotipesää, jossa olisi irrotettava katto, ja löysin sellaisen PUUTUUMASTA. Suosittelen lämpimästi! Eikä hintakaan ollut paha: 31 e (puinen kulmapesä, jonka lyhyet sivut 21 cm, korkeus 12 cm) plus postituskulut 5 e. Halvempi malli (eli nro 207) olisi ollut neliön muotoinen ja hieman pienempi. Kulmamökki ei kuulu enää tuotteistoon, mutta sain sen tilatessani mallin nro 226 ("hamsterin kulmapoikimiskoppi").

Niille, jotka eivät tunne saranakatollista kotipesää: poikuetta on helpompi kurkata katsomaan, kun koko pesää ei tarvitse nostaa, vaan ainoastaan katon, joka kääntyy ylös saranan ansiosta. Poikasiin ei tartu ihmisen hajua yhtä helposti, eivätkä ne häiriinnykään yhtä helposti. Lisäksi ovessa on pieni kynnys, jolloin poikaset eivät pääse pesästä ulos ennen aikojaan.

Puutuuma sijaitsee Korsossa, tilaaminen käy netin kautta: mailto:puutu@puutuuma.net">puutu@puutuuma.net

terkuin kirsikka :D

henna&heidi

#1
Olenko mä vaan tosi pihi, vai miten 36 e on TODELLAKIN paljon, nimittäin puukopista, joka rupeaa haisemaan ihan kuselle ekan poikueellisen jälkeen?
Mut joo tollaset on tosi käteviä ja jos joku tommosen mulle ostas niin ois kyllä huippuu! :)

PiiaL

#2
Itse en suosittelisi poikueelle puista pesää, sillä ne tosiaan imettyään kosteutta ruuista ja poikasten virtsasta alkavat haista ja saattavat homehtua.

Minski

#3
Kirsikan vinkki on ihan kiva vinkki niille, jotka tykkäävät puisista poikuemökeistä ja ovat sellaista saranakatollista etsineet, ei niitä taida juuri missään ollakaan, joten kiva, että kirsikka jakoi vinkin täällä foorumilla :)

Meilläkään ei kuitenkaan puisia suosita poikuemökeiksi. Suosin isoja Tuplan ym. suklaapatukoiden pahvilootikoita :D Niihin mahtuu isokin katras ja niitä saa ilmaiseksi kauppojen karkkihyllyiltä ja plussaa myös se, että pääseepä pahvilootikko vielä hyvään käyttöön ennen roskiin joutumistaan, mihin se kaupan hyllyltä joutuisi :)
Hamsteriton tätä nykyä

Mustikkamaan

#4
Lainaus käyttäjältä: "Minski"ja plussaa myös se, että pääseepä pahvilootikko vielä hyvään käyttöön ennen roskiin joutumistaan, mihin se kaupan hyllyltä joutuisi :)

Ei, kyllä hyvä kauppias toimittaa pahvit pahvinkeräykseen eikä roskiin :P
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Olive

#5
^Jep, kyllä suurin osa pistää pahvinkeräykseen, pikkuliikketkin :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Minski

#6
No joo. Mä nyt käytän roskis-sanaa yleisnimityksenä kaikesta jätteenkeräysastiasta oli se sit sekajäte, biojäte, lasin- tai pahvinkeräysastia, se on helpompaa :) Tarkotin tuon "pääseepä pahvilootikko vielä hyvään käyttöön ennen roskiin joutumistaan" lähinnä sellaiseksi vitsiksi, että pahvilootikko pääsee vielä tyhjennyttyäänkin tekemään jotakin tärkeää, kun pääsee hamsupoikueen turvapaikaksi ennenkuin se heitetään kylmästi pois :) Mutta mun ja muiden huumorintaju ei oo tänään muutenkaan oikein kohdannut :)
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#7
^Taidetaan kilpaa hamstrata Prisman pahvilaatikoita. Tosin onneks sieltä ei ihan heti lopu ne kesken. :D

Hessuinen

#8
Yksi hiiriä kasvattava tuttu on käyttänyt näitä poikuemökkeinä, vähän kustomoituina tosin. Oviaukkoa isonnettu/jatkettu melkein alas asti, orsi ja pohja poistettu. Toimiva kapistus. :)
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

GaneshaX

#9
Mua vain inhottaa se haju, mikä puisesta mökistä lähtee, kun se ensin on ollut muutaman viikon poikueen käytös. Ei kiitos  :upmfh:

Mun tarttis taas alkaa oikeen hamstraamaan noita pahvilaatikoita. Ne on ihan finaalis...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

#10
Mulla on talvikoilla mennyt ihan hyvin puiset mökit ilman hajuja, niitä on voinut jopa ilman tuskia käyttää poikueen jälkeenkin. Mutta ai hirvitys mikä haju jäi hiiripoikasilla käytössä olleisiin mökkeihin.  :upmfh:

Disposable

#11
Jos vain emo on avopesien suosijoita, niin olen todella kiitollinen. Poikasia paljon helpompi seurata, eikä pesä voi käydä pieneksi pentujen kasvaessa. Itse olen nikkaroinut kutosluokkalaisena ekalle hamsteripoikueelle puisen mökin, jossa katosta puolet puuttui ja loppupuolikas oli aukaistava. Hyvin toimii vielä tänäkin päivänä! Pari viikkoa sitten kantava emo oli koko kantoajan nukkunut siinä mökissä (joskin satunnaisesti siirtänyt pesäpaperit johonkin gabberin nurkkaan ja pian kiikuttanut takaisin mökkiin) mutta synnytti poikaset kuitenkin mökin viereen pelkkään puruun ja meni sitten synnytettyään itse mökkiin jättäen poikaset mökin viereen. Wiidiin neuvosta otin sitten mökin kokonaan pois ja emo kyhäsi pesän poikasten ympärille. :)
LK syyrialaisia Pudasjärvellä

Rausku

#12
Meidän syrkkipoikie kasvoi ihan puruissa, tason katto päänpäällä 8)
Waltzer ?

HulluHami

#13
En oikee vois sanoo mitään, mutta mun hamsu on ollut siitoksessa 2vrk sit eli odottelen vasta pentuja. mä ostin semmosen puumökin jossa mun hamsu tykkää hirveesti nukkuu se koisaa myös häkin mukana tulleessa muovimökissä, aluksi sen haju oli aivan  :upmfh: mutta ei se enään haise.  :grin:

EmmaTi

#14
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Meilläkään ei kuitenkaan puisia suosita poikuemökeiksi. Suosin isoja Tuplan ym. suklaapatukoiden pahvilootikoita :D Niihin mahtuu isokin katras ja niitä saa ilmaiseksi kauppojen karkkihyllyiltä ja plussaa myös se, että pääseepä pahvilootikko vielä hyvään käyttöön ennen roskiin joutumistaan, mihin se kaupan hyllyltä joutuisi :)

Miten sitten menettelette noitten pahvilootien alle tehtyjen poikaspesien kanssa, miten niihin pystyy kurkkaamaan?
Se pesähän levahtaa niin että sitä pahvia ei saa enää samalla lailla paikalleen. Vai kuinka iso laatikko siihen pitäis valita? Meillä ollu joku n. 15x20cm nukkumapesänä. Vai oonko antanu liikaa vessapaperia niin on tullu räjähtävä pesä??