• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Jinny

#840
Meidän popottien asumus näyttää tällä hetkellä tältä :) Puruja tosin pitää käydä ostamassa vielä lisää, jotenkin muistin että edelliseltä siivouskerralta olisi pussin pohjalle jäänyt vähän enemmän, mutta äkkiäkös sitä kaupassa kipaisee hakemassa lisää.





Ja sit mun on kyllä pakko hehkuttaa, mutta taisin vihdoinkin löytää tuolle syyrialaiselle sen kauan himoitsemani Imac Criceti 16:n! :) Tai oikeastaan se löysi kyllä minut xD Eli kiitoksia vaan asianosaiselle kun oli huomannut täältä viestini, jossa sellaisen perään itkin, ja tarjosi minulle sellaista. Nyt on kyllä pakko ehkä shoppailla vähän Zooplussassakin, niin saan sinne kaikkea kivaa kiipeiltävää tuolle natuselle.

Minski

#841
^ Onnea cricetin saamisesta :) Itse asiassa sitä kaupattiin ekana mulle, mutta mä muistin sun sellaista kaivanneen ja ajattelin, että kun mulla on jo niitä suht monta niin voisin välillä antaa jonkun muunkin saada sellaisen ja olit heti ekana mielessäni, joten vinkkasin myyjälle susta :) Mitä tästä opimme; kannattaa aina itkeä ääneen täällä foorumilla :P
Hamsteriton tätä nykyä

HamsterSailor

#842
Laitoin äsken viikon päästä tulevan uuden hamsun gabberin kuntoon. Tuli ihan kiva :) Ajattelin kans et siivoisin muiden dunat & gabberit tulevana viikonloppuna.

Nape

#843
Jinny, kiva terra, mikäs tuo ihana sininen kenkä oikein on?

MirkkuH

#844
Onnea Jinnylle Criceti 16:sta, se on kyllä musta paras häkki syrkille...minkä värisen saat; toivottavasti tommonen retro kun mulla, mä oon itse asiassa jo kiintynyt siihen xD

...mulla vähän suunnittelilla hommata tohon häkin päälle semmonen lisäosa; seikkalukerros, jonka voi aina välillä laittaa siihen Dobbyn ihmetelväksi 8-)

Jinnyn popottien terra näyttää niin viihtyisältä :)

metsku

#845
^Kannatan seikkailukerrosta, hamsut on aina tykänneet!

Tulen vaan joka kerta surulliseksi noista muovibokseista ja minidunista vaikka kuinka yritän ajatella, että niiden asukit voi hyvin. Tasan ei käy tässä maailmassa mikään, kenellä on onni saada kunnon asumus ja kenellä ei  :cry:

MirkkuH

#846
^joops...mut ei pysty tarjoamaan kaikille terraa, vaikka haluaisi...pakko käyttää minidunia yms. jos haluaa kasvattaa...mulla asuu minidunissa ja lootissa ns. "perspurijat" ja niitten uhrit ja yksinäiset poitsut (saattavat olla noita edellämainittuja)...ennen kun saa tehtyä uudelleen järjestelyjä. Nyt olen myös antanut vanhempia omia kasvatteja pois, jos on hyvä koti löytynyt...

Jinny

#847
Ookei eli iiiiiiso iso kiitos Minskille myös siitä, että vihdoin saan Javalle sen kauan haaveilemani häkin! :) Voin sit vaikka myydä sen sulle jos ja kun tämä hamsteriharrastus tästä joskus loppuu.
Mirkku joutuu nyt valitettavasti pettymään, en liity retrokerhoon vaan tylsien vaaleiden beigejen klaaniin :D

Ja Nape, maailman söpöin sininen kenkä on joskus vuosia sitten paikallisesta eläinkaupasta ostettu pieni "mökki" :) Mutta jotain samantapaisia on kaiketi edelleenkin aina silloin tällöin jossain saatavilla. Noi robot kyllä tykkää siitä kovasti ja mielellään kaivelee siellä sisällä.

Nape

#848
Mä haluun Gunvaldille tollasen sinisen kengän (punanenki käy) kengän!!! HALUAN! :P

Tässä kuvapläjäys meidän asumuksista.


^Häkki jossa asuu tällä hetkellä lainauros


^Lindan terra


^Lillanin duna


^Ullan häkki


^Gunvaldin duna


^Gunvaldin duna ulkoa päin


^Gunvaldin leikkipuisto

metsku

#849
Mirkku, en tarkoittanut mitenkään juuri sinua vaan kaikkia muoviboksien ja minidunien käyttäjiä. Säälittää siis niissä asumaan joutuvat hamsterit.

Nape:Tosi hienot kämpät lainauroksella ja etenkin Ullalla! Miksi annat toisille noin mahtavat asumukset ja yhdelle minidunan?  :shock:  Tai ainakin tuon Gunvaldin asumuksen tulkitsin minidunaksi. Samanlaiset hienot lukaalit kaikille.

MirkkuH

#850
^joo en mä sitä niin ottanutkaan...musta on kanssa sääli noi yksinäiset minidunissa asuvat; ne näyttävät niin surullisilta :(  

^Gunvaldin puolesta ei kannata surra, sille on tulossa hulppea terra :)

Nape

#851
Juups, lisäsin tuonne vielä yhden kuvan Gunvaldin dunasta ulkoapäin ja miniduna se onkin. Ja terra on tosiaan tulossa, maksettu jne, olikos se n. 73cm x 38cm ja korkeus oli niin, että voi varmaan laittaa jonkun kivan tason sit sinne. Niin ja piti vielä sanoa, että Gunvald on talvikon pentu :)

Minäkään en dunista hirveesti piittaa, mut tuo missä Lillan nyt majailee on n. 85 x 40 ja oikeen oivallinen hamsunpenikalle joka tulee uuteen kotiin, tosi kätevä "kesyttää" hamsua ennenku laittaa sen isompaan asumukseen.

Mulla tuli eilen illalla mieleen, että saiskohan ton dunan päälle jotenki kehitettyä sellasen pienen häkin, täytyis kyl olla tosi hyvä säkä jos löytäs just ton luukun kokosen häkin ja ehkäpä pohjalaatikon.

No on muute hankala noita dunia kuvailla, Lillanillakin on tuolla tasosysteemin alla putkea yms, mut eihän ne näy, ja Gunvaldilla on tuo iso kaarnanpala, niin siellä on sellanen onkalo + putki alla.

Mrk

#852
Lainaus käyttäjältä: "metsku"^Kannatan seikkailukerrosta, hamsut on aina tykänneet!
Tulen vaan joka kerta surulliseksi noista muovibokseista ja minidunista vaikka kuinka yritän ajatella, että niiden asukit voi hyvin. Tasan ei käy tässä maailmassa mikään, kenellä on onni saada kunnon asumus ja kenellä ei  :cry:
En ymmärrä miksi joka kerta takerrut miniduniin ja muihin vastaaviin asumuksiin. Jos suhteutetaan syyrialaisen hamsterin massa, koko ja aktiivisuus ja verrataan sitä vaikka talvikkoon, niin aika samankokoiset asumukset on esim. talvikolla miniduna ja syyrialaisella hamsterilla 80cm x 50cm häkki. Mikä on logiikka ajattelusi takana?

Syyrialainen hamsteri juoksee YHDESSÄ YÖSSÄ n. 10 KILOMETRIÄ jos sille annetaan siihen mahdollisuus! Siis oikeasti, miettikääpä hetki mikä matka 10 kilometriä on. Silloin ei ihan hirveästi ole merkitystä onko asumus 80cm vai 90cm pitkä. Ennemmin olisin huolissani siitä pääseekö hamsteri häkkinsä ulkopuolelle juoksemaan ja/tai puuhabokseihin jne, kuinka usein virikkeet vaihdetaan, miten muuten hamsterin kokonaisvaltainen hoito toteutetaan... lista on pitkä. Näitä ei voi pelkästään asumuksen kuvan perusteella tietää! Tietysti jokainen päättää itse mitä asioita haluaa murehtia, mutta seriously man, eikö tuo ole jo vähän omien voimavarojen hukkaan heittämistä itkeskellä aiheelle kääpiöhamsteri minidunassa. :cry:

Suklaa

#853
Toi kenkämökki on kyllä ihan yli-ihana :) . Voisin sellasen hommata meillekkin kun oon nähnyt niitä Ylöjärven lemmikkijutussa eikä maksanut muuta kuin kympin :D .
Napella on ihanan isot ja hienot kämpät :)  Ja hieno sisustus :sydan
hamsteri Nöpi, lk normaali uros
hiiret Suklaa, Pähkinä ja R.I.P. Piparminttu

Cindu

#854
Hienot asumukset Napen hamsuilla =)
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]