• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#180
Meillä tosiaan tyttö halus ekana marsun tai pupun ja lueskelin tietoja hamsuista tytön tietämättä otin samalla selvää lähistöllä olevista eläinkauposta kasvattajilta tulevista hamsuista. Lupasin hamsun kunhan läksyjen teko ja koulunkäynti alkaisi sujuun paremmin Jouluun mennessä. ja näin tapahtui siitä lähtien olen minä ollut joka on halunnut lisää hamsuja ja niitä on nyt 8 syrkkiä 5 talvikkoa sekä se pupu.

Guinea

#181
Olin halunnut vuosia hamsteria mutta kuitenkin ostettiin marsuja koska ne elävät pitempään. Kuitenkin vuosi sitten halusin talvikon. Lopulta ne suostuivat sillä ehdolla että ostan itse rahoillani hamsterin ja tarvikkeet. Rahalla jonka saisin kun tekisin kotitöitä. Keräsin rahaa ja sain vihdoin hamsterin :)

narsku

#182
mun pikkusisko sai kauan kaipaamansa kanin ja mulla ei ollu mitään omaa lemmikkiä :cry:
sit sanoin: `jos aino sai kanin, miks mä en saa hamsua?`
Sain kyllä ruinata kauan ja hartaasti...
Sittenhän mentiin nettiin hankkiin tietoo, kävi ilmi, että se on halpa ruokkia.
mentiin sitten kattoon ja ostettiin yks.


 nyt oon talvikon onnellinen omistaja, hamsuni on kyllä ihana :lov
koiria 6
kissoja 1
kaneja 2
talvikkoja 1
pian(luultavasti)roboja 2

Ticorti

#183
Ekaan hamsuun ei tarvinnut ees suostutella, kun en ollut edes ajatellut lemmikkiä, mutta äiti ja isä ajatteli, että olisi jo ajankohtaista hankkia meille lemmikki. (olin 9v) Toisella kerralla oli paljon hankalampaa, koska meillä oli ennestään kolme gerbiiliä. Vetosin siihen, ettei minulla ole ystäviä ja päästin pari (krokotiilin)kyyneltä. (En itsekään oikein tiedä, olivatko ne aitoja.) Äiti heltyi niin, että viikon kuluttua ideasta (ja päivä Englanninmatkalta palattua) sain kaksi roboa. :grin:

nemuli

#184
Minulla ei ole hamsua, mutta äiti on jo luvannut sellaisen hankkia, tosin kun vielä lainaan kirjastosta sen pari kymmentä hamsu kirjaa, eli siis opiskelen hoitoa tarpeeksi  :)

Mutta minulle on tullut hamsu"kohtauksia" monestikkin, mutta nyt se on siis "pahimmillaan". Luen kaikki hamsuaiheiset jutut lehdistä ja netistä. Sitten en puhu äidille enää paljon muusta, kuin hamstereista. Ruokapöydässä kaverinani on siis hamsun hoito kirja. Sitten kerroin äipälle, että isoveljeni kiusaa siitä, että haluan hamsterin. Sitten äiti sanoi nämä sanat "Sano sille Eerolle, että unelmia saa olla, ja että sinä saat sen vielä".  

Rakastan sua äiskä!  xD  Ja isihän ei pistä vastaan, äiti päättää meidän perheessä kaiken... :angel

tintsku

#185
Lainaus käyttäjältä: "nemuli"Minulla ei ole hamsua, mutta äiti on jo luvannut sellaisen hankkia, tosin kun vielä lainaan kirjastosta sen pari kymmentä hamsu kirjaa, eli siis opiskelen hoitoa tarpeeksi  :)

Kirjoihin ei kannata uskoa mitä siellä sanotaan, niissä on yleensä väärää tietoa, mutta tottakai niitä voi huvikseen lukea.

Cindu

#186
Halusin kovasti kaksi marsua, kania, koiraa ja muuta. Marsuista olisi myös hoitoa ja ne haisivat tietenkin enemmän, koiraa ei voi tulla kun isä on allerginen. No, äitini työkaveri allergisoitui niiden hamsterille, hupsista vaan, viime vuonna eräs lokakuun ilta hamsun piti tulla meille ns. ''koeajalle'' vaikka tiesinkin että se jäisi meille ja niin se jäikin : )

Suostuttelussa auttaa mm. Sanot hoitavasi itse ja voit säästää rahaa ja ostaa hamsterin itse, tietenkin vanhempien kanssa ja luvalla mutta vanhemmille ei tulisi juurikaan kuluja (: Ainakin osan voit maksaa.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Violahh

#187
Itse jankutin yli vuoden xD Ja tein sellaisen anomus lapun missä kerroin hinnoista, ja että lupaan hoitaa sitä ja siinä oli viivat vanhempien allekirjoituksilla ja omalle allekirjoitukselle. Sain Violan synttärilahjaksi + vielä ne allekirjoitukset siihen lappuun 8'D

Ainiin, luin yli vuoden hamsterikirjoja. Lainasin kaikki meidän lähikirjaston hamsu-/pienelukkakirjat :D
Viola [size=85]01.03.2009 - 15.02.2011
Lepää rauhassa rakas
?[/size]

[size=65](Lopetettiin kasvaimen takia...)[/size]

rocychan

#188
no,itselläni kävi näin: kerjäsin loputtomiin ja valitin, että kun siskokin sai 2 gerbii ja kanin mun ikäsenää.. ja se tehosi jotenkin mutta sitten rupesinkin haluamaan kilpparia koska vanhemmat kielsi hamsut niin jyrkästi, no sitten kun en konnaakaan saanut murruin täisin ja sitten vanhemmat sano, että konnaa ei tuu mutta se hamsteri voi nnistuukki.. ja pari viikkoa myöhemmin käytiin lappeenrannasta, kasvattajalta hamsterin poiskasia katsomaan ja päätettiin että yksi sieltä otetaan.. vanhemmat ja minä ihastuttiin niin totaalisesti nimittäin tähän syyrialaiseen creme pk poikaann ja sitten se muuttikin meille viikko sen jälkeen.  ;)
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11


Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

Nappula

#189
Ei meillä ainakaan äiti heti suostunut hamsteriin, oli kovinkin vastaan. Lopulta myöntyi kun ei jaksanut enää kuunnella jatkuvaa kinuamista. Eheh olen reilu




Edit// Muokkasin tekstiäni paljon lyhyemmäksi, ei kukaan ois jaksanu lukea tuota...
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Fazer

#190
Mulla on just nyt suostuttelu menossa, ja tämä tuntuu ihan mahdottomalta. Haluaisin niiiiin paljon 2 robonaarasta, ja oon selitellyt kuinka helppohoitoisia ne on, maksaisin kaiken itse, lupaan parantaa koulunumeroita, tehdä läksyt heti koulun jälkeen, siivota aina oma huone ym. Mutta ainut syy on vain että ei oo tilaa. Ja kyllä nyt mun huoneeseen mahtuis vaikka kolmekin häkkiä, mutta kun ne ei ymmärrä sitä. Oon yrittäny suostutella jo niitä monta kuukautta, mutta aina vaan jyrkkä EI. Oon aatellu että pitäskö ruveta säästämään rahaa ja ostaa vaan vähitellen tarvikkeita?  :< Meidän lähistöllä ei ole edes lemmikkieläinliikkeitä, että voisi raahata ne sinne.  :D

HamsterSailor

#191
Kun otin ekan hamini vuoden -05 maaliskuussa, olin sitä ennen joutunut suostuttelemaan isääni todella paljon. Äidilleni se kävi, koska meillä ei ollut muita lemmikkejä. Luin paljon hamstereista ja lopulta isänikin suostui. Sitten meille tuli eka hamsterini. Kun se kuoli -06 lopulla, otimme uuden. Ja kun sekin valittettavasti kuoli -08, pidin pari kuukautta taukoa ja otin uuden. Mutta sitten iski halu kasvattaa määrää. :oops: Otimme kohta toisen ja kolmannenkin. Niiden kohdalla jouduin suostuttelemaan enemmän kuin ensimmäisen kohdalla. Lupasin olla tosi kiltti ym. :angel  ja sitten sain nekin hamsuttimet. :lov

Insku

#192
4 vuotta olin kaiken karvasii otuksia kinunnut ja sitten kummitädin lapselle hamsu tuli.käytiin sit mun kummitädil ja siä äiti niihin ihastu ja sit kysyin omaa hamii äiti sano, että kysäseppä inkalta, etää saadaanko hipsun kamat kun se kuolee ja kummitäti sano et senkus otatte ja yhtenä aamuna klo 6.30 tuli tekstarti kummitädiltä "Hipsu on nyt kuollut kamat saa tulla hakemaan" ja menin herättään äitin ja se vähän kiros kun se ois saanu silloin nukkuu kasiin asti muta kyl se hami sit meille tuli<3

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Anonymous

#193
Mä taas eläinrakkaana ihmisenä olin jankannu monta vuotta koiraa, koirat on mun mielestä ihanimpia eläimiä maailmassa. Mun 2 serkkua oli saanu  hamsut, ja rakastuin niihin kun näin :D sitten yks kerta äiti tuli hakemaan mua, kun olin mun serkuilla, ja suunninpiirtein raahasin sen katsomaan niitä ihania hamsuja. äiti yllättyi iloisesti koska hamsuilla ei ollutkaan sitä "rottamaista häntää", ne olivat pieniä, eivätkä haisseet :D ja ne olivat suloisia. Äiti oli siis suostuteltu. Enää oli isä. Rupesin puhumaan sille pikkuhiljaa hamstereista. Sit eräänä iltana luin Lemmikki- lehteä, ja isä vaan sano: Anna, koira vai hamsteri? Meniin ihan hulluksi! Olin niin iloinen. Ensin ajattelin koiraa, mutta aiempaa ikiomaa lemmikkiä mulla ei ollut, niin isä ajatteli jos aloitettaisiin hamsterista, koska se opettaisi hyvin vastuuta ja olisi helppohoitoisempi kuin koira. Ostimme hyvin pian Leevin, jopa n.3 päivän päästä, koska olin lukenut ja opetellut kaikki asiat hamsuista aikoja sitten ja olimme valmiita hamsterin ottoon. :D sitten vaan eläinkauppaan hamsua valitsemaan, ja Leeviin rakastuin ensi-silmäyksellä! :sydan

Mut siis nykyään hamsterit on kanssa yksiä mun lempieläimiä!

Tuoho

#194
Heh, meillä ei mitään lupaa saa..

Höm, asun siis mummini ja vaarini luona kera pikkuveljen. Minkäänlaisesta lemmikkieläimestä ei ole saanut olla puhettakaan viimeisen kuuden vuoden aikana jolloin täällä olen asunut. Tuossa kuukausi sitten kirjoitin jopa kirjeen hamsusta mummille, mutta eihän se mitään auttanut. Eikä auttaneet kyyneleet, ei mitkään!  :(  Selitin kuinka tätini (mummin tytär) sai ottaa oman koiran 14-vuotiaana, mutta mie en saa ottaa omaa hamsteria vaikka olen kohta 20!  :cry:  Ei auttanut sekään, mummi vain selitti kuinka tähän huusholliin ei minkäänlaista elukkaa tule.

Nyt mie oon ollu siitä hamsusta vaiti monta viikkoa, mutta nyt jouluna mie ostan sellasen itselleni joululahjaksi. Sanomme tädin kanssa että se on muka lahja häneltä, niin mummi ei kehtaa ottaa sitä pois.  :P

Kunhan tästä saan työpaikan ja pääsen muuttamaan omaan asuntoon, niin ai että miulle tulee eläimiä<3 Kissat, koirat ja hamsut on todella lähellä sydäntäni.