• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

irap

#75
Cinnamon ja keltainen?
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]

GaneshaX

#76
Ei ole kielletty. Cinnamon on punasilmäinen normaali.  :)

viewtopic.php?f=35&t=1333&start=730
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hamsu83

#77
Helou,

uusi käyttäjä ja kenties tuleva kasvattaja.

Eli, meillä on tyttö että poika hamsteri, tyttö on vuoden ikäinen ja saanut yhdet poikaset aiemmassa paikassaan. Poika on reilun vuoden, eikä sillä ole koskaan astutetttu. Nyt sitten se olisi ajankohtaista, mutta mutta...eilen illalla tytöllä oli kiima, mutta tämä poika ei "osannut" tehdä mitään. Haisteli kyllä, mutta se siitä. Meni vain tytön korvia nuolemaan. Meinasi jo tyttö hermostua.

Onko tuo ihan normaalia käytöstä? Kokeillaanko vaan vielä, vai onko meidän poika ihan uuno  :pihalla:

GaneshaX

#78
Vuoden ikä on naaraalle aika paljon. Onko se paljonkin yli 12kk?

Kauanko astutus yritystä kesti? Ei sitä heti välttämättä hoksaa, että mtäs nyt kuuluisi tehdä. :mrgreen:
Meilläkin on jotkut pojat, aikansa joutunut miettimään ekalla kerralla. Mutta kyllä aina on homma hokattu, ennen kuin naaraalla on loppunut kärsivällisyys :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hamsu83

#79
Se naaras on nyt vuoden.
Oli ne yhdessä ainakin 15 min ja tytöllä meinasi jo kärsivällisyys mennä.
Eilen kokeiltiin uudelleen, taas sama homma, haistelee ja nuolee kyllä, mutta ei muuta. Ja oli pakko ottaa pois, kun tyttö rupesi olemaan kärsimätön.

Juu, mulle tämä kasvattaja jolta tämän tytön ostin, sanoi et voi ihan hyvin teetättää vielä paritkin poikaset.

KaisaM.

#80
:shock:  Vielä paritkin poikaset? Olethan itse tutustunut kunnolla hamsujen kasvatukseen? Vuoden ikäinen naaras on kyllä melko vanha, ja naaraalla olisi suotavaa teettää max. 2 poikuetta elämänsä aikana. Onko hamsut muuten minkä värisiä?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

GaneshaX

#81
Aika hurjalta kuulostaa että vuoden ikäisellä naaraalla olisi vielä kahdet poikaset edessä  :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#82
^ niinpä.


Mulle on tullut hirmeä hinku että Leevi vois olla isä :D Mut joo, ehkä se jää kumminkin vai haaveeksi...  xD

Ramone

#83
Voinko erottaa poikaset(taas kyselen:/) jotka ovat 3vk 4pv vanhoja uros-naaras ryhmiin. Niin jos erottaisin pojat toiseen terraan kun kaikki asuvat nyt yhdessä 70x40 tilassa ja alkaa leikkitila loppua :/ poikia olisi 6 ja tyttöjä 4 jotka jäisi äidin kanssa...
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Minski

#84
^ Ite en hennoisi erottaa noin nuoria vielä, vaikka kyse onkin vain muutamasta päivästä, mutta kun kuitenkin ne on ihan vauvoja vielä. Ite ennemmin siirtäisin pesueen emoineen isompaan asumukseen esim. terraarioon. Itellä tosin ei ole noin suuria pesueita ollut kuin yhden kerran ja näiden alle 7 poikasen pesueiden kanssa se on niin helppo neuvoa, kun näillä tila ei lopu kesken perus-dunassakaan vaikka onkin villiä menoa lapsosilla :) Isoja pesueita varten mulla on kuitenkin sitten isoja lasiterraarioita, jollaiseen tuon mun ainokaisen suurpesueenkin siirsin siinä iässä, kun alkoi sitä vauhtia olla lapsilla :) Ehkä joku muu, jolla on suurpesueita syntynyt osaa kertoa miten on toiminut niiden kanssa.

Lainaus käyttäjältä: "Hamsu83"Se naaras on nyt vuoden.
Juu, mulle tämä kasvattaja jolta tämän tytön ostin, sanoi et voi ihan hyvin teetättää vielä paritkin poikaset.
En kyllä käyttäisi nimitystä kasvattaja henkilöstä, joka myy hamstereita tuollaisin ohjein, rehellisyys ostajia kohtaan on kuitenkin tärkeä kriteeri. Ite en vuoden täyttäneellä teettäisi yhtäkään poikuetta enää, saati että vielä pari :nops: Mutta pelkästään myyjän syyksi en kuitenkaan asiaa laittaisi, sillä onhan se niinkin, että jos ostaa hamsterinaaraan kasvatukseen niin silloin pitäisi ostajallakin olla jo tietoa siitä kasvatuksesta sen verran, että tietää sopivat astutusiät.
Hamsteriton tätä nykyä

Hamsu83

#85
Niin minä uskoin tätä kasvattajaa, on kasvattanut jo vuosia hamsuja. Sanoi että kunhan vaan ekat poikaset teetättää viimeistään 8kk ikäisenä, ettei lantioluut kerkeä luutua. Et nyt voi vielä paritkin tehdä. Aikomusta ei mulla ollutkaan kuin ne yhdet poikaset. Uros on pitkäkarvainen musta ja tyttö kilpikonna.
Taidanpa laittaa jäihin koko ajatuksen nyt.

Anzukka

#86
Kannattaakohan edes miettiä poikasten teettämistä jos isän isä on sama kuin emon isän isä? Eli siis emän isä olisi isän velipuoli. kysymys on lk rex+pk rex yhdistelmästä
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Sintturainen

#87
Mä oon joskus aikoinaan teettänyt serkuilla pennut, ja sitten näille pennuille etsinyt taas ihan eri sukuiset puolisot.
Suomessa on niin pienet piirit että ainakin saman väriset hamsut ovat varmasti jotain kaukaisempaa sukua toisilleen. Eli jos yhdistelmä on esim. värin tai tuon rexin takia sulle tärkeä, voisin teettää.

Anzukka

#88
^Kiitos ise olen pähkäillyt pääni puhki että kannattaako vaiko eikö mutta nyt kun ajattelee että ei se rex niin kauhean yleinen ole että kannattaa odottaa "lainaajaa" ehkä jopa jalostusiän ohi. Kyllä taitaa tämä yhdistelmä toteutua :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Olive

#89
^Mulla ois ollut yks musta rex uros mitä voisin hyvin lainailla, mutta kun sun ilmotuksessa luki että lainauroksen ostajan pitää osallistua kuljetuksiin, niin
en sitten laittanut viestiä, kun ei mulla oo kuljetusmahdollisuuksia kun petexpoon ja mun mielestä pääosin lainaaja hoitaa kaikki tsydeemit :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]