• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

MirkkuH

#540
Onnee kaikille uusille nimellisille :)  ...missä se Vevve sen on julkassu; kyllä mä sen tiedän, mut haluaisin nähdä omin silmin kanssa 8-)

Munkin pitäs ruveta sitä anomusta tekemään; öttiäsiäkin rekattuna enemmän kuin laki vaatii...nimen haluan saman kuin mulla on koirille...sehän ei tarkoita sinänsä mitään, mut musta se on hyvä.

Maiju*

#541
Tuolla se on SHYn kasvattajalistalla.  ;)
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

MirkkuH

#542
^ai se on jo siellä, pitää mennä tsiikaamaan :P

Mustikkamaan

#543
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Munkin pitäs ruveta sitä anomusta tekemään; öttiäsiäkin rekattuna enemmän kuin laki vaatii...nimen haluan saman kuin mulla on koirille...sehän ei tarkoita sinänsä mitään, mut musta se on hyvä.

Just tänään kirosin kö ei postin mukana tullu yhtään anomusta. Kauhiasti lupailette että sitä ootta kirjottamassa, mutta ei mulle asti pääse! Vauhtia, naiset, vauhtia!  :D  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Vevve

#544
Kiitti onnitteluista! En kerinnytkään tänne siitä ilmoittelemaan kuin vasta nyt kun mulla ei netti toimi  :D

Tästedes siis kasvattelen talvikoita nimellä Goldilock's joka on suomennettuna Kultakutrin. Robojen anomuksen tulosta odottelen vielä...  :)

ammie

#545
^ Tosi kiva kasvinimi! Mä en olis ees tajunnut, että se tarkoittaa suomeks jotakin, jos ei olis sanottu. Oisin varmaan luokitellut sen sarjaan "Kiva, mutta mitäköhän se tarkoittaa, vai tarkoittaako mittään?". Josta tulikin mieleen, että vissiin just tänään pohdin tuota kysymystä lentsun papereita rekatessa.  :D
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Vevve

#546
Se on just sen takia kiva sana että se on jotenkin hieman epätavallinen englanninkielinen sana, kun siinä on tuo Goldi eikä esimerkiksi Goldie.  :)

S.D.G.

#547
Kiva on! Epätavallisuus kunniaan  :D
Joo mä komppaan kanssa, että on mukavaa, jos sieltä löytyy joku merkitys, joku tarina sieltä takaa...
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

AnsaLucia

#548
S.D.G.: hih..varsin osuvasti sanottu  xD  Vaikka ei ne tarinatkaan aivan joka paikkaan kerkiä vaikka nopeita ovatkin  ;)
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

AnsaLucia

#549
S.D.G.:n loppukirjoitus:
"Jos se on hamsteri, me maksamme siitä!"

*reps*  :hyper
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Vevve

#550
Tossa ei taida olla muuta tarinaa kuin se että löysin sen kahdeksannella luokalla koulussa englannin sanakirjassa ja tykästyin vaan siihen miltä se kuulostaa  :D Jäi päähän. En ole edes itse kultakutri.  xD

S.D.G.

#551
Lainaus käyttäjältä: "AnsaLucia"S.D.G.: hih..varsin osuvasti sanottu  xD  Vaikka ei ne tarinatkaan aivan joka paikkaan kerkiä vaikka nopeita ovatkin  ;)
Siinä on kyllä ihan totuuden siemen. Tarinaa löytyy varmaan multakin melkein joka linjasta. Tarinaa pitää olla  XD  En ajatellut tota kaksoismerkitystä ennen kuin nyt. Helmi!

Lainaus käyttäjältä: "AnsaLucia"S.D.G.:n loppukirjoitus:
"Jos se on hamsteri, me maksamme siitä!"

*reps*  :hyper
:D Tästä loistavasta sloganista kunnia veljelleni, joka kasvattajanimivalinnastani kuultuaan kehitti koko joukon... kiehtovia Regalis-sloganeita.
Tosin isukki (jonka mielestä luultavasti satanenkin olisi liian pieni raha mun kallisarvoisista pikku kasvateistani  :P ) olisi halunnut muuttaa sen muotoon "Jos se on Regalis, sinä saat maksaa siitä!"
Mutta mieluummin noin päin, mä vaan niin tykkään maksaa hamstereista  :D
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Vevve

#552
^ Sloganista tuli mieleen syöttää Goldilock's sloganmakeriin.

Aika osuva mutta leuhka tuli heti ekalla yrityksellä:  :D
"Goldilocks is an investment in good appearance."

Vähän vähemmän osuvia:
- "Goldilock's - fresh and delicious!"
- "Sleep under Goldilock's for the rest of your life"

Sintturainen

#553
Kertokaapas muutkin mistä oma kasvattajanimi on keksitty.

Mulla ei oo mitään sen kummempaa tarinaa, halusin luontoaiheisen nimen. Opiskelin silloin kun nimeä eka kerran hain (1997) puutarhuriksi. Ja suomenkielisen ehottomasti, mä oon niin huono lausumaan enklantia, ja muitakin kieliä (kuten joku on voinut ehkä palkintojenjaossa huomata  :D )

Niin ja Vevvelle onnittelut nimestä  :)

S.D.G.

#554
^^  Enpä ollutkaan tollasta makeria tavannutkaan aiemmin, ihana tuttavuus xD
Light as breeze, soft as Regalis ja
Regalis - a BigBoy
Regalis - Choice of the masters
Sehän koukuttaa!  :D

^ EEErittäin hyvä aihe. Regalis syntyi pitkän synnyttämisen jälkeen, olin siis tooodella kranttu ja ainakin kolme, neljä vuotta sitä aktiivisesti pohdin. Halusin jotain pikkasen erilaista, napakkaa, itselle mieluisia kirjaimia ja äänteitä, ei mielellään englantia, mutta kuitenkin jotain, jolla on jokin merkitys minulle ja hamstereilleni. Tärkein kriteeri oli se, ettei siinä ehdottomasti saanut olla genetiiviloppua. :D Viime syksynä aloitin latinanopinnot, ja sitten jonain yönä se vaan tuli mulle. Regalis on latinaa ja tarkoittaa kuninkaallista. Miksikäs sitä tyytyis vähempään  XD  Vähän mun vakaumusta, vähän mua itteäni (heja Sverige, long live the Queen!  :P ) ja paljon mun hamstereita! Ainakin meidän hamsterit on niin ihanan itsetietoisia passattavia että sopii hyvin kuvaan...
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.