Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

iidaer

Kiitos noista linkeistä, niistä on kyllä apua :).
Voinhan mäkin omat kuvat ottaa jos joku täällä ne tahtoo analysoida :D.

Otinkin nyt kuvat jokaisesta. Oli vähän hankala ottaa yksinään kun toisella kädellä pitää ipanasta kiinni ja toisella kannattelee järkkäriä. Lisäksi huoneeseen sai tosi huonosti valoa, ja kakarat halusi ulostaa samalla kun kuvasin, mutta ehkä noista saisi jotain suuntaa antavaa sukupuolta tietoon?  :D

1:

2:

3:

Karvakorvathamsula

Minkä ikäisinä teillä on nuo syrkkilapset tulleet ensi kertaa ulos ja avanneet simmunsa? :)
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

Mustikkamaan

Kyllä ne tuppaa kipsuttamaan jo about viikon ikäisinä välillä ulkona (riippuu vähän emostakin), mutta 14 vrk iässä aukiaa pääsääntöisesti silimät.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

iidaer

Nyt on meidän robolapsukaiset vähän päälle 3vkoa vanhoja. Pitäisikö ne erottaa sukupuolittain jo, vai onko 4vkoa parempi ikä? Jossain lukee 4, jossain 3-4, niin aattelin vaan varmistaa :).

MirkkuH

^mä olen erottanut 4 viikkoisina.

iidaer

^ Okei, eli ei ole mikään kiire sitten vielä ilmeisesti  :)

Ani96

Vähän kysymyksiä pentueen tekemisestä (: eli ajattelin tehdä yhden pentueen joskus.

Mitkä väriteivät sovi keskenään ?
Miten hamsut vieroitetaan emosta. luin jostain että pojat samaan häkkiin ja tytöt samaan häkkiin ?
Miten emosta ja poikasista tulee huolehtia luovutusikään asti ?
Kannattaako myydä ihan kotona vai viedä eläinkauppaan ?
Ja jos ei ole omaa urosta niin kannattaako laittaa kyselyjä jos joku haluaisi astutukseen lainata ?

Itse ajattelin että pitäisin poikueesta yhden poikasen (:

KaisaM.

Oletteko kasvattajat ikinä merkinneet samannäköisiä poikasia mitenkään? Mulla kun tuolla pesässä köllöttää nyt 9 pk kyyhkynharmaa-hunajaa, niin mietityttää miten ne sitten erottaa. Olisi paljon kivempi yksilöidä ne ja myös paljon helpompi seurata kasvua jne., kun ne olisi merkitty jotenkin. Jotain myrkytöntä tussia ajattelin, pieni piste kullekin eri kohtaan, johonkin missä se ei häiritse ja kulu (esim. keskelle selkää).
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

jonna

Hamsunpoikasia merkkasin pari leikkaamalla karvaa eri paikoista, marsunpentuja olen merkannut kynsilakalla korvalehteen.

wiidii

Minä en yleensä "välitä" siitä että erotanko vai enkö erota poikasia toisistaan. Tosin sen verran hyvä tuuri on aina ollut, että esimerkiksi meidän musta-poikueesta erotin vauvat ihan vain vatsan valkoisista länteistä.  :) Piirtelin jokaisen läntit vihkoon ja sieltä sitten kurkin että kuka on kukin.  xD

Karvan leikkaaminen olisi varmaan poikasista ystävällisin versio mielestäni.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

lentsu

Yleensä poikaset erottaa aina toisistaan. Vain ihmiset ovat keskenään samannäköisiä!  XD Mutta kerran olen leikannut vähän karvaa selästä yhdeltä, kun oli kovin identtiset sisarukset ja toinen varattiin.

Saana

Mulla oli 12 pk minkkiä yhdessä poikueessa ja niistä pystyi erottamaan vain urokset naaraista. Yhtä minkkiä vaan vilisi silmissä... Ei tullu merkattua mitenkään niitä vaan yritin vain valikoida itselleni sen kivoimman. Uudet omistajat saivat valita paikan päällä porukasta sen, joka heitä eniten miellytti.

Vevve

Eihän samanvärisiä talvikko- ja robolapsia erota ikinä pienenä toisistaan  :D Kyllä ne sit luovutusiän kynnyksellä alkaa olemaan enemmän ja vähemmän lihavia ja eriluonteisia, mutta pienenä ei kyllä millään, eikä mun mielestä erityisemmin tarttekaan. Ostajat saa tyytyä olemaan tietämättä mikä on heille varattu, kun minäkään en tiedä.

Mrk

Hih, meille syntyi kuin syntyikin uusi poikue yhdestä linjasta, jossa vanhin naaras on nyt päälle pari vuotias ja nuorin muutaman päivän (olettaen että sinne nyt tuli edes yksi tyttö). Meillä asustaa siis tällä hetkellä viideltä polvelta talvikkonaaraat: äidinäidinäidinäiti Pumpkin's Cherish, äidinäidinäiti Pumpkin's Diva's Secret, äidinäiti Pumpkin's Time Goes Bye, äiti Pumpkin's Pihoihoi ja tytär (tai poika) vielä nimetön. :D

S.D.G.

^ Aika mainio! xD Tuota mä oon ajatellutkin että noinkohan mullekin käy tämän uuden linjan kanssa, josta aion kanssa emälinjaa rakennella..
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.