• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Essi

#75
Oii, tiiätkö jo minkä värisii? :)

ammie

#76
No nyt mulle selvisi paras eläinkauppa-aika: Keskipäivä! Siellä ne hamsut vaan painatti menemään, kun koskarin faunataressa taas kävin katselemassa. Aina jos illemmalla koitan mennä, niin ne nukkuvat, mutta keskellä päivää sitten ravaavat ympäri ämpäri.
Oli taas monenmoista hamsunassua myynnissä. Kaksi talvikkoa, jotka näyttivät olevan talviturkissa, roboja enemmän ja vähemmän, yksi kokonaan valkopärstäinenkin siellä näytti olevan. Syrkkejä löytyi jälleen ja lisäksi myynnissä oli cämpsyjä, jotka olivat laikullisia mustia, tai jotakin sen suuntaista. Hassua oli, että campbellit maksoivat 3€ enemmän kuin talvikot ja robot.  :D

Eräs ulkomaalaistaustainen nainen siinä osti syrkin samalla kun itse notkuin katselemassa elukoita. Oli kyllä jotenkin sympaattinen tapaus, kun hän hieman huonolla suomella kertoili vanhasta hamsteristaan ja mietti, minkä hamstereista tahtoi ostaa. Kun myyjä meni takahuoneeseen hakemaan hamsteria, niin nainen jo lässytti lasin läpi terrassa nukkuville hamstereille.  :)  Tuli jotenkin iloinen mieli itsellekin, kun toinen oli niin innostunut uudesta hamsterista.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Vevve

#77
Lainaus käyttäjältä: "ammie"No nyt mulle selvisi paras eläinkauppa-aika: Keskipäivä! Siellä ne hamsut vaan painatti menemään, kun koskarin faunataressa taas kävin katselemassa. Aina jos illemmalla koitan mennä, niin ne nukkuvat, mutta keskellä päivää sitten ravaavat ympäri ämpäri.

Täälläpäin eläinkaupoissa elukat ainakin ruokitaan siinä keskipäivän aikoihin kun ei ole niin paljon asiakkaita paikalla. Varmaan siksi hereillä.  :)

ammie

#78
^On muuten hyvin paljon mahdollista, kun se myyjä tuntui muutenkin ravaavan siinä takahuoneen ja kaupan puolella.

Osaisiko joku suositella jotain kuivattuja hedelmiä hamstereiden siemenseokseen? Olen koittanut kaupoissa katsoa, mutta kaikkeen on laitettu sokeria tai sitten joko hedelmät ovat aivan pehmeitä, ja mielelläni löytäisin sellaisia kiinteämpiä versioita.  :D  Eli jos joku osaisi kertoa kaupan ja merkin tai vastaavaa, niin olisin todella kiitollinen. :jeps:
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Ninde

#79
^//http://www.punnitse.fi/ tuolta voisi löytyä

Marla

#80
^ Jep, Tullintorillahan tuo sijaitsee. :) Pitäisi itsekin nyt vähitellen käydä siellä, kun on jo hyvän aikaa pitänyt. Joskus löysin Lidlistä sokeroimatonta mysliä, muttei enää ole näkynyt siellä. :<

Saana

#81
^Tampereella Anttilaa vastapäätä on myös joku vastaava kauppa.

Marla

#82
^ Oho, enpä ole huomannutkaan, vaikka niillä nurkilla olen liikkunut. :o

Vevve

#83
Punnitse&Säästä on ihana  :lov  Sieltä tulee hamsujen ja mun eväät aina.

satvuo

#84

Sintturainen

#85
Huoh. Taas pölähti siemensankosta lentoon jauhokoisa  :S  Miten ootte päässyt näistä siivekkäistä eroon? Auttaako siementen pakastus?

Ninde

#86
^Muuttamalla.  :reps: Ei vaan, pakastaminen kannattaa kyllä, mut jos ne on ehtineet villiintymään niin sit se eroon pääseminen on kyllä aika tuskaisaa, kun niitä toukkia saattaa olla ihan missä vaan. Et jos varmistua haluaa, niin käyttäsin siemenet aina pakastimen kautta tai näin talviaikaanhan voi laittaa ulos jos vaan on pakkasta, kun niissä saattaa olla niitä toisia ällöjä öttiäisiä myös, joista on ihan yhtä hankala päästä eroon.  :upmfh:

Sintturainen

#87
Pitääpä heti kiikuttaa ulos nuo siemenet. Riittääköhän muutama pakkasaste, vai oisko syytä laittaa ihan pakastimeen? En usko että ihan villiintymään ovat vielä päässeet, pari kolme koisaa oon vasta bongannut.
Kun asuin porukoilla, ne levis kyllä ihan kunnolla. Niitä näkyi monta vuotta vaikka hamstereita ei enää ollutkaan. Nyt ovat itekseen sit hävinneet.

Niin ja kuinka kauan noita siemeniä tulisi pakkasessa pitää?

Ninde

#88
Pakastimessa riittää vuorokausi, mutta ulkona pikkupakkasessa pitäisin kauemmin, jos haluaa ihan varma olla että ylimääräiset kaverit kuolee... Että pakastin lienee kuitenkin varmempi ja jos on pieni määrä jyviä niin tuskin niiden kanssa tulee kauheaa tilaongelmaakaan, eri asia jos tarttis joku 15 kilon säkki saada pakastettua. :)

viiru

#89
Minä säilytän jyväseosta (parinkymmenen kilon säkki) meillä ulkovarastossa (kylmä & kuiva tila), ja haen sieltä sitten muutaman litran kerrallaan aina pakastuspusseissa pakastimeen. Kirkkonummen kotona noista tuli oikea riesa, joten päätin että täällä en tuo enää ikinä jyviä sisään pakastamatta, ettei tulisi samalla noita ei-toivottuja vieraita.
Cheersbigears-talvikkokasvatus