• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

#945
En oo saanu aikaiseksi laittaa vessalaatikoita  :D  Minkälaisia laatikoita teillä on, jos tässä innostuis kokeilleen oppiiko nämä ees...

Heli

#946
Meillä noi tuppaa usein tyhjentämään ja mahdollisesti reijittämäänkin vessalaatikot... Eikä sekään oo oikeen toiminut, että olis kissanhiekkaa (semmosta puupohjasta) laittanut normisti vessanurkkana käytettävään nurkkaan. Ku nehän pitää sit kaivaa pois sieltä.
Kyllä meillä ennen on vessalaatikot toiminut suht hyvin mut ei näiden nykykauden syrkkien kans.  :D

Meillä haisee kyllä kans urokset enemmän. Tai yksi uroshan mulla tällä hetkellä on.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Sintturainen

#947
^Mulla täsmälleen samanlaisia kokemuksia. Jotkut ahneet naaraat on hamstranneet ne pelletit ja kiikuttaneet pesäänsä  :P

Marla

#948
Mä oon laittanut joillekin nuo vessalaatikot ilmastointiteipillä kiinni pohjastaan, joskin irrottaminen hiekanvaihdon yhteydessä on hivenen työläämpää. Eivätpähän kippaa nurin. :D

Mulla kyllä nuo naaraat haisevat joka mielessä enemmän kuin urokset. Siis noin yleisesti ottaen.

ammie

#949
Meilläkin naaraat haisevat selvästi enemmän, vaikka eivät nekään kovin pahasti haise, paitsi jotkut satunnaiset kiimat ovat aika karmean hajuisia. Talvikot tuntuvat kyllä näihin syrkkeihin verrattuna olevan täysin hajuton eläinlaji.  :D
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Heli

#950
^Talvikot on ehdottomasti kaikista hamsterilajeista hajuttomampia. Syrkeilläkään ei kyllä ole sellaista "omaa hajua", toisin kuin kiinareilla, cämpsyillä ja roboilla.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Vevve

#951
Mäkin olen huomannut, että ehdottomasti haisevimmat lajit olivat campbellit ja kiinarit. Muista en ole huomannut oikein mitään omaa hajuaan, varsinkin kun vertaa noihin hiiriin jotka täällä löyhkäävät.  :D

Mustikkamaan

#952
Must kiinarit ei haise milleen ominaistuoksulle - tai ehkä mä ite haisen samalle, niin siks en erota! :D

Campbelleillä ja roboilla on kyl ominaistuoksunsa, joka on campbelleillä must varsin söötti  :lov

Syyriksien pissanurkka ny döfää tietty ihan karseelle, mutta jos siivoo tarpeeks usein niin ei mitenkään häiritse meikäläistä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Heli

#953
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Must kiinarit ei haise milleen ominaistuoksulle - tai ehkä mä ite haisen samalle, niin siks en erota! :D
On niissä joku semmonen outo myskimäinen (tai en mä tiiä onko se myski, mut tuli vaan mieleen) haju. Ihan selkee!
Musta sekin on hassua kun jotkut väittää ettei roboilla oo hajua! EIPÄ!  :D
Destiny's hamsterit 2001-2009

Marla

#954
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Musta sekin on hassua kun jotkut väittää ettei roboilla oo hajua! EIPÄ!  :D
No huh sentään. :haha Onhan niillä. Tulee hieman hiiri mieleen siitä.

Minski

#955
Roboilla on ihana tuoksu <3 Ei siitä kyl mulle hiiri tuu mieleen, hiirten kämppä haisi mun mielestä ihan selkeesti hirveelle pissalle, siis haisi, ei tuoksunut. MUtta se on kyl totta, että kyl roboilla on oma tuoksunsa, kun nehän pissii mihin sattuu eikä käytä vessaa, syyriksillä on niin helppo hoitaa ne hajut, kun vaan tyhjää vessakipon, oma vika sit jos on laiska sitä tyhjäileen ja se alkaa haista :D

Syyristen veskeille meillä riittää kerran viikossa tyhjennys. Poikasilla tietty useemmin, kun niitä asuu useempi samassa asumuksessa. Puupelletit on kyllä älyttömän hyvä keksintö noihin veskeihin, suosittelen, varmaan jos puruja pelkästään käyttäs niin oliskin tiheemmin tyhjennettävä ne veskinurkat, mutta toi pelletti kyllä sitoo tosi hyvin pissit.



Tänään lähti toinen kyyhkynharmaa vn-pojista omaan kotiin. Ja tosi kiva, kun sain tutustua yhteen uuteen Tamperelaiseen hamsuharrastajaan, tervetuloa vain Tuuli meidän Tamperelaisten harrastajien runsaaseen joukkoon, nyt mukaan näyttelyreissuille sit vaan :) Alkuviikosta lähtee varmaan toinen kyyhkynharmaista pojista omaan kotiin.
Hamsteriton tätä nykyä

Randij

#956
Täälä sitä vain puhutaan hajuista  :grin
Mun hamsut haisee ihanalle.  :sydan
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Minski

#957
^ Tottakai, paras sunnuntain puheenaiahe aikoihin xD
Joo kyllä hamsut tuoksuu ihanalle :sydan Ja on oikeestaan väärin sanoo, että joku eläin haisee, koska ei meillä ainakaan haise kukaan hamsu, kun mä sitä sylissä pidän, se pissahan se on joka tuoksuu siellä asumuksessa, ei se eläin. Saivartelua :P
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

#958
Syrkkien oma tuoksu on ihana. :) Vaikea kuvailla sitä sen tarkemmin, meillä tuo leppähake tuo hieman omaa tuoksuaan mukaan, mutta sellainen todella mieto.

Eivät robot pahalle haise, pitikin lisätä edelliseen viestiin, että se on sellainen vieno ja söpö tuoksu. :sydan

Saana

#959
Toiset tykkää, toiset ei - nimittäin hajuista eli tuoksuista eli hajuista. :D

Ite tykkään kovasti tallin hajusta ja siellä tulee kotosa olo. Sitten taas fretti haisoo ihan kamalalta ja kissanpissa. Hamsut haisee vieraiden mielestä eläinkaupalta, mutta musta nekin tuoksuu kodilta. Kaikkeen näemmä tottuu. :D Roboissa on kyllä jonkin verran voimakkaampi ominaistuoksu kuin esim. syrkeissä ja kun ne tosiaan pissailee joka puolelle asumusta. Ihan pienissä robopennuissa on myös sellainen erilainen tuoksunsa. Jotenkin kaurapuuromainen tai jotain...