• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsukasvatusta usa:n tyyliin

Aloittaja Elven, 13.11.09 - klo:10:59

« edellinen - seuraava »

Heli

#45
Kyllä useille kääppäreille on ne pienimmät pyörät sopivan kokoisia.

Ja jos yhtään lajia tuntee niin tietää kyllä mitä ne yliaktiiviset tapaukset on. Rauhalliset on rauhallisia, aktiiviset aktiivisia. Rauhallisilla jää usein tarjotut virikkeet käyttämättä, kun taas ne hysteerisemmät tapaukset tarvitsevat paljon puuhaa. Ei ne yliaktiiviset TODELLAKAAN muutu passiivisiksi jos asuvat pienessä asumuksessa eikä rauhalliset yliaktiivisiksi isossa.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Lakupekka

#46
Aivan liian usein näkee esimerkiksi juuri Youtubessa sitä kuinka ihmiset ovat laittaneet hamstereitaan uimaan. Ei elämä! En viitsi videota laittaa kun aivan varmasti jos nähdä haluatte löydätte itsekin.

Katselin tuossa äsken youtubea ja näin videon '' my hamsters taking nice swim '' katsoin sitten sen ja olin aivan, ou nou. Tyyppi tosiaan laittoi hamsterit vessassaan lavuaariin, sekä samassa huoneessa oli kaksi kissaa. Mies puhui siinä jotakin että kissat eivät välittäneet hänen hamstereistaan, tai jtn, mutta omasta mielestäni kissat ovat petoeläimiä ja se pikkuinen lutuinen misuli saattaa yhtäkkiä metsästys vietin herätessä muuttua kylmäveriseksi nopeaksi tiikeriksi. Että kyllä niitä hölmöjä mahtuu maapallolle.

Lisäksi monissa Amerikkalaisissa videoissa jossa ihmiset puhuvat taustalla kuinka hamsteri nauttii tai katsokaa kuinka sillä on kivaa normaalisti hamstereista näkee heti että ei ole ok juttu tämä. Jessus sentään, sitä räpiköintiä ja sellaisen kohdan etsintää josta pääsisi pois. Onneksi tätäkään ei kai Suomessa esiinny.

Nyt kun tarkemminkin katsoo niin koko youtube on täynnä videoita jossa joko hamstereita laitetaan veteen uimaan ja sanotaan että ne tykkäävät siitä tai sitten videoita tosiaan missä monta hamsteria samassa pienessä dunassa. Järkyttävää, sellaista se on.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Hamsufani97

#47
Niin,olen myös youtubessa nähnyt näitä videoita jossa hamsteri laitetaan vessassa lavuaariin uimaan.. Oikeesti, en ymmärrä ollenkaan näitten ihmisten ajatustenjuoksua.. Ja sit just ku ne sönkkää sielä taustalla, mun hamsteri rakastaa uimista kattokaa ny ku sillä on kivaa ja toinen paniikissa räpiköi. Ihan sekopäistä..

Marla

#48
^ ja ^^ Meitä on täällä joka junaan ja osa jää asemalle. :roll:

Anonymous

#49
Mäkin olen valitettavasti noitqa videoita nähnyt. Sit niille jotkut on kommannu tyyliin et kyllähän noi näyttää tykkäävän kui ei poiskaan tule, ja ui siel. Eihän ne joistain ämpäreistä pois pääse ja ne ui vaan koska yrittävät pois päästä. Ihan hullua toi hamsujen pito amerikas... Tää nyt vähän poikkeaa aiheesta, koska suomessakin näin tehdään, mutta mitäs mielt' olette hamstereiden juoksupalloista? mä en tykkää niistä.

GaneshaX

#50
Ei kai siitäkin aleta vääntämään tässä ketjussa?  ;)
Sille on ketju täällä:
viewtopic.php?f=4&t=593
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Nell_a

#51
Turha kuitenkaan yleistää että Amerikassa kaikki on huonosti ja Suomessa hyvin. Kyllä sieltä Yhdysvalloistakin löytyy fiksuja hamsterin pitäjiä ja myös Suomessa käytetään liian pieniä asumuksia (oma mielipide) esim. flättejä ja uitetaan hamstereita  :roll:
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

Anonymous

#52
^ nii.. samaa mieltä mäkin oon. Kyllä Suomestakin löytyy niitä huonommin eläimiä kohtelevia ihmisiä. Ja toisinperin myös amerikas, sielki on varmasti paljon ihmisiä jotka pitää hyvää huolta hamsuistaan

Disposable

#53
En usko, että on tarpeen yleistää, että "noin Yhdysvalloissa kasvatetaan hamstereita", koska tuo ääliö voisi periaatteessa olla vaikka suomalainenkin, joskin täällä tuollaisen toiminnan julkituleminen hamsteripiireissä saisi varmasti ks. kasvattajan kertarytinällä järkiinsä.
LK syyrialaisia Pudasjärvellä

Hamsufani97

#54
Ei tässä mitään maata tarvi rueta syyllistämään,mutta enemmän Yhdysvalloissa tällaista tapahtuu mitä esim. Suomessa. Mutta Yhdysvalloissa tosin on paaaaaaaaaaaaaljon enemmän ihmisiä.

Karvatassu

#55
hmm me oltiin kanadassa joukkueen kanssa pelaamassa ja kaverin kanssa poikettiin eläinkauppaan joka näytti hyvältä. peremmältä löytyi kuitenkin syrkkejä liian pienissä häkeissä, kaloja mukinkokoisissa laseissa myytävänä ja koiranpentuja pienissä lasikopeissa jossa pohjana ritilä. aika äkkiä lähdettiin. :x  :<  :(  :teipit
Eetu talvikko s. 20.6.09-16.12.2010<3
Elmeri talvikko s. 20.6.09-10.8-10<3
Roudan Jasmiini "Jassu" s. 17.10.2010

HamsterSailor

#56
Ihan ekassa videossa luki että "Tämä video on mahtava! Jos haluat oppia miten hamstereita voi kasvattaa, niin kysy minulta. En halunnut laskea niitä, koska joku niistä kumminkin kuolee. Niin käy minulle usein!" No ei ihme että käy niin jos noin kohtelee... :(

Mustikkamaan

#57
Lainaus käyttäjältä: "muumimamma-64"Mutta , jos syrkeillä suositus ekalle poikueella on 6-9kk niin alle 4kk on aika nuori siihen verrtattuna..ja , kun k.o kasvattajalla ei ole se väli ollut kuin niukin naukin reilu2kk..

Olet kyllä nyt vähän erehtynyt. Siis vaikka "suositus" on 6-9 kk, niin se on jo aika iäkkään puuhaa noin hamsterin elämänkaarta ajatellen. 4 kuukautta on yleisesti ottaen ihan täysin hyvä ikä tehdä poikasia. Jotkut hamsterit kehittyvät hitaammin ja tämä asia pitääkin ottaa huomioon.

Parin kuukauden lepotauko on myös varsin riittävä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

muumimamma-64

#58
Voi olla , että olen erehtynyt, mutta sitten on kaiketi ne kasvattajatkin ja harrastajat,jotka näitä ohjeistuksia minulle ja monelle muullekkin antaa ensimmäisen poikueen ajankohdasta. Ja tuon viittaamani kasvattajan sivuilla näkee, että hänellä astukset tapahtuneet jo alle 4kk ja yhdellä  emolla jopa 3,5kk iässä.
Pointtini olikin se, että tapahtuu niit kauheuksia ym ihan tääl koto Suomessakin ei niitä tarvi jenkeistä asti hakea..täällä ne vaan tapahtuu vaihvihkaa eikä youtuben välityksellä tule kaikkien tietoon..naapuritalossa asui hamsu, jonka asumusta ei oltu 2v pesty..oli vaan purut vaihdettu..tämäkin tuli vasta jälkikäteen ilmi, kun hamsua ei enää ollut elossa.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

jonna

#59
Pakko sen verran kommentoida tuohon ikäasiaan, että tuskin eläimet luonnossa katsoo kalenteria että nyt olen tarpeeksi vanha lisääntymään...Naaraat todennäköisesti tekee ekat pennut ekasta kiimasta, ja tuohon noin 4kk ikään mennessä on varmaan jo pari pesuetta maailmalla...Miksi niillä yleensä olisi kiima jos ne eivät olisi valmiita lisääntymään..?
Mut joo, villieläin on villieläin ja lemmikki on lemmikki.