• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Minnaw

#675
Totesin, että oon todella pudonnu kelkasta noiden talvikoiden sukutaulujen suhteen. Vasta 4. ja 5. polvesta löytyy tuttuja nimiä.  :shock:
Tässä sitten taas opetellen pikkuhiljaa ja uusien poikasten myötä pääsee taas luomaan linjaa  :)

Lisäks olin aika hämmästynyt noista robojen muuttuneesta kuviokirjosta  xD
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

lentsu

#676
Mä teen täällä ihan kaikkeni vahvistaakseni robojen muuttunutta kuviokirjoa. Mulla on roboaakkosissa jo kirjain I menossa. Repikää siitä.  :D

*taidan hakea kasvattajanimeä jo aika piankin*

Vevve

#677
Lainaus käyttäjältä: "lentsu"Mä teen täällä ihan kaikkeni vahvistaakseni robojen muuttunutta kuviokirjoa. Mulla on roboaakkosissa jo kirjain I menossa. Repikää siitä.  :D

*taidan hakea kasvattajanimeä jo aika piankin*

Mä meen H-kirjaimessa!  :shock: Oot yhden edellä, mun pitää alkaa kirimään  :D
... ei ku ei vaiskaan, mulla synty ennen A:ta toi yks V-poikue.

Narksu

#678
Voisko joku auttaa? Mulla on tiine syrkki naaras. Hyvässä kunnossa, mutta synnytys ei vain tunnu alkavan, tänään yöllä tulee jo 19vuorokautta astutuksesta. Ajattelin soittaa eläinlääkärille, mutta voiko sellainen auttaa "tässä tilassa" olevaa syrkkiä? Kaiken lisäksi kun on vielä viikonloppu eikä ole kuin yksi päivystävä eläinlääkäriasema auki, enkä edes tiedä onko niillä tietotaitoa hamsterin auttamiseen. :S

EmmaTi

#679
^Ei muuta kuin heti soittamaan.

Eve87

#680
Kyllä eläinlääkäriasemalla pitää voida antaa oksitosiinia, jotta synnytys käynnistyy.

Aina pitäisi ottaa selvää eläinlääkäreistä, ja tarvittaessa hankkia itse tieto jos eläinlääkärit eivät ole hamstereiden synnytyksiä hoitaneet.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Narksu

#681
Käytiin nyt sitten päivystävällä. Ihan kiva lääkäri oli ja tuntui tietävän asiasta. Sanoi kuitenkin että syrkkikin voi olla turvallisesti kantavana vielä 20-22 vuorokaudenkin jälkeen(??) ilman riskiö mistään. Ja puhui nimenomaan syrkeistä, ei yleisesti hamsuista. Hänen mielestään naaras oli hyvässä kunnossa eikä tila ollut hälyyttävä. Alapää ei ollut vielä auennut yhtään mutta maitoa tihkui jo. Naaras ultrattiin, löytyi sydänääniä eli ainakin siellä on elossa olevia poikasia. Ei käynnistänyt synnytystä oksitosiinilla koska hänen mielestään oli turhan riskaapelia antaa kun tila ei ollut hälyyttävä. Antoi sen sijaan jonkun pistoksen josta pitäisi ilmeisesti saada energia-boostia. Saatiin ohje tulla maanantaina uudestaan (leikkaukseen) jos ei ole siihen mennessä synnyttänyt, tai ottaa yhtyettä aikaisemminkin jos menee huonoon suuntaan.

Käynnin hinta oli 144e. Auts, varsinkin jos tuo ei oikeasti auttanut ja käynti pitää uusia leikkauksen merkeissä.

EmmaTi

#682
No, toivotaan että ensi yönä alkaa tapahtua.
Ja toivottavasti saat sieltä elävän poikueen, varsinkin kun jo noin suolaisen hinnan jouduit maksamaan!  :c8

Narksu

#683
Toivottavasti. Mulla ei enää tässä vaiheessa ole juurikaan väliä syntyykö eläviä poikasia vai kuolleita, kunhan emohamsu selviäisi. Eikä mielellään tarvitsis mennä enää eläinlääkäriin, vanhemmat ei auta koska olen itse luvannut hoitaa lemmikkieni kulut, ja jo tämä reissu vei leijonanosan säästöistäni.

Se kuitenkin on varmaa etten tuskin enää aio teettää poikuetta kun tämä ensimmäinen yritys meni näin pyllylleen. Vaikka olikin aikomus kasvattaa vähän vakavammin ja tulevaisuus oli jo aikalailla suunniteltu kasvatettavasta väristä lähtien. :|

Anzukka

#684
Yleensä syyrialaisen tiineys on 16,5 vrk eläinlääkäri tais olla vähän vähemmän perillä asioista. Onhan niitä tapauksia että jo 17 vrk on ollut kohdussa kuolleet poikaset. toivottavasti synnytys alkaa pian ja emo selviää. Toivotan onnea sinne!

Meillä kerran syntynyt 9vrkn tiineyden jälkeen kasa poikasia mutta emo söi kaikki.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Hessuinen

#685
ups... ei mitään...
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Anzukka

#686
^Onhan noita eläinpuoskareita moneen junaan ja osa jää vielä asemallekkin. Meillä koira (kultainennoutaja) jäi 3000 kiloisen asuntoauton alle ja Porissa eläinlääkäri sanoi että jos koira kerran kävelee eikä verta tuu mistään rööristä niin se on ihan ok! Seuraavana päivänä vietiin 100km matkan päähän yksityiselle ja avatessa kuoli pöydälle koska perna oli eläinlääkärin sanojen mukaan "pahin mitä oon nähnyt" :( Ei tiedä vaikka koiran olisi voinut pelastaa nopealla toiminnalla eläinlääkäreiden osalta. Harmi että nämä eläin"lääkärit" antavat eläinten kuolla koska heitä ei kiinnosta ottaa asiasta selvää eikä kiinnostusta tehdä mitään asian hyväksi jos asiakas kerrankin on lääkärillä ollessa oikeassa!!

Jos minä joskus joudun hamsterin synnytyksen takia menemään ja eläinlääkäri sanoo jotain päätöntä niin aion sanoa miten asia on ja vaatia rahojani vastaan palvelua.

Näin puhuu tuleva eläintenhoitaja! :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Narksu

#687
^^Hups, kirjauduin vahingos serkun / oman naaraan kasvattajan tunnuksilla kun ne oli tallennettu koneelle. :D Poistin sen enkä enää muista tarkalleen mitä kirjoitin, kuitenkin että on vähän kusetettu olo.

Voiskin kysyä apua tiinalta (/emoni kasvattajalta) kun sillä on kokemusta parista syrkki poikueesta mutta se on ulkomailla. Vähän orpo olo on kun ei ole oikein ketään jolle soittaa ja kysyä asiasta. :(

Mä nyt kuitenkin soitin tonne ell. uudestaan. Sieltä sanottiin ettei antanut oksitosiinia koska kohdun suu (/vulva/alapää/mikälie) ei ollut auki. Jos olisi antanut olisi kohtu todennököisesti revennyt jossain kohtaa. Nyt kuulemma voi vain odottaa tai voin viedä suoraan leikattavaksi.

Narksu

#688
Naaras ei ole vieläkään synnyttänyt. Silti näyttäisi olevan kunnossa, juo ja syökin hieman.

EmmaTi

#689
^olikos sillä nyt 19,5vrk?
Toivottavasti ensi yönä alkaa tapahtua.
Katsottiinko sitä kohdunsuun avautumista ultralla?
(Mun piti heti aamulla käydä täällä katsomassa jos olisit kirjottanu että yöllä olisi synnyttänyt)