Grand Gala 5.12.2009 Turku

Aloittaja Vevve, 01.11.09 - klo:18:44

Pertti

Semmottiis noi oudommat ulkomaanelävät ain välillä tahtoo olla  :P  Siinä taas yksi syy miks ulkolaisetki ruukaa yleensä olla niitä samoja vanhoja naamoja.... :)
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Niina-03

Kiitos kaikille mielenkiintoisesta näyttelystä ja vaivannäöstä sen eteen. Näyttelyväki veti yhtä köyttä ihan ennennäkemättömästi kun ihmeteltiin välillä noita arvosteluita :D Ja tilakin järjestäytyi lopussa viirun ohjeilla yllättävän nopeasti.

Kiitosten ohessa pitää varmaan pahoitella, jos se yliväsynyt viisivuotias otti hermoon. Näyttely tuntui kestävän kauan ihan meistä aikuisistakin, joten ymmärrän että alle kouluikäisille voisi olla mukavampiakin paikkoja viettää aikaa :oops:

Onnea kaikille menestyneille ja kiitos hyvästä seurasta :)
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Marla

En tiedä, pitäisikö minun itkeä vai nauraa... Toisaalta kyllä haluan itkeä, sillä Leellä nyt tosiaan taitaapi olla se knikki, joten jää pois jalostuksesta. :cry: Harmi, kaunis naaras ja hyväluonteinenkin.

Netalla voi olla knikki, mutta vien kyllä vielä toiselle tuomarille. Indyllä ei minusta ole knikkiä, vaikka sillä onkin hivenen erikoinen häntä - on kumminkin ollut sitä jo yli vuoden, ja silti on pärjännyt ulkkiksissa ja saanut sertinkin tässä syksyllä ja Ikaalisissakin oli vielä ok - sekä on kohta 2 v veteraani joka ei oikein pääse häntäänsä telomaankaan. Sillä nyt ei merkitystä sinänsä ole, kun neitiä ei ole käytetty jalostukseen. Saas nähdä, jos jatkossa sanotaan, että on knikki, niin ehkä sitten uskon.

Cindy tuli siskonsa Cirun kanssa toiseksi, cinnamon whitejä nuo siis.

Cindy olikin se valopilkku, sillä neiti sai ei-standuista pari ruusuketta ja EH:n. Olin niin yllättynyt, etten oikein varmaksi muista, mitä ne olivatkaan, mutta eiköhän se selviä tulosten ilmaannuttua. xD

Fortune ei sitten tosiaan ollut ps valkoinen vaan ps luonnonvalkoinen, eli ei-standuun sekin meni. Ihan kivan arvostelun sai (H), ei pahemmin moittimista ollut - kapea tyyppi ja erottuva kuono-osa, mutta pk turkki oli erittäin hyvälaatuinen, väri kermaisen luonnonvalkoinen, koko ok, hyvä pää ja kunto sekä luonne hyvä.

Lainaus käyttäjältä: "Niina-03"Ja tilakin järjestäytyi lopussa viirun ohjeilla yllättävän nopeasti.
Me tuota automatkalla pohdittiin, että paikat siistitään tehokkaammin, jos ennen palkintojenjakoa ihmisiä kehotetaan viemään penkit paikoilleen jne.

Mutta... Yllättävän monen kanssa tuli jutusteltua, osan nimeä/nimimerkkiä en edes tiedäkään, mutta mukavaa porukkaa oli. :)
Assarointi sujui yllättävän hyvin ottaen huomioon julmetun väsymykseni - kyllä siinä pariin vaiheeseen olin nukahtaa seisaalleen. :roll:

Kiitoksia mukaville ihmisille näyttelystä!
Joku tuntui puhuvan jotain Ylöjärvestä, liittyen varmasti siihen palkintoon.

karov

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Tossu sai ihan kivan arvostelun lemmikistä (EH), ja voitti Lenni Lokinpoikasen kanssa parikilpailun (pk soopeli). Lenni oli kyllä ihana. :lov

hehe parhaat pojut meillä   :)  :sydan !! kyllä mä nauroin vielä kotonakin niitä kaikenmaailman sairauksia kun paljastui eri hamsuista..  :P
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa

Saana

Heei!

Kiitos näyttelystä! Tosi kiva päivä oli. Hamsuporukoissa näyttäis pitkästä aikaa olevan tosi hyvä henki päällä. :) Paikka oli kanssa loistava. Iso tila ja riittävästi pöytiä ja mukava buffettitila jne. Paikalle oli hieman hankala löytää (ja vielä vaikeampi pois), mutta siitä saamme syyttää ainoastaan sekoilevaa navigaattoria. xD No saipahan kunnon naurut sen selityksille "käänny tästä vasemmalle" ...suoraan ojan kautta metsään...

Meillä näyttely meni aika loistavasti. Hieman hävetti noutaa niin paljon palkintoja. :oops: Taisi olla meidän paras näyttely ikinä!

Rock S1, PN, BIS1
ja loputkin sijoittuneet standurobot oli kai joko mun tai mun kasvatteja. Eli onnea myös MirkkuH:lle! :)

Isobel Ismene S1, PN, TS, BIS2. Kiitos PiiaL aivan superkauniista ja suloisesta hamsusta!

Niisku, ES1, BIS4
Heijastin ES2

Yökyöpelin Taimi S2

Lammikkiluokasta tuli ainakin Poker Facelle kuma. Sai se Pokeri jotain ulkkiksestakin, mutten yhtään muista mitä. Sertejä tuli tänään  meidän hamsulaan varmaan enemmän kuin koko historiassa yhteensä. Noh, kerrankos sitä nyt vähän rohmuaa. x)

Syrkkituomarin knikkejä ja sairaustuomioita ihmettelin kyllä minäkin. En tiedä johtuiko nahkasta, joka "alaspäin" venyessä voi tuntua "mukaknikkinä", mutta oikeasti hamsulla ei sitä ole. Noh, tiedä häntä, mutta ainakaan mun tunnustelemilta hamsuilta ei knikkejä löytynyt vaikka kuinka syynäsin. Ja muilla vissiin vähän samat fiilikset asiasta? Ainiin oli siellä kyllä yksi "knikahtava". ;)

Kääpiötuomari oli tosi mukava! Ja huumorintajuinenkin vielä! Oli ilo sihteeröidä hänelle, ja jos en tiennyt jotain sanaa, niin joku tuli aina auttamaan tulkkauksessa. Niin ja äskeinen siis ruotsalaisesta tuomarista. Mutta olihan se Saijakin yhtä mukava kuin aina! :D

Mutta kiitos vielä erityisesti mua hereillä pitäneelle matkaseuralle! Paulalle, joka sääti numerolaput mun boxeihin aamulla. Huh, olisin kyllä saanu säädettyä niiden kanssa ties miten kauan yksin. Ja kaikille ihmisille, jotka tosi ystävällisesti auttoivat mua vaikka missä asioissa! Ja tietysti Martinalle + muille asianosaisille loistavasta näyttelyn organisoinnista. Oli myös erikivaa jutskailla kaikkien tyyppien kanssa!

Marla

^ Apua, unohdin vallan kiitellä vielä täällä erinomaisesti sujuneesta matkasta! :)
Pientä säätöä oli pois lähdettäessä, mutta kyllähän se siitä - mikäs niitä kärrypolkuja ajellessa. Navigaattorit ei ole kyllä yhtään kivoja. :kieli

GaneshaX

Meiltä lähtee ainakin porukka hakemaan revanssia helmikuussa.

Yleisesti löytyi kyllä niin monta "knikkiä" ja kaikenmaailman ihme vikoja, jotta voi että XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Niina-03

Jos joku näytteilleasettaja pettyi tuomarilausunnoista, niin kannattaa muistaa että paperi on vain yhden tuomarin mielipide  :D ei välttämättä absoluuttinen totuus. Makuja kun on monia. Yksi tykkää pillistä ja toinen pullasta, joku löytää hännästä knikin ja toinen ei, ilmeisesti nenästäkin saa tipan herutettua oikealla tekniikalla  :roll: kaikki on mahdollista.
Ei siis yhdestä arvostelusta kannata kiveen kirjoittaa mitään.

Kaikki tervetuloa uutta arviota hakemaan näyttelyistä  :D
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

AnsaLucia

Minunkin puolesta taas kiitokset kivasta näyttelypäivästä. Paikka oli hyvä, järjestelyt mallikelpoiset ja kiva oli tavata taas tuttuja.

Pikkutarinat tekivät parhaansa ja päivän päätyttyä oli mamma heistä kaikista niin kovin ylpeä  :yes: . Erityisesti mieltä lämmitti kestomissi Hertta (T.Kihlasilkki), joka jo toisen kerran yli 20kuisena otti arvosanan eri ja sertin. Hertta valmistui myös Valiolemmiksi. Tuon kun saisi kloonattua, tuollaisen eläimen ei voi omistaa kuin kerran  :lov

Pikkutarinoita ponnisti myös maailmalle Lotan matkassa sekä kaksi prinsessaa ja yksi prinssi saatiin ulkomaanvahvistuksena meille uutta verta tuomaan. Kelpo pikkuisia  :peukku: , toivottavasti näin myös jatkossa.

Onnittelut vielä myös kaikille menestyneille   :aplodit: ja hyvää jouluodotusta! Ensi vuonna näkyillään samoisa merkeissä!
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

MirkkuH

Väsynyt mutta onnellinen...kotona puoli yhdentoista kieppeillä ja lähtö oli kuuden hujakoilla :)  :c8

Kiitos järjestäjille, paikka oli mitä mainioin ja järjestelyt pelasivat. Oli kiva nähdä hamsteri-immeisiä ja joitain ihanoita murmeleita ihan livenä esim. suur-suosikkini Odeliina Onnenpisara :sydan

Hurjasti onnea kaikille menestyneile ja tietty erikoisesti Saanalle jättipotista :aplodit: (kiitos ihanasta vielä nimettömästä blondi-pojasta :sydan ...muutti Aleksi-sedän kanssa asumaan, niin ja kiitti, että meillekin yksi serti tipahti :D )

Hamsufani97

Onnea kaikille näyttelyssä menestyneille ! :D

KaisaM.

Onnea menestyneille!  :)

Meidänkin hamsut kotiutuivat juuri  :lov  Ruusukkeita tuli neljä, Reena taisi olla parhaiten pärjännyt, olen ylpeä pikkuisesta tytöstä.  :sydan  Kiva että mun hamsut taisivat käyttäytyä kunnolla. :D Esheltä jäi PLH-sija nyt saamatta kun se on vähän paksu.  :D  Mutta saahan vanha rouva olla hieman pyöreä.  xD No saa nähdä millaisessa kunnossa se on seuraavan näyttelyn aikaan, mennäänkö vielä yrittämään sitä valiolemmikki-arvoa.  :)  Onessalta löysivät molemmat tuomarit knikin, joka ei ole kovinkaan selkeä tapaus, mutta kyllä se jää kasvatuksesta pois, harmittaa kovasti.  :(  Manu-poika ei pärjännyt ilmesesti koestandussa, tikkaus on hävinnyt jonnekin jne. mutta odotellaan millaiseksi pikkumies kasvaa, eihän se ole kuin vajaa 3kk.  :)

Kumat tulivat ilmeisesti Reenalle joka juuri ja juuri ei sijoittunut lemmikissä, sekä Onessalle yleiskunnosta. :) Sitten tuli vielä kaksi ruusuketta, toinen oli joku erikoispalkinto jostakin jollekin.  :D  Joku joka tietää voi valaista minua. :D Yksi ruusuke jäi vielä selvittämättä, mutta odotellaan tuloksia. :)

Kiitoksia näyttelynjärjestäjille ja tietysti ekstrakiitokset Arjalle hamsujen luksushoidosta!  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

viiru

Paikka oli minustakin ihana, ja peräti niin ihana, että se on vuokrattu jo ensi vuodellekin Juhlanäyttelyä varten. Valitettavasti kuitenkin toukokuu oli niin täyteen buukattu häätilaisuuksia, että jouduimme hieman joustamaan perinteistä ja siirtämään Juhlanäyttelyn hieman myöhäisempään ajankohtaan. Juhlanäyttely 2010 järjestetään 6.6.2010. Samoin tässä mieleeni tuli myös, että Poskipussiin oli edelleen jäänyt PetExpon kohdalle väärä päivämäärä. Tapahtuma on ensi vuonna vasta 24.-25.4.2010! Yritetään saada nämä ensi lehteen jo oikein...

Arvostelin lemmikkisyyrialaiset, joita olikin suureksi ilokseni ilmoitettu valtava määrä. "Kamalinta" oli se, että eläimet olivat valtavan hienossa kunnossa esitettyjä, ja tästä koitui tietenkin ongelmaksi sen parhaan viisikon valinta, koska olin jakanut erinomaisia varmaan lähemmäs 15 - ja minun "erinomainen" todella tarkoittaa erinomaista, siis sellaista eläintä, josta ei hakemallakaan löydy mitään valitettavaa. On ihana huomata, että hamstereista pidetään hyvää huolta, ne ovat luottavaisia, avoimia ja oloonsa tyytyväisiä. Liikutuin miten eräskin hamsteri oli nukahtaa käsittelyyn, se oli selvästi kautta linjan hienosti pidetty ja rakastettu lemmikkihamsteri.

Lahjoituspalkintoja oli tuotu paikalle aivan valtavasti, suurkiitos kaikille lahjoittajille! Samoin suurkiitos kaikille leipojille ja ruoantuojille, pizza oli tosi hyvää ja tarpeellinen lisä pitkäksi venähtäneelle päivälle (lounaan jälkeen ehti tulla nälkä viimeistäänkin siinä viiden aikoihin illalla, kun arvostelut olivat ulkomuotoluokissa vielä iiiiiiiiihan vaiheessa!).

Siivouksessa autettiin todella mallikkaasti. Tasan kukaan ei jäänyt seisomaan tumput suorina, kun apua pyydettiin ja näyttelypaikka oli suurin piirtein muutamassa minuutissa siistitty niin, että minulle ja Helille jäi ainoastaan parin pöydän siirtäminen salista oikeaan paikkaan. Roskat oli osattu laittaa hienosti roskiin, ja keittiön olikin Minna jo ihanasti siivonnut, eli sinnekään ei jäänyt minua odottamaan kuin muutaman astian tiskaus.

Vierastuomareilta tuli myös kehuja, tykkäsivät tosi paljon suomalaisesta hamsterinäyttelystä. Ja varoitukseksi meidän ulkomuototuomareille, haluavat ensi vuonna sitten suomalaisia heidän isompaan näyttelyynsä, eli varautukaa yhteydenottoihin!

Syyrialaisten arvosteluissa oli minustakin vähän ylimääräisiä knikkejä, hassuinta oli huomata kuinka ristiin minun ja ulkomuototuomarin ajatukset knikeistä menivät. Voi olla, että ulkkistuomarin knikkituomioissa on kiire painanut - voihan häntä nopeasti testattuna tuntua mutkaiselta, jos tosiaan on esimerkiksi alaselän ihoa välissä tai muuta vastaavaa. Kuitenkin, olen todella tyytyväinen molempien vierastuomareidemme arvosteluihin (olin ilmoittanut kokeeksi molemmille jottain, vaikkei minulla edes syyrialaisia oikein näyttelyiässä/-kunnossa ole). Kommentit eivät olleet tyhjästä nyhjäistyjä, ja kuten tuloksistakin voi tulkita, sijoitukset menivät täysin oikeisiin osoitteisiin ja samat eläimet, mitkä ovat suomalaisten tuomareiden mielestä olleet hienoja, olivat nytkin kärkiviisikossa.

Harmittaa, että päivä meni pitkälti omissa arvosteluissa, eikä ollut aikaa juur rupatella meidän vieraidemme tai muiden tuttujen kanssa! Valtteri onneksi piti kivasti seuraa ruotsalaisille, ja hoiti kaikkien tuomareiden kuljettamiset.

Meille kotiutui näyttelystä kaksi ihanaa englantilaista talvikkoa, muutama ruotsalainen ja yksi ruotsalainen roborovski.

Tulokset lupaan kirjoitella tänä iltana, kun pääsen tallilta kotiin. :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Vevve

Oli kyllä ihan hirmu kiva päivä, vaikkakin vähän pitkä. Ulpu oli PLH2 lemmikeissä, ja ulkkiksista sain kaikille ne L1:t mitä olin mennyt hakemaankin, lisäksi vieläpä EH:t ja Pierrelle ERI.  :D Meille lähti lainaan robotyttö Sikuriina, ehkä olisi sitten niitä robovaavoja tulossa..  :sydan

Kuvia en tällä kertaa oikein jaksanut ottaa, näytti kuvaajia olevan aika paljon.

Ja näyttelypaikka oli ihan todella ihana! Paljon tilaa ja istumapaikkoja ja kaikkea, vähän kylmä oli mutta eipä mitään.  :)

marlena

Olipas mukava näyttely. Sain tavata ihania ihmisiä ja ihan luksusta oli että ei tarvinnut itse ajaa autoa vaan Tuomas hoiti homman. Pikku Miika oli ihan ihana. Lauloi meille Joululauluja ja esiintyi muutenkin hienosti  :sydan
Ihan sydäntä lämmitti...  Meidän hamsut eivät nyt saaneet mitään... Eka näyttely vuosiin... mutta hyvä näin... Ehkä minunkin pitäisi jo lopetella koko hamsuharrastus, onhan sitä kestänyt jo 15 vuotta..... Ja syrkkejäkin on kotona enään vain 2 ja yksi on kyläreissulla Saanalla...