Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Never

Minulla on jotenkin naurettava olo. En voi pitää vapaana hamstereitani, koska ulkona on niin kylmä.  :mrgreen: Lämpöpatterit ovat tulikuumia, ja hamsuttimet kuitenkin vaan työntäisivät nokkansa niihin.  ;) Nemo varsinkin menee usein kiipeilemään seinän ja lämpöpatterin väliin. En oikein pysty tekemään mitään, jotta hamsuttimiset eivät pääsisi pattereihin käsiksi. Täytyy vain odottaa, että ilmat lämpenevät ja sitä myötä patterit viilenevät.  :)

Saana

Käytiin pyörähtämässä Linnainmaan (Tre) Fauniksessa ja siellä oli mustia talvikoita... Heille oli siis tullut talvikkonimityksellä tuollaisia (ja ovat talvikkoristeytys nimellä siellä). Sanoin, etteivät missään tapauksessa ole talvikoita. Mahdollisesti kämpsyjä, mutta todennäköisesti hybridejä. Kaikkeen sitä taas törmää. :D

lauraxc

Lainaus käyttäjältä: "Scarlett"Onnea, lauraxc :) Eikö olekin ihana tunne, kun odottaa uutta asukasta kotiin? :)

Kyllä,hyvä että nahoissani pysyn  xD Muistin just,että kotopuolessa on vanhat häkit/dunat vielä tallessa. Harmi kun en hoksannu jouluna koko hommaa. Sinne on 500km matkaa  :< Melkein taidan värkätä väliaikasasumuksen siks aikaa,että saan ne häkit. Siellä on 2 häkkiä,joten mahtaa olla pakko ostaa talvikkokin  :angel

Kerkkuli

Nyt rupeaa olemaan hermo tiukalla :<  Meillä siis tällä hetkellä tyttö ja poika hamsutin. Poika saapui n. 3 viikkoa sitten ja tyttönen asustellut jo pidemmän aikaa. Ongelma on että neidillä on mennyt koko elämä sekaisin kun viereisessä dunassa poika asustaa. (Toki ymmärrän sukupuolivietin.) Enää ei saa kunnolla kädessä pidettyä kun hällä on kiire jonnekin, kolisuttaa juomapullon metalliosaa ja raapii seiniä kunnes en jaksa enää kuunnella ja nostan aitaukseen lattialle. Aikansa kun on lattialla ollut haluaa selvästi takaisin, nostan takaisin dunaan ja rumba alkaa alusta. Tylsistymisestä ei ole kyse koska aikasemmin on viihtynyt ihan hyvin, asustaa maxi-dunassa jossa on virikkeitä ja päivittäin pääsee "ulkoilemaan". Uuden tulokkaan tuoksut selvästi tämän takana. Tällastako tämä on?  :c8  Pitääkö siirtää eri huoneisiin asustamaan  :huh

GaneshaX

Meillekkin on tulossa uusi hamsutin. Uusi poika on Satumetsän hamsulasta  :)

Meilläkin on tyttöjä ja poikia vierekkäin hyllyssä, en ole huomannut kyllä mitään erikoista niiden käytöksessä. Ei kai pojat edes huomaa mitään  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Kerkkuli

Mikälie riivaus sitten tuohon tyttöseen iskenyt. Pitäisi saada kynnetkin siltä leikattua mutta kimpoilee kädessä kun superpallo. Se hyvä puoli tossa sen sekoilussa on että nyt se on hereillä lähes ympäri vuorokauden, touhottaa koko ajan jotain  :haha

Jatsi

Kerkkuli, ilkeä mutta toivima konsti pitää tyttöä kädessä. Piä ensin poikahamsua kädessä ja sitten käsittele tyttöä. Luulisi hajuen kiinnostavan sen verran että pysyy hetken paikallaan.

Meillä pojat jämähtävät kädelle ja pussailevat sormia jos niissä tuoksuu vienostikkin tytölle :D
Näyttelyssä ei auttanu tuomaria edes käsien desifiointi kun o-ou pääsi jäljille :D pussaili sormet hyvin tarkkaan :)

Meillä Kaarna sekosi eilen, tunki posket täyteen paperia ja juoksi ympäri terraa pesäpaikkaa etsiessään. hyviä tilanne kuvia sain ja lopulta neiti muutti takaisin pesänurkkaan :D
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

HamsterSailor

Peppi hamstraili eilen posket täyteen ja kävi tyhjentämässä kaiken kylpyhiekka-astiaansa :D Se oli kai hänen mielestään ihanteellinen paikka perustaa ruokavarasto... :P

Hessuinen

Ei siis ole totta, tuo poitsu on nyt täydellisesti ottanut hatkat väliaikaisasumuksestaan (vanha ja paikkailtu häkki) viimeyön aikana. Mystisemmäksi tekee se että häkki on sijoitettu vessaan jonka ovi on tiukasti kiinni, ja siellä sitä ei ainakaan löytynyt. Viemärikaivoon mikälie ei ainakaan ole voinut mennä, on sen verran painava/hankala etten edes minä saa sitä auki omin avuin, ja muista piilopaikkoja ei vessassa ole. Josta päätellen tuon on täytynyt jotenkin päästä sieltä pois muualle kämppään, jossa sitten onkin reilusti piilopaikkoja. Pitänee järjestää pari ansantapaista tuolle, josko saisi kiinnikin joskus. :pihalla:
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Marla

^ No jopas on. :huh Hamsterit ovat ihmeellisiä tapauksia, kyllä. xD Mulla on kylppärissä kynnykseltä sellainen pudotus ja siellä oven alla rako (selkeää, kyllä :D ), josta voisikin joku livahtaa.

Hessuinen

^Jeps, nyt kun mäkin katsoin on oven alla pieni mutta selvä rako. Ei kyllä kuvittelisi että on siitä päässyt kun on sen verran pieni, mutta kai sitä nuori hamsteri pääsee mistä raosta vain.Toistaiseksi jätkän karkureissu jatkuu vielä. Hetkellisesti jo pelästyin kun huomasin että olin jättänyt Titi-uun dunan ritilästä ne väkäset auki, mielessäni jo näin kauhuskenaarion jätkän ruumiista, mutta onneksi dunasta löytyi vain uninen tyttö.

Pian nukkumaan, täytyy ladata nuo "ansalaatikot" jollain oikein herkullisella ja haisevalla ruualla, pilttiä ja kuivattua kalaa. Toivottavasti jää nalkkiin, muuten täytyy järjestää oikein kunnon etsinnät, sillä vaikka ruokaa saisikin niin ilman vettä ei kyllä varmaan kauaa kestä. Tietääkö kukaan tarkalleen ottaen kuinka kauan? Huolestuttaa jäpikän puolesta. :(
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Kerkkuli

Just kun pääsin paasaamaan ettei meidän neiti kädessä pysy... Tänään halus takertua käteen kun viimeseen oljenkorteen, ei lähteny kädestä sitten millään  :shock:  Näin ei ole tapahtunut kertaakaan!! Alma on kohta 8kk. On tietenkin käsikesy, antaa vieraankin ihmisen käsitellä mutta koskaan ei ole ollut näin "kiihkeä". Voiko "rakkauden puuska" tulla kun toinen hamsu astuu taloon?  :huh

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"Jeps, nyt kun mäkin katsoin on oven alla pieni mutta selvä rako. Ei kyllä kuvittelisi että on siitä päässyt kun on sen verran pieni, mutta kai sitä nuori hamsteri pääsee mistä raosta vain.
Todellakin. Yllättävän pienistä raoista hamsterit saavat itsensä tungettua läpi. Luinkohan joskus, että kääppäri oli normaalin oven alta itsensä tunkenut? En muista tarkalleen.

Arh, en tiedä yhtään, mitä teen näiden metelöitsijöiden kanssa... Melu öisin on aivan huumaava, kun monta hamsteria yhtä aikaa joko jyristää kaltereita tai rikkoo dunaansa. :roll: Ok, minä käytän korvatulppia, mutta niistäkin kuuluu läpi.
Tässä pari kertaa on vakavissaan käynyt mielessä, että luopuisin koko hommasta. Kun iltaisinkin joutuu metelöintiä kuuntelemaan... Kaksioon ei ole näillä vuokrahinnoilla varaa eikä tänne mahdu yhdeksää terraakaan. :<

ammie

^ Mä oon jo jotenkin tottunut siihen kaltereiden kalisuttamiseen ja muuhun kolinaan. Illallakin pystyn nukahtamaan, vaikka hamsterit viettää yöelämää.

Ja meillä oli justiinsa äidin kanssa keskustelua siitä, mistä välistä hamsteri mahtuu ja mistä ei. Puhe oli lähinnä tuosta häkistä, jossa pinnaväli oli parisen senttiä.

Äiti: "Minkäs elukan sä siihen meinaat laittaa sit kun saat sen valmiiks?"
Minä: "No varmaan Bravon ajattelin siihen siirtää."
Äiti: "No eihän se tosta läpi pääsis! Onhan sen aivotkin isommat kun noi välit."
Minä: No ei kyllä taatusti oo ja se tulis siitä ihan helposti läpi."

Jouduin vakuuttelemaan äitiä hyvän aikaa, eikä se varmaan vieläkään usko, että syrkki tulisi tuollaisista väliköistä hyvin nopeesti ulos.  :p
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

petosiru

Kerkkuli: Olitko käsitellyt ensin poikahamsuasi?
Sehän hyvin selittäisi tyttösi yllättävän lemmekkyyden..  ;)

Hessuinen: Pidän peukkuja että löydät pienen pian!!
Etkö muuten pelkää että koiranpentu löytää sen ensin? Tai jos se
suhtautuu "perheenä" eikä potentiaalisena saaliina hamsuun,
voisitkohan käyttää sen vainua hyväksesi? Tai olisiko jonkun
kaverisi koira kokeneenpi etsijä?

Mulle oli villakoirasta apua kun Nekku karkasi..   :lol:
Taisin apinapinserinkin kanssa yrittää, mutta se
ei honannut mikä "leikki" oli kyseessä..
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]