Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

Janika S.

Joo ei kyllä kivalta kuulostanut tuo vilm-an kertomus.
Meillä odotetaan jo innolla, josko tulisi noita robonpoikasia loppukuusta.
Emä norre ja isä platinahusky.
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

Unskie

No olipas hölmösti tehty kaveriltasi, ikäviä tuollaiset.
Elyltä tulikin onneksi hyvää tekstiä, monia tärkeitä vinkkejä. Toivotaan nyt ettei poikasia tulisi, tai jos tulee niin vähän ja kaikki menisi hyvin.
VKH talvikko, ei mielikuvituksettoman lemmikki.

Markka

Vilm-a onko poikasia näkynyt?
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Minttu

Onko olemassa valmista pohjaa hamsterin sijoittamis-sopimukselle? Jos ei, niin olisin erittäin kiitollinen jos saisin vinkkejä mitä siihen olisi hyvä laittaa, tai jopa jonkinlaisen mallin :)

Eve87

Valitettavasti sijoitussopimuspohjaa ei hamstereille ole vielä tehty, ainakaan SHY:n puolesta.

Kannattaa laittaa soppariin ihan kaikki mahdollinen, eli jos sijoitat hamsterin, mikä on sen ikä kun se tulee sinulle jalostuskäyttöön, takaraja kannattaa ehdottomasti asettaa. Sopimukseen kaikki mahdolliset tiedot hamsterista, molempien omistajien tiedot & yhteystiedot, sekä allekirjoitukset ja nimenselvennykset. Sekä tietenkin haluamasi asiat, miten hamsteria tulee hoitaa ,kuka korvaa milloinkin kuin eläin sairastuu ja tarvitsee eläinlääkärin hoitoa jne. Se on aika laaja käsite, pitää itse muotoilla :)

Ilmeisesti joillan koirayhdistyksillä tmv. on joku hyvä pohja, sitä kannattanee vilkaista.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Mai-Katti

Kennelliitolla on koirille sijoitussopimuspohja, jota käsittääkseni aika paljon käytetään ja huomioi suht kaiken. Siinähän on tietenkin hirmu paljon ylimääräistä jos ajattelee hamsuja, mutta kai siitä voi jotain perusideaa apinoida.  :)

mirauh

Hei olisiko paha luoda tänne jalostus ja kasvatus puolelle keskustelu jossa voidaan puida hamsterien sukuja lävitse? Mulla olis ainakin jonkun verran auki muutaman hamsterin suvut pidempää olis hauska tietää niitäkin :)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Saana

viewtopic.php?f=4&t=765 tommonen aihe on jo, mutta ehkä voisi olla myös oma aiheensa sellaiselle missä keskusteltaisiin suvuista pitkälle taakse ja ongelmista tietyissä suvuissa.

Sintturainen

Ei riitä ymmärrys noille hamsunkyselijöille, jotka eivät malta 3-4 viikkoa odottamaan että pentu on luovutusikäinen  :kieli Pari tällaista kyselyä jo tullut....  :roll:

Saana

^Mulle soitti yks ilta kasin-ysin maissa joku nuorempi mieshenkilö, joka olisi halunnut syyrialaisen hamsterin. Sanoin, että niitä mulla ei ole, vaan ainoastaan robopentuja. Sanoi, että kyllä nekin kelpaa. Kerroin sitten siinä miten erilaisia ne ovat syrkkeihin verrattuna ja hän kyseli tuntisinko ketään, jolla olisi syyrialaisia myytävänä. Hän kun tyttöystävänsä kanssa olisi halunnut hamsterin jo samana iltana. Jepjep.

Nape

^Voi hyvää päivää :roll:

nuhainen

Itseäni kiinnostaisi kovasti syrkkien kasvatus, mutta ihan jo laji itsessään -sekä kaikki kasvatukseen liittyvät seikat, eivät ole vielä tarpeeksi selvinä päässäni, joten ajattelin että olisi hienoa jos pääsisi jonkun koneneen "oppiin" ja päästä sitäkautta asiaan paremmin sisään. :)

(Pahoittelen epäselvää itseilmaisua).
http://nuhainen.blogspot.com/ hamsteri, hiiriä, gerbiilejä, koira

mirauh

Lainaus käyttäjältä: "nuhainen"Ajattelin etten ainakaan uutta aihetta tee tästä, joten kysyn nyt kenties lähinnä oikeassa keskustelussa vähän OT:nä että minkä verran hamsterikasvattajilla on keskenään yhteistyötä, tai siis yhteistä kasvatustyötä? Enkä nyt tarkoita pelkästään sijoituseläimiä.

(Pahoittelen epäselvää itseilmaisua).

Minä oon sun kanssa ihan samoilla linjoilla. Mä haluaisin kanssa oppilaaksi jollekkin tässä lähiseudulla olevalle kasvattajalle  :P
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

nuhainen

Minkähän verran täällä Pohjois-Savossa on syyrialaisten kasvattajia? Kasvattajalistaa nopeasti selatessani lähimmät taisivat olla Iisalmessa, Jyväskylässä, Muuramessa ja Räihä on siinä rajalla että onko jo liian kaukana.

Tuo epävirallisten lista onkin sitten vielä tutkimatta :P .

Muoks: Ajattelin nyt vielä samaan syssyyn kysyä että olisikohan tällaisen turkkipuolen (ei oikein pitkä eikä lyhyt) pariksi ihan huono idea musta lk uros?

Kuva neidistä siis tässä:

http://i1217.photobucket.com/albums/dd3 ... an/033.jpg
http://nuhainen.blogspot.com/ hamsteri, hiiriä, gerbiilejä, koira

Saana

^Hamsterisi taitaa olla pitkäkarvainen musta valkonauhainen. Pitkäkarvaisten naaraiden turkki ei kasva takapuolen tupsuja lukuunottamatta yleensä kuin hieman pörröiseksi.

Mustalle sopii kaveriksi mainiosti toinen musta. Huomioithan kuitenkin, että uroksen tulisi olla käyttöhetkellä mielellään yli puolivuotias. Eli jos sulla on naaras valmiina niin uroksen pitäisi olla jo vähän vanhempi tapaus.

Jos yhdistät tuon tytön kanssa lk mustan uroksen niin saat vain lyhytkarvaisia mustia poikasia nauhalla (ja ilman). Mikäli uros kantaa pitkäkarvaisuutta niin sieltä tupsahtanee myös niitä. Väreistä mm. creme ja tk valkoinen peittävät mustan eli niitä saattaa tulla myös vaikka sukutauluista ei niitä löytyisikään. Erityisesti tk valkoinen on putkahdellut esiin todella kaukaa. Ehkäpä joukkoon syntyy myös puna/ruskeasilmäisiä versioita.

Kasvattajaopettajatätejä meitä on täällä foorumi pullollaan. Jos jaksaa itse ottaa selvää ja opiskella niin vanhemmat kasvattajat kyllä huomaavat kysymyksistä tämän innokkuuden ja jaksavat ihan varmasti vastailla tällaisille henkilöille kaikenlaisiin kysymyksiin niin kauan kunnes kyselijästä itsestään on muovautunut kokemuksen kautta vastailija! :) Foorumin ketjuja ei vaan voi koskaa lukea liikaa! :D Kannattaa laittaa yhdistelmiä ja muita vinkkejä itselle ylös sellaiseen paikkaan, mistä niitä on helppo tarkistella.

Ilman kasvattajien välistä yhteistyötä tästä hommasta ei oikein tulisi mitään. Toiset tekevät keskenään tiiviimpää yhteistyötä. Kaikenlaisia vinkkejä, genetiikkatietoutta ja jopa uusia ystävyyksiä solmitaan foorumin lisäksi paljon myös näyttelyissä.